Gå til innhold

Følg den spennende finalen i The International


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se her, ikke rart sangen på tg om at "vi spiller lite dota" var på svensk. Endelig noe de er best på i verden også (not counting Ikea).

 

Ikke fått med deg at de har vært best i verden i CS i nesten 10 år?

Loda har vært ubersuber-kjent i Dota-miljøet siden DotA startet nesten, og har fått kallenavnet L-GOD av Asiatiske land.

 

Svenskene har vært i toppen i alt av eSport hele tiden, vi i Norge derimot har vært på bunn hele veien pga fordommer mot gamere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De sender turneringen live på svensk TV6. Norge ligger milevis bak Svergie i esport scenen desverre.

 

Uansett blir knallbra kamper i kveld.

 

PS. Noen burde nevne at alle kampene kan sees live i dotaklienten med kommentarer (og kommentatorene styrer også kameraet for deg).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De sender turneringen live på svensk TV6. Norge ligger milevis bak Svergie i esport scenen desverre.Uansett blir knallbra kamper i kveld.PS. Noen burde nevne at alle kampene kan sees live i dotaklienten med kommentarer (og kommentatorene styrer også kameraet for deg).

 

det er flaut rett og slett at norge ikke har mer fokus på noe folk elsker/verdsetter så høyt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Svenskene har vært i toppen i alt av eSport hele tiden, vi i Norge derimot har vært på bunn hele veien pga fordommer mot gamere.

 

Sant, sant. Generelt er det en norm av at Norge har begynt å falle etter når det kommer til innovasjon og early adoption. Vi var flinke for et tiår tilbake, men nå slår svenskene oss på alt fra fibernett, spilleutvikling og også esport. Dette er alle elementer hvilken en nasjon som tenker å leve på kunnskap og utvikling bør være dominante i. Ytterligere beviser for dette er det faktum at de nasjonene som spiller en rolle nå, og enda mer i framtiden, har mer fokus på dette (Kina, Korea, Japan, osv).

 

Det å pushe en sport som dette er dermed ikke bare å etterkomme oss som publikums interesser, men selve ryggraden for hvorfor en pusher en sport til å begynne med. Det er i nasjonens interesse for å få unge interessert i teknologi og tallene bak, og for å promotere Norge som en go to nasjon for teknologisk utvikling. Det at en skal være sunne og løpe i skogen er vel og bra det også, men en må ha arenaer hvor en verdsetter hjernen, ikke bare i logisk tenkning, men også i kreativitet og guts. Dette er egenskaper som makes or breaks en nasjon og dens foretningers livsforventning, og det at en ikke setter slikte viktige egenskaper mer i fokus er forbi min fatning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klarte ikke å holde meg oppe lengre enn til at scoren stod 1-1. Så siste gamet på VOD når jeg våknet i dag og wow.... Det er den sykeste og mest intense kampen jeg har sett noen gang.

 

Etter starten NA'VI fikk i siste gamet tenkte jeg, "uff nei, nå er det over og ut for alliance", men etter et fantastisk roshan angrep og bra split-push på slutten klarte alliance det utrolige.

 

Gleder meg allerede til TI4, nesten så jeg vurderer å ta turen bort.

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...