Gå til innhold

OLED skal skyte i været


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hva med fargene på disse ?

De OLED mobilene jeg har sett har jo helt voldsomt intense farger. Får håpe det går å stille inn slikt på TV'er.

 

Generelt synes jeg alt for mange ser ut til å beholde rabiate butikk innstillinger på TV'ene sine, ser ofte helt grufullt masete ut når en er vant til en kalibrert Plasma.

Lenke til kommentar

Det hadde gått an å øke antallet solgte enheter om de jobbet mer med pris VS. etterspørsel-kurvene. Per nå er jo skjermene aaaaalt for dyre.

 

Ja de vil ha inn igjen utgiftene til utvikling, men disse inntjeningene kommer gjerne ikke for fullt før man senker prisene tilstrekkelig. Balansegangen er jo vanskelig nok, men sikkert ikke umulig å føle seg fram med.

 

4k + OLED :w00t:

Først da skjer det noe. Sier ikke nei til billige 8k OLED også, men det er vel langt fram til vel?

Lenke til kommentar

<p>Det hadde gått an å øke antallet solgte enheter om de jobbet mer med pris VS. etterspørsel-kurvene. Per nå er jo skjermene aaaaalt for dyre.</p>

<p> </p>

<p>Ja de vil ha inn igjen utgiftene til utvikling, men disse inntjeningene kommer gjerne ikke for fullt før man senker prisene tilstrekkelig. Balansegangen er jo vanskelig nok, men sikkert ikke umulig å føle seg fram med.</p>

<p> </p>

<p>4k + OLED :w00t:</p>

<p>Først da skjer det noe. Sier ikke nei til billige 8k OLED også, men det er vel langt fram til vel?</p>

 

Sitter du ti centimeter fra en førtitommers skjerm, eller vet du ikke hvordan oppløsning fungerer?

Lenke til kommentar

Alt kan justeres med store nok ikoner, stor nok tekst også videre. Men, det å ha muligheten for fritt å kunne velge oppløsning opp (ned) til hele 4k / 8k ville jo vært en drøm.

 

Oppløsning er en innstilling i en eller annen meny. Så enkel er virkeligheten, den valgfrie virkeligheten !

Lenke til kommentar

Det som plager meg med disse TVene er at det ikke bare er en TV lenger. Det er jo pinade "smartfunksjoner" i det vide og brede, 3D, tunere og whatnot! Er ikke mulig å få kjøpt en vanlig idiotisk skjerm med et par innganger lengre, virker det som. Apps har jeg på telefonen og nettbrettet, og "TV" får jeg gjennom HTPCen, uten å måtte tenke på kanalpakker, TV-signal og lignende 90-talls tull.

 

En "dum" skjerm med bra bilde i passe størrelse, med et par HDMI-innganger, er hva jeg vil ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som plager meg med disse TVene er at det ikke bare er en TV lenger. Det er jo pinade "smartfunksjoner" i det vide og brede, 3D, tunere og whatnot! Er ikke mulig å få kjøpt en vanlig idiotisk skjerm med et par innganger lengre, virker det som. Apps har jeg på telefonen og nettbrettet, og "TV" får jeg gjennom HTPCen, uten å måtte tenke på kanalpakker, TV-signal og lignende 90-talls tull.

 

En "dum" skjerm med bra bilde i passe størrelse, med et par HDMI-innganger, er hva jeg vil ha.

 

Var det prosjektor du ville ha sa du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...