Gå til innhold

Forskere sender meldinger uten strøm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eh.. er ikke dette både upresist og 150 til 50 år gamle prosesser som blir beskrevet? Hva er nytt?

 

Konseptet har forøvrig også samme problem som andre backscatter systemer, at sikkerhet er vanskelig å få til.

 

du sikter til einstein og ionisering av lufta? litt samme begrep, synd det ikke utvikles.

Lenke til kommentar

Radar og IFF fra WWII, krystallradioer og induksjon fra midten av 1800-tallet og RFID fra 70-tallet.

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke brukte mer enn et par minutter på å lese artikkelen og kilden, men det ser ut som om det bare er to endringer i forhold til hvordan vi har brukt disse konseptene i flere tiår:

 

1: I stedet for at det bare er aktiv Alice og passiv Bob som kommuniserer er det passiv Alice og passiv Bob som kommuniserer ved å modulere data fra active Trent.

2: En finger er brukt for å lukke en krets i stedet for kobber.

 

Bruksområdet beskrevet i denne artikkelen (SMS fra telefoner uten strøm) tror jeg bare er fjas. Jeg kan se gyldige bruksområder, men de er verken revolusjonerende eller spennende. Og i mange tilfeller vil en aktiv/passiv løsning være mulig å benytte og gi bedre resultat.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...