Gå til innhold

Asus' nettverkskort støtter ikke Haswell ? lar deg bytte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvem har skyld i inkompatibiliteten? Hvem er det som ikke støtter standarden? Ut fra Asus sin reaksjon kan det virke som de har skylda, men ut fra beskrivelsen om at kun Haswell-brikkesett skal ha problemet så høres det ut som Intel har skylda.

 

Erstattingen koster sikkert Asus millioner og kostnaden bør selvsagt dekkes av det selskapet som har skyld i problemet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Lurer litt på hvorfor de ikke fungerer jeg da.

Skulle tro de forholdt seg til USB PCI-E standarden og det er vel det eneste den trenger forholde seg til også i denne sammenheng.

 

 

EDIT: Skriveleif ;)

 

Kanskje kortet ikke gauler høyt nok inn på PCI-E bussen til å overdøve skrytepaven til Intel, noe lav SNR kanskje? ;-P

Lenke til kommentar

Har selv 2 av disse kortene og AC ruteren. Fungerer veldig bra på på min egen datamaskin (Crosshair 5 hovedkort med AMD FX 8350 prosessor) får mellom 877mbps og 1,3gbps overførings hastighet på denne.

Mens på den andre datamaskinen får jeg maks 54 mbps(Og store problemer med å koble til nettverket generelt. I starten fikk jeg 11, men etter litt tweaking ble det bedre).

Skal prøve med et annet hovedkort, misstenker at chipsettet på det som står i nå, ikke støttes? (ASUS M5A97, Socket-AM3+)

 

Rare greier uansett. Forventer ikke svar om det høres ut som jeg spør om hjelp hehe. Bare et lite problem jeg selv har erfart. (Har også prøvd å erstatte nettverkskortet.)

 

Annet enn det kan jeg melde at Ruteren er stabil som F* og det er det trådløse kortet (som virker) også.

Lenke til kommentar

Som sagt, at brikkesettet ikke støtter en PCI-Express basert nettverkskort gir null mening om du spør meg. Har aldri hørt om noe lignende før faktisk, og så lenge disse kortene ikke har fulgt noen veldig uoffisielle standarder som kan skape hiccups så skjønner ikke jeg hvordan hovedkort og brikkesett skal kunne ha noen praktisk betydning, enten har du et PCI-Express spor som støtter kortet eller så har du ikke, resten skal da bare løses av drivere og programvare skulle man jo tro.

 

Utifra artikkelen så skal jo visstnok samtlige AMD baserte hovedkort med PCI-Express spor støttes så det gir jo ikke mye mening at du skal slite med dette på et Socket AM3+ hovedkort. For meg høres det mer ut som du sliter med signalstyrke og rekkevidde, kanskje du har fått et kort med dårlig kontakt med antenne eller noe?

Lenke til kommentar

Har selv 2 av disse kortene og AC ruteren. Fungerer veldig bra på på min egen datamaskin (Crosshair 5 hovedkort med AMD FX 8350 prosessor) får mellom 877mbps og 1,3gbps overførings hastighet på denne.Mens på den andre datamaskinen får jeg maks 54 mbps(Og store problemer med å koble til nettverket generelt. I starten fikk jeg 11, men etter litt tweaking ble det bedre). Skal prøve med et annet hovedkort, misstenker at chipsettet på det som står i nå, ikke støttes? (ASUS M5A97, Socket-AM3+) Rare greier uansett. Forventer ikke svar om det høres ut som jeg spør om hjelp hehe. Bare et lite problem jeg selv har erfart. (Har også prøvd å erstatte nettverkskortet.)Annet enn det kan jeg melde at Ruteren er stabil som F* og det er det trådløse kortet (som virker) også.

 

Nå får du jo muligheten i å få bytta det i september da :)

Lenke til kommentar

jeg har z87 med 4670, funker på min pc.....har hatt opp mot 10MB\s--6MB\s på fiber intenett fra altibox.

10MB/sec er jo bare 80mbit/sec. Denne skal klare 1300mbit/sec.

Det er nok nett tilkoblinga di som er flaskehals.

 

Om du har et NAS vil du nok grine på nesa med 10MB/sec, da vil du gjerne ha det 5-10 doble.

Jeg har 70-80MB/sec til NASet mitt, på gigabit ethernet.

Du bør teste hvordan hastigheten er til en annen enhet på nettet før du bestemmer deg om det fungerer godt nok.

Lenke til kommentar

 

 

jeg har z87 med 4670, funker på min pc.....har hatt opp mot 10MB\s--6MB\s på fiber intenett fra altibox.

10MB/sec er jo bare 80mbit/sec. Denne skal klare 1300mbit/sec.

Det er nok nett tilkoblinga di som er flaskehals.

 

Om du har et NAS vil du nok grine på nesa med 10MB/sec, da vil du gjerne ha det 5-10 doble.

Jeg har 70-80MB/sec til NASet mitt, på gigabit ethernet.

Du bør teste hvordan hastigheten er til en annen enhet på nettet før du bestemmer deg om det fungerer godt nok.

til vanlige pc bruker er dette kortet fra asus bra, jeg ville bare si at det fungerer, fikk inntrykk av at det ikke ville fungere i det hele tatt, som jeg motbeviste....
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...