Gå til innhold

Anmeldelse: DuckTales Remastered (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Originalspillet hadde ingen form for lagring overhode, så mer enn et par timer hadde nesten vært for mye forlangt. Mega Man- og Mario-spillene er heller ikke lengre enn at man gjør dem unna på en ettermiddag. Personlig synes jeg ikke det er noe galt i det. Altfor mange moderne spill drar det ut i det kjedsommelige uten at det gjør stort for gameplay eller historie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg kan ikke skjønne at det skal være meningen at man skal miste et hjerte uansett hindring.

Jeg regner med at du sikter til hoppingen under bakken i Amazonas og det er fullt mulig å komme seg gjennom der uten å tape liv og samtidig hoppe kontinuerlig. Det er også en achievement for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt skrevet, radiohodet. Jeg ser aldri på tallene eller prikkene på terningene på anmeldelser lenger, da det sjelden stemmer med den oppfatningen jeg selv har. Derfor bruker jeg heller ikke slike ting når jeg anmelder noe, og anmelder kun ting jeg selv liker, men nok om meg.

 

Personlig syntes jeg originalen var vanskelig, og at dette spillet var akkurat passe i vanskelighetsgrad (selv om jeg spilte gjennom på easy), til det plutselig røyk opp i helvete faen på siste del etter siste bossfight. Ser for meg at jeg kommer til å knuse et par skjermer og noen tastatur om jeg noen sinne skulle bevege meg opp på extreme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

6 timer er tydeligvis mer enn nok for å få 10/10, og Walking Dead-episodene lekte seg med 9er-karakterer gjennom hele fjoråret. Hva har egentlig lengde med spillkvalitet å gjøre? Hvorfor er en to timers film til samme pris lang nok, mens i et spill er det helt forferdelig?

5-6 levler i en plattformer til ca. 100spenn er for lite innhold. Ja, du kan svømme i pengebingen og du kan spille flere ganger for å unlocke bilder og musikk, men det er fortsatt for kort sammenlignet med andre spill til samme pris i samme sjanger.

Det sutres IGJEN over vanskelighetsgraden i et spill som vi raste igjennom som 10-åringer (ikke var det spesielt vanskelig da jeg spilte det igjen i voksen alder heller, og jeg er ikke god i platformspill), og her er det lagringspunkter i tillegg, og det sutres over at de er for langt unna hverandre og man må spille 10 til 15 minutter om igjen? Seriøst?! Om noe så er DuckTales for lett, så mulig det burde få trekk pga det, men for vanskelig?

Dette henger sammen med første poenget, spillet er for kort. Grunnen til at gamle spill var vanskelige var for å tjene penger og siden innhold koster penger så må man drøye tiden det tar å komme gjennom det. Det er ikke spesielt godt gamedesign. Det er i og for seg et ålreit poeng av anmelderen å si at det er for langt mellom hver autosave, men spillet er også smidd over en annen lest enn det vi forventer i dag og der har nostalgi trumfet design.

 

PS: Jeg regner forøvrig med at forklaringen på 7eren er at alle som synes originalen er en klassiker har nostalgibriller, at den egentlig var en 7er, og at spillet mangler det som gjør moderne spill overlegne de gammeldagse spillene. Synes forresten grafikken og lyden i NES-versjonen ser og høres bedre ut enn nyversjonen, så da beviste jeg den påstanden selv. ;)

Vel, spillet er først og fremst kjent for musikken, ikke gameplayet. Det finnes mange spill på nes som er bedre plattformere enn ducktales. Grafikken var også god, men å si at den er bedre enn remaken er bare tull.

 

Alt i alt er ikke dette et spill for alle, men en nostalgi tripp for folk som har sett serien og spilt spillet før. Design og nyvinninger må hele tiden vike for nostalgi og en sjuer er helt greit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

5-6 levler i en plattformer til ca. 100spenn er for lite innhold. Ja, du kan svømme i pengebingen og du kan spille flere ganger for å unlocke bilder og musikk, men det er fortsatt for kort sammenlignet med andre spill til samme pris i samme sjanger,

 

tja, orginalen med mindre innhold!!! koster 4-5 ganger så mye når det kom i sin tid. ja jeg er bitt av nostalgien, og jeg liker virkelig dette spillet. det har sine feil, men hvilket spill har ikke det? og det gir mye underholdning for de 100kr det koster. men, jeg regner med at du heller ikke har kjøpt spillet siden du allerede er missfornøyd.

