Gå til innhold

Valget 2013: Fremskrittspartiet (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare så synd det ikke er datostempling på valgflesk - slik det er nå er det "best før valget".

Ja, men det er stort sett alt politikerene sier nå om dagen. Men det betyr ikke at det ikke lønner seg å setmme på et parti som i allefall er enig med dine meninger. Hjelper ikke å stemme for eks AP dersom du faktisk er imot diverse avgifter osv. ;)

 

For min del har jeg alleredet forhåndsstemt FRP, og denne artikkelen bekrefter vel egentlig at jeg har valgt riktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Anbefaller dere og heller stemme piratpartiet. Les mere om de på piratpartiet.no Der er det til og med mulig og få noe innflytelse på partipolitikken hvis man melder seg inn.

 

Piratpartiet kommer neppe til å få en massiv oppslutning uansett, kanskje ikke engang over sperregrensen?

 

De mangler jo faktisk alle punktene på politikken sin bortsett fra hvordan de ønsker å håndtere anonymitet på internett.

 

De har ingen meninger om veipolitikk, helse osv... Derfor burde de heller stiftet en organisasjon og henge seg på partier som FrP eller andre som er noenlunde enig med den mener jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Piratpartiet kommer neppe til å få en massiv oppslutning uansett, kanskje ikke engang over sperregrensen?

 

De mangler jo faktisk alle punktene på politikken sin bortsett fra hvordan de ønsker å håndtere anonymitet på internett.

 

De har ingen meninger om veipolitikk, helse osv... Derfor burde de heller stiftet en organisasjon og henge seg på partier som FrP eller andre som er noenlunde enig med den mener jeg.

 

Tror ikke piratpartiet er ikke ment for å få massiv oppslutning. La oss si 1% av folket brukte stemmeretten sin ved å gi blaffen i eldreomsorg, skatter osv. for å kun si nei eller ja til en ting. I dette tilfelle privatrett, så vil vel gjerne de store partiene kan se at folket liker/ikke liker noe og kommer til å endre mening.

 

Spesielt et parti med så smalt "syn" som piratpartiet, synes ikke det er så dumt selv om jeg neppe stemmer på dem.

Lenke til kommentar

Som vanlig tegner FRP et ganske annerledes bilde av seg selv, og det dem faktisk står for (i praksis).

FRP stemte FOR åndsverksloven som lar private aktører drive uten konsesjon.

(http://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Vedtak/Beslutninger/Lovvedtak/2012-2013/vedtak-201213-051/1/)

Sitat fra hjemmesidene deres: "Fremskrittspartiet vil at vi skal opprettholde mest mulig av denne friheten gjennom hele livet. Politikere og byråkrater skal i minst mulig grad begrense innbyggernes frihet. Blant de mest grunnleggende friheter er ytringsfrihet, religionsfrihet og eiendomsrett."

 

Jeg som fremhev friheter og ytringsfrihet forresten. Herr bård nevner også om et alternativ. Den kan sikkert noen her få fatt i?

 

Kan ramse opp flere eksempler her, blir bare litt bekymret for de i tråden som har prestert å forhåndsstemme, og så tro at dette viser at det var riktig sett fra teknologisk sted. Vil ikke gi dem noen tårer i øyekroken :rofl:

 

Edit: fant en bedre kilde

Endret av tiddylicious
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Piratpartiet kommer neppe til å få en massiv oppslutning uansett, kanskje ikke engang over sperregrensen?

 

De mangler jo faktisk alle punktene på politikken sin bortsett fra hvordan de ønsker å håndtere anonymitet på internett.

Alle partier starter i det små.

 

Med piratpartiet vet du i det aller minste at vi juger ikke når vi sier at vi tar disse sakene alvorlig - med FrP? Svaret hørtes veldig "salgbart" ut. Men jeg kjøper det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...