Gå til innhold

Nå kan du omsider få tak i denne vannkjøleren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøleeffekt på 400 watt er sikkert riktig sant, men man skal ikke høre på sånne tulletall fordi man mangler to viktige korresponderende tall: prosessortemperatur og støynivå ved 400 watt kjøleeffekt. Uten dette gir tallet ingen mening og det er nok grunner til at de "glemmer" så viktige deler av helhetsbildet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser meir ut som en intel orginal kjøler med en "boks" kobla til med slanger. Designet synest eg ikkje ser bra ut, og dei fleste vanlige radiatorer er nok betre enn dette konseptet her uansett. Og ser ikkje ut til att man kan skifte vifte som det passer seg.

 

Edit; Skriveleif

Endret av RJ45
Lenke til kommentar

Virker ganske teit at man ikke kan sette på egen vifte da (regner jeg med).

Det var det første jeg gjorde med min Corsair vannkjøler. På med to effektive støysvake vifter i push/pull.

Zalman er for meg kjent som ganske støysvake på kjøleløsningene jeg har vært borti tidligere men hvis feks viften går istykker er det greit å kunne skifte den.

 

Ellers ser den jo ganske fresh ut... Synd markedet er ganske saturert i det segmentet nå.

Lenke til kommentar

Ser brå ut. Støynivået er vel ikke en faktor som trenger å være med i beregningen,kjenner jeg Zalman rett. Men tviler på j skifter ut Thermaltake kobber-radiatoren for en slik, men om jeg ikke hadde den kolossen på 2,9kg (?) ville det vært høyst aktuelt. :)

 

Det meste fra Zalman pleier da å være på den litt støyende siden med mindre du kjører viftene på laveste hastighet. 36,7 dBA er ganske mye for ei vifte.

Lenke til kommentar

Tja hva skal man si? Same shxt new wrapping?

Vi har sett et uttall varianter av enkle vannkjølingssett men felles for alle sålangt er at ingen kjøler bedre eller er mer stille enn de beste luftkjølerne fra feks Noctua. Med mindre noen viser oppsiktsvekkende tester så tenker jeg at man velger eller luft eller smekker sammen sitt eget fete vannkjølingssett.

 

Kanskje kan det være noe for de som bare vil klokke litt ekstra men ikke orker ekstra pes med slanger og feite tjukke radiatorerer.

Lenke til kommentar

Tja, ikke så alt for dumt. Rund passform er den mest effektive passformen for en radiator som kjøles ned av en vanlig vifte, så de kan jo raskt gi litt bedre utseende og være litt mer plasseffektive (om du får brukt hjørnene som kuttes bort til noe). I tillegg er radiatordelen betraktelig tykkere enn tilsvarende Corsair sine varianter, og dette er jo uhyre viktig om du ser på hvor mye varme den kan kvitte seg med.

 

Så dette tror jeg faktisk kan være en seriøs utfordrer som sikkert kan heve seg over de beste vannkjølingsløsningene til corsair som tar opp en vifteplass. Gitt at vannblokken og pumpa klarer å flytte unna all varmen raskt nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har alltid forundret meg at produsenter av kjøleløsninger ikke alltid lager nye bedre modeller, men ofte dårligere. Man skulle nesten begynne å tro at de ikke testet kjøleløsningene sine godt nok, for det tar som regel bare en person med noen timer til overs å teste resulatet :)

 

Not impressed!

Lenke til kommentar

Ytelse er ikke alt, men også andre ting har en del å si. Også funksjonalitet, støy, produksjonskostnader/masseproduksjonbarhet, pris og design (både i utseende og fysisk form) kan ha mye å si.

Noe mer spesifikt du ønsker å ytre som du synes var dårlig her?

For det er vel liten tvil om at design har vært viktig her, både utseendemessig og den plasseffektive runde formen er viktig, da det jo er typisk design fra Zalman. Men igjen, det kommer jo på hva du sammenligner med?

Lenke til kommentar

Tja, ikke så alt for dumt. Rund passform er den mest effektive passformen for en radiator som kjøles ned av en vanlig vifte, så de kan jo raskt gi litt bedre utseende og være litt mer plasseffektive (om du får brukt hjørnene som kuttes bort til noe). I tillegg er radiatordelen betraktelig tykkere enn tilsvarende Corsair sine varianter, og dette er jo uhyre viktig om du ser på hvor mye varme den kan kvitte seg med.

 

Så dette tror jeg faktisk kan være en seriøs utfordrer som sikkert kan heve seg over de beste vannkjølingsløsningene til corsair som tar opp en vifteplass. Gitt at vannblokken og pumpa klarer å flytte unna all varmen raskt nok.

 

 

Er du sikker på det med sirkel?

Husk at de har hatt luftkjølere med samme konstruksjon i mange år, og de kommer som regel bak feks NH14 på tester.

Lenke til kommentar

Stemmer. :) Jeg snakker om det faktum at vifter er runde, og dermed har det i teorien ikke så alt for mye for seg å ha en firkantet kjøler når luftstrømmen uansett ikke vil være særlig tilstede i kantene.

En rund passform vil derfor være det optimale for å utnytte seg av vifta mest effektivt. At de fleste bruker firkantet design er fordi de da kan bruke festene til standardvifter, mens et effektivt rundt design må ha egne vifter. Samt det faktum at firkantede design kan være lettere å masseprodusere og mer effektivt å frakte osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...