Gå til innhold

4K-TV-ene fortsetter å rase i pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-293283

Finnes det egentlig noe 4K materiale å spille på disse TV'ene? Er ikke blueray "bare" full HD?

 

Det er veldig lite 4K materiale tilgjengelig, kommer mer etterhvert.

Lenke til kommentar

Dette hadde sikkert vært morsom lesing dersom produktene ikke fortsatt var 3-6 mnd unna det norske markedet.



Selv kommer jeg ikke til å kjøpe en TV med så høy oppløsning at alt under 4k kilde blir bortkastet og sannsynligvis ikke maks skarpt. Når mobile enheter, datamaskiner, konsoller, trådløse overføringsstandarder (airplay) osv. takler 4k skal jeg vurdere det.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Finnes det egentlig noe 4K materiale å spille på disse TV'ene? Er ikke blueray "bare" full HD?

Det kommer an på hvor snevert du tenker på "materiale".

1. Hvis du låser deg til tv-kanaler så blir det null i svært mange år fremover.

2. Ser du ikke fult så snevert og inkluderer hollywoodfilm så dukket det nok snart opp noen få filmer.

3. Tenker du ennå mindre snevert så kan du sikkert få tak i en del demofilmer og C-filmer allerede i dag.

4. Åpner du for selvfilmet materiale så kan du få tak i ennå mer. Både timelaps-videoer og Gopro-videoer.

5. Åpner du for andres selvfilmede filmer så kan du få tak i ennå mer timelaps og gopro-video.

6. Åpner du for spilling får du generert 4K på direkten. Da er det to undervarianter: Enten gamle spill på et middels godt og moderne skjermkort eller nye spill på sykt dyre trippel-SLI oppsett.

7. Ser du ennå mindre snevert på bruksområdene og tillater kikking på foto så finner du ennå mer 4K materiale. De aller fleste av oss har plenty av egne bilder i 4K eller høyere oppløsning.

8. Ennå mindre snevert: Generell PC-bruk med den fantastiske 4K oppløsningen. Kjempebruksområde.

 

Men som sagt, låser du deg til trinn 1 så er det altså fint lite å hente. Da holder det i lange baner med FullHD i mange år fremover. Hvilket sneverhetsnivå vil du låse deg til?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Selv om det mangler 4k-materiale skulle jeg svært gjerne oppgradert min projektor til en 4k-projektor. I dag ser jeg hver enkelt pixel og det er litt slitsomt i panoreringer. Det hadde jeg unngått med 4k med god oppskalering fra full HD.

 

Men da sitter men jo ganske nær :)

Lenke til kommentar

De to nye 4K-modellene skal teknisk sett være helt like de eksisterende X9-modellene, men vil ikke ha innebygde høyttalere. Dette resulterer i at de nye skjermene blir 500 dollar billigere enn TV-ene med høyttalere. Det vil si at 65-tommeren vil koste deg 4999 dollar, mens lillebroren på 55-tommer vil ende på 3499 dollar.

 

 

 

Så man betaler ca. 3000 NOK for de rævva høytalerne som står i tv-en??

Endret av ChrisRene
Lenke til kommentar

De to nye 4K-modellene skal teknisk sett være helt like de eksisterende X9-modellene, men vil ikke ha innebygde høyttalere. Dette resulterer i at de nye skjermene blir 500 dollar billigere enn TV-ene med høyttalere. Det vil si at 65-tommeren vil koste deg 4999 dollar, mens lillebroren på 55-tommer vil ende på 3499 dollar. <br><br><br><br>

Så man betaler ca. 3000 NOK for de rævva høytalerne som står i tv-en??

 

Hvis du hadde sjekket bildet av Sony TVene, og ikke LGen som Hardware har vært flinke til å bruke, så hadde du sett at disse er releativt stor høyttalere til å være TV høyttalere. Så de gir nok mye bedre lyd enn hva f.eks LGen på bildet vil gjøre.

 

Men eller enig. Har lyst på disse TVene selv, men med selve høyttalere plassert i glassflaten slik Sony gjorde her hadde vært helt uaktuelt når man ikke skal bruke dem. Men de siktet nok mer på designer kjøp enn hjemmekino kjøp.

 

Personlig så venter jeg til den nye HDMI standarden er kommet i TVene, for å være sikker på at den funker skikkelig fremover. Når den er kommet inn, så får jeg se om det blir OLED eller LCD varianten. Vi burte da ha fått vite de fleste negative sidene ved OLED, og kan da ta ett skikkelig valg. (Forhåpentligvis så er det ingen eller få negative ting)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...