Gå til innhold

The Elder Scrolls Online satser på abonnementsordning (Mac, PS4, Windows, XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strålende nyheter! Det betyr mindre mikrotransaksjoner, utviklere som blir tvunget til å slippe content for de dedikerte spillerne, og mest sannsynelig mer content patcher!

<p>Tja..</p>

<p>SW:TOR begynte slik :wee: . Og fra hva jeg har sett går TESO samme retning.</p>

<p> </p>

<p>Meeen, på den andre side. Jeg foretrekker mye mer et spill med månedlig betaling enn med miktrotransaksjoner.</p>

 

SWTOR sitt hovedproblem var mangel på noen form for endgame. Spillere nådde maks level, og sluttet å spille. Så lenge TESO fokuserer på endgame content, så tror jeg de ligger mye bedre ann.

Lenke til kommentar

Forøvrig så var Open Betaen på både TOR og TSW stappfull av folk. TSW til de gradene at hele systemet gikk i vasken.

Verken TOR eller TSW var eller er dårlige spill. Begge de to ville heller satse mer på story.

TOR dreit seg ut på at det var alt de fokuserte på.

TSW prøvde å lage noe nytt, hvor folk faktisk hadde muligheten til å bruke hue litt for å komme seg videre, i tilleg til at de tok mye inspirasjon fra de gode gamle MMO spillene uten lvling og med mye mer frihet over hva du vil gjøre, noe folk flest ikke var klar for.

 

Hovedgrunnen til at de fleste MMOer feiler i den siste tiden er etter min mening en ganske simpel psykologisk respons. Alle har en hvis kjærlighet for den første MMOen de spilte og ingen spill vil i lengden klare å måle seg opp mot dette absurde idealet som folk flest har satt på det. Grunnen til at f.eks WoW fortsatt er gående er at det kom ut på ett optimalt tidspunkt. Selve epoken for MMO som trekte til seg fler og fler spillere, de fleste av spillene på markedet var nå noen år gamle og de nye spillerne ville prøve noe nytt. Etterhvert som folk strømte til ble det mer og mer populært og flere ville prøve dette nye spillet som alle snakket om, og slik har det ballet på seg over de siste snart 10 årene.

 

Det var ikke stort av ting å gjøre i WoW heller i starten, så man kan ikke skylle på at det var mer polert eller ett bedre spill, de første dagen etter release var ett reint mareritt og blir betraktet av mange som den verste "Launchen" av ett MMO noensinne.

Man må også ta i betraktning at WoW var en klone av EQ. Som var i mange år hva WoW er nå, en gigant på MMO markedet.

Lenke til kommentar

Jeg tror de gjør en feil, jeg og en veldig stor andel av vennene mine som tidligere hadde planer om å kjøpe dette fjernet det nå fra listene over spill vi kommer til å kjøpe. Personlig har jeg ikke muligheter til å sitte døgnet rundt og spille lenger, og en måneds avgift er ikke noe jeg er interessert i å betale med mindre jeg ville hatt muligheten til å spille mye.

Lenke til kommentar

Ja, det var mange folk i SW:TOR og TSW i starten. Men SW:TOR ble for likt WoW, og TSW ble for forvirrende for mange. Grunnen til jeg gikk lei TSW var mest fordi jeg ikke fant noe som helst utfordring lengre etter at jeg kom til slutten av Egypt. Da hadde jeg de beste våpnene og flere fullstendige "klasser" åpne, så jeg gikk gjennom hele Transylvania (bokstavelig talt) uten å møte en eneste fiende som kunne gi meg litt utfordring.

 

Jeg tror nettopp dette er en grunn til hvorfor FFXIV kan bli en suksess. Det er nok WoW-klone til at folk vet hva man gir seg ut på, men det har også en del ting fra TSW. For eksempel trente jeg meg til bueskytter i betaen, og et tidlig oppdrag gikk ut på å lete i byen etter flere målskiver jeg skulle skyte med buen. Disse var plassert over alt, fra under en bro til oppe på et hustak. Dette er bare et svært tidlig oppdrag, så jeg gleder meg til å se hva de får til senere.

 

I tillegg har vi jo det med klasser og endgame. En morsom ting med FFXIV er at når man blir lvl 10 kan man bytte klasse, så man kan få max level i alle klassene med en eneste karakter. Det skulle holde med endgame for de fleste. I tillegg har vi mange skills som kan brukes av flere klasser, så bueskytteren min kunne heale, et skill han fikk fra conjurer-klassen. Det gjør det interessant å levle flere klasser, fordi jo høyere level man er, jo flere cross-class skills kan man bruke, og jo flere har man tilgjengelig. Det gir oss en WoW-klone med et skillsystem ikke ulikt TSW. Det beste fra begge verdener, med andre ord. :)

Lenke til kommentar

<p>Ekstremt bra å høre, disse F2P spillene er et helvete å spille om en har tenkt å bruke mye tid i dem.</p>

<p> </p>

<p>Så dette lover ekstremt bra!</p>

Hater følelsen at jeg ikke har alt i spillet. der er abonnementsordning godt og ha.

 

Men på tide og lage andre betalings metoder som visst man bare bruker 1 karakter så betaler man mindre i måneden.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Jadda tar nok ikke mange minuttene før det blir f2p i TESO og.

SWTOR skulle jo holde seg unna det til evig tid. For lite endgame og vips f2p...

Og vips man gikk fra content til cartel market.

Nå har det bedret seg litt i det siste og 2.4 ser nokså lovende ut heldigvis :-)

Jadda tar nok ikke mange minuttene før det blir f2p i TESO og. <br>

SWTOR skulle jo holde seg unna det til evig tid. For lite endgame og vips f2p...<br>

Og vips man gikk fra content til cartel market. <br>

Nå har det bedret seg litt i det siste og 2.4 ser nokså lovende ut heldigvis :-)

 

Ooops månedene ikke minuttene skulle det stå :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...