Gå til innhold

Test: Google Nexus 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mrMKE: Vi bruker enhetene ganske hardt i løpet av testperiodene våre, og må som regel lade flere ganger om dagen når vi jobber som mest med produktene. Siden vi har mye vi skal gå gjennom, har vi en tendens til å gå oss på en hel del av det som måtte finnes av ustabilitet.

 

Google markedsfører ikke disse produktene i Norge, og det pleier å ta noe tid før produsentene selv eventuelt henter dem til landet. Derfor hadde vi ikke tilgang på ekstra testenheter. For å være noenlunde sikre på at ustabiliteten vi har støtt på skyldes programvare, og ikke noe fysisk galt med brettet, har vi trålet internett, og funnet relativt mange referanser til bugs som likner på de vi har støtt på.

 

Like fullt skal det sies at brettet ble brukt en dag eller to før hoveddelen av testen ble påbegynt, og det forløp helt uten at vi merket noe til ustabilitet av noe slag. Dette er altså noe man bare snubler i fra tid til annen. Jeg håper det er synlig av testkarakteren, at vi ikke har trukket nevneverdig for det - men vi fant det likevel nødvendig å nevne.

 

En bug her og der er en del av livet som "early adopter" :)

Lenke til kommentar

Jeg er nysgjerrig: Hva slags bruk brukes disse type nettbrett til? For meg blir de bare en forvokst telefon eller et lite nettbrett, og fyller ingen behov.

 

Varierer sikkert litt, ti-tommers nettbrett er litt store til å bruke feks til å navigere rundt i byen på ferie med synes jeg, men personlig bruker jeg mine 7-tommere som fjernkontroller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kjedelig at den mangler minnekortstøtte.

 

Likevel har den litt pluss for Gorillaskjerm, som den nevnte arge konkurrenten Xperia Z mangler (knuselig, men den har film utenpå som hindrer glasskårene i å sprute omkring, men Xperia Z samler på fettmerker).

 

En annen ting er at Xperia Z mangler glass som er fettavisende. Har Google Nexus 7 slik prelle-av-forbehandling?

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg er nysgjerrig: Hva slags bruk brukes disse type nettbrett til? For meg blir de bare en forvokst telefon eller et lite nettbrett, og fyller ingen behov.

 

Samme her. 7" er for lite for meg for nettbrett-bruk. Har derfor en Samsung Galaxy Tab 10" nå, og venter på en ny Nexus 10".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er nysgjerrig: Hva slags bruk brukes disse type nettbrett til? For meg blir de bare en forvokst telefon eller et lite nettbrett, og fyller ingen behov.

 

Jeg bruker et 7"-brett i bilen til bl.a. Spotify. Gjør det veldig enkelt å skifte sanger osv. mens man kjører, uten at man må ta blikket bort fra veien

Lenke til kommentar

ruhande: Det er en innstilling her for å aktivere trådløs sone - men siden det ikke er SIM-kort/4G i dette brettet er det vanskelig å si om det vil virke - eller hvorfor det i det hele tatt er i menyen her. Det ville uansett vært rart om valget forsvant på 4G-utgaven.

 

G: Akkurat hvilken type oleofobisk behandling som er brukt her er ikke godt å si - men Nexus 7 har definitivt en eller annen type behandling, for det er langt fra den verste skjermen jeg har vært borti med tanke på fingeravtrykk. Den samler litt, men det synes knapt når lyset er på, og de slipper veldig lett igjen - i motsetning til ubehandlede skjermer der fingeravtrykkene har en tendens til å sitte ganske godt.

Lenke til kommentar

Ja det var noe vannvittig dårlig utnyttelse av plassen over og under skjermen, på sidene så var den jo ganske grei men de store "leppene" over og under får jo skjermen til å virke enda mindre. Men dette er jo et slags "budsjett" nettbrett hvor fokus ligger på å kunne tilby en så ren Google Android opplevelse med så god maskinvare som mulig til prisen, så regner med at design er temmelig nedprioritert her.

Lenke til kommentar

Elendig utnytting av overflate-arealet.. Burde fjernet området rundt slik at den ble fysisk mindre, eller øke skjermstørrelsen. Dette er for dårlig!

 

Har du brukt en Nexus 7 i praksis? Jeg har forrige generasjon, og ramma gjør at jeg faktisk kan holde den uten å trykke på skjermen. Aldri opplevd den som for tykk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...