Gå til innhold

Kommentar: ? Først var det kommunisme, nå er det terrorister og pedofile


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det handler ikke nødvendigvis om å skjule noe ulovlig. Det holder at noe er litt flaut.

Helt riktig. Og det handler nødvendigvis ikke om at en som enkeltperson ikke har noe å skjule. Kom over dette sitatet på HN i dag:

 

(...) is a big reason why the "I have nothing to hide" argument comes from a position of childlike naivety.

 

Even if you have nothing to hide, what about your members of parliament? CEOs? Mayors? President or Prime Minister? Judges? Police chiefs?

 

Is there a single one that has never written an email or made a phone call that could destroy their career? What lengths would they go to in order to keep it private? Do you honestly expect them to fall on their sword for the good of the nation?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Her har vi heldigvis også Piratpartiet.

 

Riktig. Problemet til Venstre er ikke at de ikke er velmendende i forhold til overvåkning, men at dette er kun ett av flere tema de er opptatt av. De kan fort gå på et nedelag her, for å f.eks få et gjennomslag for miljø.

 

Da vet du hvor prioritetene til piratpartiet ligger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da vet du hvor prioritetene til piratpartiet ligger.

Nei, det vet man ikke. Jeg har påpekt det flere ganger det siste året nå, men de har fortsatt ikke noe program annet enn innenfor et veldig snevert område:

Utkast til Piratpartiets stortingsvalgprogram for 2013-2017 vil komme på denne siden når dette er klart.

 

Det jeg er redd for er at en stemme til Piratpartiet vil gå i mot hva man mener i andre saker. Det svenske piratpartiet var lenge et "hore-parti", som byttet stemmer i ikke-it-saker mot å få stemmer på det de mente i kjerneprogrammet. Hva vil skje her om Piratpartiet skulle få noen inn på Stortinget?

Endret av Matsemann
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nei, det vet man ikke. Jeg har påpekt det flere ganger det siste året nå, men de har fortsatt ikke noe program annet enn innenfor et veldig snevert område:

 

Det jeg er redd for er at en stemme til Piratpartiet vil gå i mot hva man mener i andre saker. Det svenske piratpartiet var lenge et "hore-parti", som byttet stemmer i ikke-it-saker mot å få stemmer på det de mente i kjerneprogrammet. Hva vil skje her om Piratpartiet skulle få noen inn på Stortinget?

 

Piratpartiet får neppe særlig mange inn på tinget (dvs antakelig ingen, men her antar jeg representasjon), hvor mye skade kan de gjøre? I tillegg sender det ett budskap til andre partier på tinget, og man har godt av ett "oppviglerparti" som faktisk kan litt om denne typen ting på tinget.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Mangelen på debatt og tafatte svar etter Snowden-avsløringene kan bare skyldes at de fleste norske politikere mener masseovervåkning egentlig er greit.

 

Nei, jeg tror ikke folk synes det er greit. Eller kan hende noen få synes dette er fint fordi de faller for terrorist-argumentet.

 

Det er nok utrolig mange der ute som ikke har fått med seg nyheten om DLD vil jeg tro, men jeg kan jo ta feil. Det er sikkert en del som ikke forstår rekkevidden likevel.

 

Man skal aldri postulere "at fordi folk forholder seg passive så synes de alt er greit!"

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Media/folk flest er bare opptatt av skatt, mer penger til seg selv og naboen, bompenger og veinettet.

Naturen, miljø, personvern, sensurering, fri presse, generel helse er noe som er og burde være langt viktigere for absolutt alle da de skal stemme.

Men desverre så er de fleste komplette idioter da de skal prioritere hva som er viktig, så de stemmer heller etter lommeboka.
Noe som er så korttenkt, egoistisk og idiotisk at jeg ikke finner ord.

Endret av Kjetil_90
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Her har vi heldigvis også Piratpartiet.

Riktig. Problemet til Venstre er ikke at de ikke er velmendende i forhold til overvåkning, men at dette er kun ett av flere tema de er opptatt av. De kan fort gå på et nedelag her, for å f.eks få et gjennomslag for miljø.

 

Da vet du hvor prioritetene til piratpartiet ligger.

Skal man først stemme taktisk, er det greit å vite at Piratpartiet ikke kommer inn på Stortinget.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes Piratpartiet kunne vært mer aktive enn de er på forumet også. De kunne godt hatt flere aktive som forklarte forskjellige løsninger på ting, når folk stiller dem spørsmål. Den mest aktive av dem er jo han ene fra Rogaland.

Endret av G
Lenke til kommentar

Venstre, Det liberale Folkeparti (www.stemdlf.no) og piratpartiet vil fjerne DLD. La oss hjelpe dem i den saken neste måned!

 

DNF er et alt for ekskluderende parti for min del, selv om jeg er enig i en god del selvfølgelig, så drar de en god del alt for langt og kommer derfor aldri til å bli noe stort parti, der mitt syn da:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...