Gå til innhold

Facebook og norske Opera vil ha hele verden på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit nok, jeg har nett hjemme, og mobildekning hele veien mellom hjem og jobb. men når det kun er EDGE dekning 80% av veien er et noe annet. og hjemme er det ikke mulighet for mer enn (hvis du er heldig) 6 Mb/s linje.

 

*klaging*

 

men jeg nekter å flytte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit nok, jeg har nett hjemme, og mobildekning hele veien mellom hjem og jobb. men når det kun er EDGE dekning 80% av veien er et noe annet. og hjemme er det ikke mulighet for mer enn (hvis du er heldig) 6 Mb/s linje. <br><br>

*klaging* <br><br>

men jeg nekter å flytte.

 

Du kan jo håpe at flere tar til seg den idéen til FB om å redusere unødvendig databruk - EDGE er mer enn nok til den faktiske teksten du leser, hvis bare sidene/programmene kunne latt være å sende med flere MB med reklame/tracking/unødvendig store bilder/meningsløse script/inkompetent HTML/osv.

Lenke til kommentar

Jeg betaler en liten formue i året for symetrisk gigabit linje hjemme. Norge er et uland når det kommer til skikkelig Internett, så jeg synes noen gode naboland kan gi oss bistandspenger til skikkelig bredbånds-utbygging her i landet.

 

Feil, du lever i en boble.

Norge ligger milevis på godsiden av bredbånd i Europa. Utbygging de siste årene har gått i stadig større tempo, nye teknologier lanseres i alle former.

Fri tilgang i så å si alle faste tilkoblinger.

 

Slutt å klag, bare se på England og hvor stakkarslige løsninger de har i forhold til oss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

37.5% av verdens befolkning har internett, såvidt jeg vet.

 

Det sier seg vel selv at et slikt prosjekt vil være en bra ting på mange måter - er nok mange som ville bli veldig glad for i det hele tatt å kunne kople seg opp, selv om kapasiteten vil være så som så for de fleste.

 

På den annen side er det nok mange som absolutt ikke har noe imot å leve i et samfunn uten internett. Verden har allerede blitt totalt forandret på grunn av internett, og om plutselig hele verden skulle være oppkoblet, ville det føre til enorme, uante konsekvenser.

 

Det eneste som er sikkert, er at det vil forandre verden på godt og ondt. Internett er en bra ting av mange grunner, men når man snakker noe så altomfattende som dette, er det vel grunn til å gjøre seg opp noen tanker om hvorvidt det utelukkende vil være en positiv ting. I det store og hele, tror jeg ikke en 100% oppkoplet verden er en bra ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...