Gå til innhold

Test: Google Nexus 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mrMKE: Vi bruker enhetene ganske hardt i løpet av testperiodene våre, og må som regel lade flere ganger om dagen når vi jobber som mest med produktene. Siden vi har mye vi skal gå gjennom, har vi en tendens til å gå oss på en hel del av det som måtte finnes av ustabilitet.

 

Google markedsfører ikke disse produktene i Norge, og det pleier å ta noe tid før produsentene selv eventuelt henter dem til landet. Derfor hadde vi ikke tilgang på ekstra testenheter. For å være noenlunde sikre på at ustabiliteten vi har støtt på skyldes programvare, og ikke noe fysisk galt med brettet, har vi trålet internett, og funnet relativt mange referanser til bugs som likner på de vi har støtt på.

 

Like fullt skal det sies at brettet ble brukt en dag eller to før hoveddelen av testen ble påbegynt, og det forløp helt uten at vi merket noe til ustabilitet av noe slag. Dette er altså noe man bare snubler i fra tid til annen. Jeg håper det er synlig av testkarakteren, at vi ikke har trukket nevneverdig for det - men vi fant det likevel nødvendig å nevne.

 

En bug her og der er en del av livet som "early adopter" :)

Lenke til kommentar

Jeg er nysgjerrig: Hva slags bruk brukes disse type nettbrett til? For meg blir de bare en forvokst telefon eller et lite nettbrett, og fyller ingen behov.

 

Varierer sikkert litt, ti-tommers nettbrett er litt store til å bruke feks til å navigere rundt i byen på ferie med synes jeg, men personlig bruker jeg mine 7-tommere som fjernkontroller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kjedelig at den mangler minnekortstøtte.

 

Likevel har den litt pluss for Gorillaskjerm, som den nevnte arge konkurrenten Xperia Z mangler (knuselig, men den har film utenpå som hindrer glasskårene i å sprute omkring, men Xperia Z samler på fettmerker).

 

En annen ting er at Xperia Z mangler glass som er fettavisende. Har Google Nexus 7 slik prelle-av-forbehandling?

Endret av G
Lenke til kommentar