Gå til innhold

Test: SteelSeries Siberia V2 Heat Orange USB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En enkel mikrofon til 49,- fungerer mer enn bra nok og da behøver man ikke inngå noe dyre kompromiss når det gjelder lydkvalitet. DT770 er en godt førstekjøp når det kommer til hodetelefoner. Jeg gikk fra DT770 til HD650 og deretter til LCD-2. Den største forskjellen opplevde jeg ved kjøpet av de førstnevnte hodetelefonene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har eid 2 par SteelSeries Siberia, begge knakk. Gikk over til Sennheiser uten mic, kommer aldri til å velge Siberia igjen.

 

Du kan virkelig ikke behandle PC utstyret ditt bra, Siberia knekker ikke om man har det på en vanlig måte på hode, om man bruker den normalt. Ingenting av gaming utstyr skal hovedsaklig tåle å mistes i bakken, man kan være heldig og uheldig, men å klage på at headsettet knakk viss det datt i bakken, det er bare feil... Har selv et Logitech G35, har lest at mange folk mener det knekker alt for lett, har hatt mitt i 3 år nå, har ikke en eneste skramme. Det har til og med dotte i bakken flere ganger, i fra 60cm høyde CA.

 

Kan hende du er en av de personene som klikker ræva av seg når dem blir eid i spill, som kaster på alt dem finner, da er det jo selvfølgelig din egen skyld. Prøv å beherske deg mer om det er det som er tilfellet.

Lenke til kommentar

Har eid 4 stk av de eldre versjonene av dette headsettet, kvaliteten i både lyd og struktur er latterlig dårlig i forhold til prisen, og samtlige har gått i stykker (dårlig ledning som mister en lydkanal eller mic).

 

Har i ettertid eid litt mer seriøse studio-headset uten mikrofon, i samme prisklasse, og forskjellen er enorm.

 

Eier nå et par av Audio-Technica ATH-AD700X, som skal i følge flere entusiaster være det aller beste headsettet for spill, noe jeg må si meg enig i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En enkel mikrofon til 49,- fungerer mer enn bra nok og da behøver man ikke inngå noe dyre kompromiss når det gjelder lydkvalitet. DT770 er en godt førstekjøp når det kommer til hodetelefoner. Jeg gikk fra DT770 til HD650 og deretter til LCD-2. Den største forskjellen opplevde jeg ved kjøpet av de førstnevnte hodetelefonene.

 

Produktene du nevner er så klart fantastisk gode. Men kanskje i en mye høyere prisklasse? :) DT770 er doble prisen av de som er testet. HD650 er doble prisen av DT770. LCD-2 er tredoble prisen av HD650.
Lenke til kommentar

En enkel mikrofon til 49,- fungerer mer enn bra nok og da behøver man ikke inngå noe dyre kompromiss når det gjelder lydkvalitet. DT770 er en godt førstekjøp når det kommer til hodetelefoner. Jeg gikk fra DT770 til HD650 og deretter til LCD-2. Den største forskjellen opplevde jeg ved kjøpet av de førstnevnte hodetelefonene.

 

Jeg vet ikke helt om jeg kan si meg helt enig i det. Jeg har tidligere snakket med folk på Skype som brukte en slik billig mikrofon. Jeg kunne for all del forstå hva samtalepartneren sa, men lyden var så grumsete så det holdt.

 

Man trenger ikke å hoste opp mange hundrelapper for å få tak i en mikrofon som kan gjengi et nokså normalt lydbilde og dessuten kan også samtalepartneren din få en bedre opplevelse.

Lenke til kommentar

 

En enkel mikrofon til 49,- fungerer mer enn bra nok og da behøver man ikke inngå noe dyre kompromiss når det gjelder lydkvalitet. DT770 er en godt førstekjøp når det kommer til hodetelefoner. Jeg gikk fra DT770 til HD650 og deretter til LCD-2. Den største forskjellen opplevde jeg ved kjøpet av de førstnevnte hodetelefonene.

Jeg vet ikke helt om jeg kan si meg helt enig i det. Jeg har tidligere snakket med folk på Skype som brukte en slik billig mikrofon. Jeg kunne for all del forstå hva samtalepartneren sa, men lyden var så grumsete så det holdt.

 

Man trenger ikke å hoste opp mange hundrelapper for å få tak i en mikrofon som kan gjengi et nokså normalt lydbilde og dessuten kan også samtalepartneren din få en bedre opplevelse.

Finnes desverre flere grunner til at noe høres grumsete, mest sannsynlig er det onboard lyd som gjør at du hører susing og støy. Eneste støyen du skal høre i en mikrofon som har ikke har onboard lyd problemer er bakgrunnstøy via lyder inni rommet.