Lenke til kommentar

tja, orginalen med mindre innhold!!! koster 4-5 ganger så mye når det kom i sin tid. ja jeg er bitt av nostalgien, og jeg liker virkelig dette spillet. det har sine feil, men hvilket spill har ikke det? og det gir mye underholdning for de 100kr det koster. men, jeg regner med at du heller ikke har kjøpt spillet siden du allerede er missfornøyd.

Ja, originalen har mindre innhold, men det er jo helt meningsløst å sammenligne dette spillet med originalen. Du er nødt til å ta av deg nostalgibrillene hvis du skal anbefale spillet til folk som ikke har spilt det før.

 

At dette spillet har noen store feil vil jeg ikke si, men det har den samme irriterende buggen som originalen hvis du prøver å hoppe litt for langt ut mot kanten av en plattform. I tillegg vet jeg om mange spill som gir mange mange ganger så mye innhold til samme pris og som fortsatt har minst like solid gameplay.

 

Og for å gjøre en ting klinkende klart så liker jeg både originalen og remaken veldig godt, men det betyr ikke nødvendigvis at det er noe mer enn 7 av 10, spesielt ikke for folk som aldri har sett tvserien eller rørt en nes.

Endret av Mith
Lenke til kommentar

100 kr er passe pris syns jeg, og spillet leverer akkurat det jeg forventet.

 

Min eneste innvending er litt for mange dialog-avbrudd midt i nivåene men ellers har Capcom og WayForward virkelig fått det til.

Enig, som forventet. Du kan skippe cutscenes fra pausemenyen. Endret av Mith
Lenke til kommentar

Kjempebra remake med ett stort veldig viktig unntak.

Pogo stokken kan være veldig uresponsiv og upålitelig som gjør spillet mye vanskeligere enn det faktisk er.

Går man tilbake til original versjonen ser man faktisk hvor stor forskjellen er.

Hva tenker du på? Som nevnt over her så er det buggy når du prøver å hoppe langt ut mot kanten av en platform el. så vil du slutte å hoppe og bare gå av kanten. Slik er det i originalen også.
Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt hvordan folk kan glede seg noe vanvittig til en oppusset versjon av et gammet spill, men når det endelig kommer er det for gammeldags? Å sammenligne Ducktales Remastered med dagens spill blir helt feil. Det er et spill som kom til NES for mange herrens år siden, så det må anmeldes på grunnlag av nettopp det. Ellers kan vi jo ta f.eks Monkey Island og gi det stryk pga grafikken. Det blir helt feil.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt hvordan folk kan glede seg noe vanvittig til en oppusset versjon av et gammet spill, men når det endelig kommer er det for gammeldags?

Å sammenligne Ducktales Remastered med dagens spill blir helt feil. Det er et spill som kom til NES for mange herrens år siden, så det må anmeldes på grunnlag av nettopp det. Ellers kan vi jo ta f.eks Monkey Island og gi det stryk pga grafikken. Det blir helt feil.

Nei, det blir ikke helt feil. Først av alt så er argumentet ditt om at folk mener det er for gammeldags en stråmann. Jeg kan ikke se noen har argumentert for det hvertfall.

Jeg har sagt at spillet har fokusert mer på nostalgi enn å forbedre seg selv og det er et bevisst og helt greit valg, men det betyr ikke at det slipper unna med det når karakterer skal settes. Det skal og må sammenlignes med spill som kommer ut i dag ellers så er det jo helt meningsløst å anmelde det.

 

Ducktales remasterd er et spill som er laget for fansen, men å skrive anmeldelser for fans er rimelig meningsløst, da ville alle spill fått 9 eller 10. Som et plattformspill til 100spenn gitt ut i 2013 så er ikke ducktales noen tier og ikke en nier heller, men det er et ålreit lite spill med veldig fin grafikk og spesielt godt soundtrack. Gameplayet er gammelt og det merkes selv om det er pusset opp en del av level designet. Pluss på litt for bonusmaterialet til fansen så havner du rundt 7 av 10.

Har du spilt det før og liker nostalgien vil selvfølgelig opplevelsen bli bedre, men det er ikke noe du kan gi poeng for med mindre du gjør det klart i anmeldelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...