Gå til innhold

Unboxing: Google Chromecast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt markedet for denne. Min Samsung Blueray spiller til 800kr finner alle pcene i huset og kan spille av alt av bilder, film og musikk som finnes i huset. Det samme kan min Samsung tv. (300 mb trådløst N standard)

Skulle det være noe som ikke kan spilles kan det transkodes enten via vuze eller serviio som begge er gratis mediaservere.

 

Å få skjermbilde trådløst er egentlig det eneste den gir ekstra, noe jeg aldri har behov for hjemme.

Derimot ville det spart litt styr med ledninger i et møterom når pc skal kobles opp mot prosjektor, men de har som regel ikke usb, så da må man ha ekstern strøm.......

Og powerpoint har vel ingen mulighet til å sende bilde trådløst....

 

Faller liksom litt mellom alle stoler denne dingsen. Og så støtter den bare b og g trådløs overføring.......

Endret av rillto
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det mest positive med denne er absolutt prisen! Men hva ellers skiller den fra resten av de allerede minst dusinvise "USB-PCene" som befinner seg på markedet med sterkere hardware og flere muligheter? De kommer gjerne med Chrome installert, men har også mulighet for installasjon av andre OS slik som Linux f.eks.

Lenke til kommentar

Denne er bare helt genial. <br><br>

Har hatt lyst på denne siden jeg så lanseringen. Noen som vet om en plass som selger og sender til Norge?

 

Amazon har den, og så bare lager du deg en konto hos Jetcarrier så får du postboks adresse i USA som du kan sende den til. Så fikser Jetcarrier at den havner i postkassen din hjemme/eller postkontoret. Siden frakten enten er gratis eller meget billig innad i USA, så er det ikke mye man taper.

 

Jetcarrier tar seg også av momsingen som kommer på. De er enkle i bruk, og har aldri opplevd problemer med dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det er ikke en funksjon i det hele tatt

Ok, så kan ikke speile det jeg ser på skjermen på pcen via Chromecast til tven?

 

Det kan man med Mac og AppleTv, så rart at alle artikler sier at denne går i strupen på AppleTv må jeg si..

Endret av Eirik84
Lenke til kommentar

Ser ikke helt markedet for denne. Min Samsung Blueray spiller til 800kr finner alle pcene i huset og kan spille av alt av bilder, film og musikk som finnes i huset. Det samme kan min Samsung tv. (300 mb trådløst N standard)<br>

Skulle det være noe som ikke kan spilles kan det transkodes enten via vuze eller serviio som begge er gratis mediaservere.<br><br>

Å få skjermbilde trådløst er egentlig det eneste den gir ekstra, noe jeg aldri har behov for hjemme.<br>

Derimot ville det spart litt styr med ledninger i et møterom når pc skal kobles opp mot prosjektor, men de har som regel ikke usb, så da må man ha ekstern strøm.......<br>

Og powerpoint har vel ingen mulighet til å sende bilde trådløst....<br><br>

Faller liksom litt mellom alle stoler denne dingsen. Og så støtter den bare b og g trådløs overføring.......

 

Hvilken spiller er det du har? Og takler den alt av formater?

Lenke til kommentar

 

Nei det er ikke en funksjon i det hele tatt

Ok, så kan ikke speile det jeg ser på skjermen på pcen via Chromecast til tven?

 

Det kan man med Mac og AppleTv, så rart at alle artikler sier at denne går i strupen på AppleTv må jeg si..

joda. du bare drar videofilen til chrome vinduet, så speiler du denne :) Denne funksjonen er visst i beta, så er ikke helt stabil. av det jeg har lest ihvertfall
Lenke til kommentar

"Jeg liker hvordan du vurderer markedet til å kun gjelde for dine preferanser og behov, som om alle var som deg."

 

Jeg er selvstendig næringsdrivende og bruker mye film og musikk noe som jeg regner med omfatter et nokså gjennomsnittlig forbruksmønster. Derfor ser det for meg ut som den dekker kun et begrenset behov for Android brukere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...