 

Er de mest populære.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=127878

og

http://www.modmic.com/

 

Sånn skal det høres ut

http://www.youtube.com/watch?v=-wagouFraCE

 

Modmic slår BlueYeti/Snowball:

Endret av nipton
Lenke til kommentar

Hvis man skal ha hodesett til spilling anbefaler jeg denne guiden fra Head-Fi.org:
http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gaming-guide-updated-8-17-2013-cal-nuforce-hp-800-fiio-e12-reviewed

 

Er fastmontert mikrofon er et "must", er Sennheiser PC360 G4ME verdt en titt:)
OBS! Disse er åpne, slik at lyd og luft kommer inn. Det gjør at lyden fra elementene blir mer naturlig, men er ikke ønskelig i bråkete settinger som f.eks. LAN. Da er lillebroren Sennheiser PC350 G4ME et bedre alternativ.

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Husker jeg hadde den føste modellen av Icemat Siberia før Steelseries kjøpte opp Icemat. Etter at Steelseries tok over produktet så sank kvaliteten betrakelig. Hvert innom mange headsett gjennom tiden som gamer, og alltid falt tilbake til Sennheiser PC350 pga dårlig dårligere lyd og kvalitet. Nå i desember så blir mitt PC 350 5år, og funker like herlig, og ikke minst like helt som nytt. Nå sitter jeg å vurderer på om jeg skal bytte det ut med headsett uten mic også kjøpe bord mic.

Lenke til kommentar

Hvis man skal ha hodesett til spilling anbefaler jeg denne guiden fra Head-Fi.org:

http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gaming-guide-updated-8-17-2013-cal-nuforce-hp-800-fiio-e12-reviewed

 

Er fastmontert mikrofon er et "must", er Sennheiser PC360 G4ME verdt en titt:)

OBS! Disse er åpne, slik at lyd og luft kommer inn. Det gjør at lyden fra elementene blir mer naturlig, men er ikke ønskelig i bråkete settinger som f.eks. LAN. Da er lillebroren Sennheiser PC350 G4ME et bedre alternativ.

 

 

PC350 er faktisk storebroren til PC360. Lydmessig er 350 bedre enn 360.

Lenke til kommentar

Har hatt Siberia siden Icemat sine har hatt 3 headsett over de siste 10 årene alle Siberia det første fra Icemat ble mikrofon ledningen knukket, den andre ble ble knust etter TG i 08 etter jeg var uforsiktig med tingene mine på hjemtur. 3 headsett ble kjøpt rett etter TG 08 og fungerer like bra som det gjorde når det var nytt.. har ingenting å klage over headsettet.

Lenke til kommentar

Produktene du nevner er så klart fantastisk gode. Men kanskje i en mye høyere prisklasse? :) DT770 er doble prisen av de som er testet. HD650 er doble prisen av DT770. LCD-2 er tredoble prisen av HD650.

 

Selv om DT770 koster 2x hodesettet i testen, så anser jeg de som i samme prisklasse. For meg så begynner den audiofile verdenen i området 500-1500,-, hvor Shure SRH440 er den rimeligste varianten, mens DT770 ligger høyere opp (sammen med blant annet A-T M50). Spranget fra 600,-til 1300,- er ikke så veldig stort når man har fast inntekt.

 

 

 

Jeg vet ikke helt om jeg kan si meg helt enig i det. Jeg har tidligere snakket med folk på Skype som brukte en slik billig mikrofon. Jeg kunne for all del forstå hva samtalepartneren sa, men lyden var så grumsete så det holdt.

 

Man trenger ikke å hoste opp mange hundrelapper for å få tak i en mikrofon som kan gjengi et nokså normalt lydbilde og dessuten kan også samtalepartneren din få en bedre opplevelse.

 

Det største problemet er høyst trolig ikke mikrofonen, men hvilke innstillingen samtalepartneren benytter.

Lenke til kommentar

 

Produktene du nevner er så klart fantastisk gode. Men kanskje i en mye høyere prisklasse? :) DT770 er doble prisen av de som er testet. HD650 er doble prisen av DT770. LCD-2 er tredoble prisen av HD650.

Selv om DT770 koster 2x hodesettet i testen, så anser jeg de som i samme prisklasse. For meg så begynner den audiofile verdenen i området 500-1500,-, hvor Shure SRH440 er den rimeligste varianten, mens DT770 ligger høyere opp (sammen med blant annet A-T M50). Spranget fra 600,-til 1300,- er ikke så veldig stort når man har fast inntekt.

Nei, det er klart. Prissegment er opp til hver enkelt, og det spørs hva den enkelte har satt som øvre grense. Om noen tenker kr. 400-800,- for et hodesett, så blir DT770 over dobbelt så dyrt, og du må kjøpe mikrofon i tillegg om du trenger det som er levert på dette. HD650 koster snart tre tusen, og LCD-2 fant jeg ikke Norsk pris på engang, men rundt $1000 på utenlandske sider.

Endret av Celeb0rn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...