Gå til innhold

- Derfor utsatte vi Xbox One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må være den svakeste grunnen til utsettelse de kunne gått ut med, veldig skuffende. Hadde det vært en blunder i produksjon eller levering, så hadde det bare vært kjipt. Men her går de regelrett ut og sier at kundene deres ikke er i stand til å forholde seg til engelsk ved en eventuell før-lansering?! Trodde kanskje de hadde sluttet med den typen tåpelig adferd etter at de blokkerte for stemmekommandoer på 360.. rett og slett utrolig skuffende. Hadde nesten fristet å kjøre ned til Tyskland for å hente en ved lansering, men jeg tror jeg venter til den kommer med Komplett som reklamasjons-ansvarlig. Så kan jeg heller leke med GTA V og PS4 så lenge :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo det har du, men iht. lovverket i det landet - som kan vere betre, like god eller dårlegare.

Norsk reklamasjonsrett gjelder ikke for varer kjøpt i utlandet.

 

Kjøper man en PC i utlandet som skulle ha en form for reklamasjonsrett som Norge har, så må man mest sannsynlig besøke butikken fysisk med varen (om den er kjøpt i butikk).

 

Da er det like greit at man betaler noen kroner ekstra \ venter noen uker ekstra for det norske lovverket.. Ingen land har så god reklamasjonsrett som Norge

Endret av Merko.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norsk reklamasjonsrett gjelder ikke for varer kjøpt i utlandet.

 

Kjøper man en PC i utlandet som skulle ha en form for reklamasjonsrett som Norge har, så må man mest sannsynlig besøke butikken fysisk med varen (om den er kjøpt i butikk).

 

Da er det like greit at man betaler noen kroner ekstra \ venter noen uker ekstra for det norske lovverket.. Ingen land har så god reklamasjonsrett som Norge

 

Har ikkje sagt noko om norsk reklamasjonsrett, men reklamasjonsretten i det aktuelle landet.

 

Dei fleste kjøper på nett, der du uansett ikkje kan besøke butikken.

 

Og jo, det finnes land med gode reklamasjonsrettar: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1512005

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke slippe den i Norge på engelsk, for så å pushe en oppdatering til norsk?

 

Det ble vel og påstått for en tid tilbake, at nettopp ikke-engelskspråkelige land ikke kunne forvente at lokale språk var tilgjengelig ved launch. MS vet godt hvor fint det går i scandinavia med engelsk software, dette er kun en unnskylding fordi de ikke ønsker å gå ut med den faktiske grunnen

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er masse barn som ikke er så drevne i engelsk. Generelt sett har også engelskkunnskapene her i landet gått noen hakk bakover de siste årene, sannsynligvis iallefall delvis fordi alt oversettes til norsk nå for tiden.

 

Forøvrig virker forklaringen til MS noe merkelig mtp. Sveits.

Lenke til kommentar

Mine spekulasjoner rundt dette går på stemmegjenkjenning for Kinect.

Selv om hovedspråket er engelsk, så er det rimelig store forskjeller på engelsk uttalelse fra land til land. Tenk bare på når man hører på en person fra Finland snakke engelsk kontra en person fra Norge - rimelig forskjellig uttalelse. Dersom de skulle lansert i Norge, så ville det jo vært for alle, ikke bare for de som har perfekt amerikansk/britisk uttalelse. For de som ikke har dette, så ville jo opplevelsen vært rimelig elendig, og omtalen av produktet ville vært deretter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er faktisk kanskje noe av det dummeste jeg har hørt på lenge, push ut en oppdatering når oversettingen og stemmegjenkjenningen er på plass!

 

Hva er det egentlig grunnen til at Microsoft utsetter? Mattrick sa hade bra og stakk til Zynga, det er ikke verdens undergang da alle kan erstattes, men er det produksjonsproblemer i henhold til AMD brikken? Vanskelig å holde kvaliteten oppe når det skal spy ut et slikt kvantum?

 

For lite enheter hadde kanskje generert etterspørsel og interesse. Hvorfor i alle verdens dager går de for mekaniske disker på en next gen konsoll i 2014?

 

Virker som de har ansatt et sirkus til å lede giganten, og da mener jeg ikke de utenfor burene :p

Lenke til kommentar

Dette høres ut som en dårlig unnskylding ja! Hvis det virkelig kun er språkproblemer som er problemet så har ikke Microsoft nok ansatte pluss dårlig planlegning. Kan helt ærlig ikke se for meg at det skal være så mye ekstra arbeid å legge til støtte for flere språk med noen ansatte som kan språket det skal oversettes til.

Lenke til kommentar

Dette høres ut som en dårlig unnskylding ja! Hvis det virkelig kun er språkproblemer som er problemet så har ikke Microsoft nok ansatte pluss dårlig planlegning. Kan helt ærlig ikke se for meg at det skal være så mye ekstra arbeid å legge til støtte for flere språk med noen ansatte som kan språket det skal oversettes til.

 

Som andre har nevnt, ren oversettelse er ikke noe problem. Å få Kinect til å skjønne trøndersk er en helt annen problemstilling.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...