Gå til innhold

The Guardian måtte knuse disker med PRISM-filer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

<p>Hva kommer det av at en av de beste norske kildene for nyheter i noen av de viktigste sakene det siste ti-året (snowden/manning) er Hardware.no??<br><br>

Hvor er avisene? Hvor er politikerne? Er ikke privatlivets fred viktig nok? Hadde det vært greit om det stod noen ved postkassen din i uniform og leste alle brevene du fikk? Det er lett å tro at dette ikke er viktig for "jeg har ikke noe å skjule". Men det er faktisk ikke bare min epost og nettaktivitet NSA har hatt tilgang til. Det er våre politikeres. Og våre kjendiser. Og våre bedriftledere. Å tro at de bare kikker på eposten til kjente terrorister er tåpelig.</p>

 

Vel, NRK dekket i alle fall saken.

 

Dagbladet og VG er jo bare sladderblad for tiden, så har ikke sjekket om de har dekket dette. :)

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.11191238

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Vel, NRK dekket i alle fall saken.

 

Dagbladet og VG er jo bare sladderblad for tiden, så har ikke sjekket om de har dekket dette. :)

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.11191238

 

 

Oi. Jeg betaler jo NRK-avgift. Men jeg har nesten ikke brukt NRK til noe de siste 10-20 årene så jeg har glemt at de har en nyhetsredaksjon som lager noe annet enn trafikknyheter og Norge Rundt reportasjer. Dette var interessant. Ganske bra skrevet artikkel også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

<p>NSA/GCHQ-skandalen er den store elefanten i valgkampen som politikerne ikke tør å prate om. Denne og flere historier i denne saken er mildt sagt absurde for land som kaller seg åpne og demokratiske.</p>

<p> </p>

<p>Jens Stoltenberg for et par år siden: "Med åpenhet og demokrati skal vi bekjempe slik terror" My ass. I mellomtiden har vi fått DLD og en ignoranse uten sidestykke når det kommer til overvåkningsskandalen.</p>

 

Hadde vært utrolig gøy å gå til diverse valgboder og spurt deulike ppartiene om hva de mener om overvåking begrensing av ytringsfrihet staffing av de som tørr å avsløre all DRITTEN USA har drevet på med osv. Lurer veldig på hvarrepresentantene for de ulike partiene ville svart ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Hvis dette hadde skjed i Iran, hvilke fordømmelser hadde ikke UK, USA og kompani kommet med da?

For ikke å glemme at anti-USA flokken ikke hadde brydd seg i det hele tatt. Håper virkelig ikke du tror at ikke Iran og 90% av verdens driver med overvåkning på høyt nivå.

Men så har vel heller ikke Iran sin ledelse noen som helst gang påstått at de er forkjempere for demokrati, privatliv og frie tanker har de vel?
Lenke til kommentar

Jeg lurer svært på hva slags dokumenter de er redde for at skal komme frem i media.

 

The Guardian fortalte at Snowden hadde sendt ut dokumenter som er langt værre enn hva som er publisert så langt. Og at det skulle bli brukt som som en slags sikkerhet. Jeg håper virkelig at alle som har denne informasjonen slipper ut alt nå så ingenting blir holdt hemmelig.

 

Det er tydelig at det er enkelte ting de ikke ønsker at skal komme ut, og det virker som om de gjør alt de kan for at de skal forbli hemmelig.

 

Alt snakk fra Obama, Hayden, og andre involverte har vært løgn på løgn som tilpasser seg ettersom mer informasjon dukker opp. USA har alt for mye makt, og påvirkningen USA har på hele verden skremmer meg. Jeg ønsker ikke å legge igjen ei krone til det landet. Måten de har håndtert denne saken på har rett og slett vært kvalmt!

 

De hevder at de har et demokrati, og at man kan bare stemme vekk regjeringen som er sittende om de er imot deres virksomhet? Hvor lett er det når dette blir ført inn bak ryggen på alle? Og hvor stor betydning har det når de to største partiene begge har gått med på dette? Og hadde det ikke vært for Snowden hadde vi aldri fått vite om dette. Hvilke andre hemmeligheter sitter de på der borte skjult for befolkningen?

Endret av Tamarin
  • Liker 4
Lenke til kommentar

<p>Hva kommer det av at en av de beste norske kildene for nyheter i noen av de viktigste sakene det siste ti-året (snowden/manning) er Hardware.no??<br><br>

Hvor er avisene? Hvor er politikerne? Er ikke privatlivets fred viktig nok? Hadde det vært greit om det stod noen ved postkassen din i uniform og leste alle brevene du fikk? Det er lett å tro at dette ikke er viktig for "jeg har ikke noe å skjule". Men det er faktisk ikke bare min epost og nettaktivitet NSA har hatt tilgang til. Det er våre politikeres. Og våre kjendiser. Og våre bedriftledere. Å tro at de bare kikker på eposten til kjente terrorister er tåpelig.</p>

 

Aftenposten har dekket saken ganske tett, med nærmest daglige artikler om dette temaet i flere uker nå. Denne saken her f.eks, leste jeg om på aftenposten.no i dag tidlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva kommer det av at en av de beste norske kildene for nyheter i noen av de viktigste sakene det siste ti-året (snowden/manning) er Hardware.no??

 

Hvor er avisene? Hvor er politikerne? Er ikke privatlivets fred viktig nok? Hadde det vært greit om det stod noen ved postkassen din i uniform og leste alle brevene du fikk? Det er lett å tro at dette ikke er viktig for "jeg har ikke noe å skjule". Men det er faktisk ikke bare min epost og nettaktivitet NSA har hatt tilgang til. Det er våre politikeres. Og våre kjendiser. Og våre bedriftledere. Å tro at de bare kikker på eposten til kjente terrorister er tåpelig.

 

 

Beste kommentaren jeg har sett om dette her på lenge :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vært utrolig gøy å gå til diverse valgboder og spurt deulike ppartiene om hva de mener om overvåking begrensing av ytringsfrihet staffing av de som tørr å avsløre all DRITTEN USA har drevet på med osv. Lurer veldig på hvarrepresentantene for de ulike partiene ville svart ?

 

Tror ikke det er verdt tidsbruken din. Men det hadde vært veldig artig å lese referatet ditt i etterkant :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...