Gå til innhold

? Vi jobber med et Surface 2-nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker egentlig tanken bak Windows RT, men samtidig blir det mer som å kjøpe seg en knøttliten avribbet "bybil", selv om du ikke har noe reelt bruk for det, og en skikkelig bil med alt av glitter og stas (Windows 8) koster like lite og kan brukes til alt. Samtidig har vi allerede "bybiler" (Android/iOS) som er mye mer praktiske.

Lenke til kommentar

Må bare få si en ting, sitter på surface rt nå som jeg kjøpte etter priskuttet. Jeg er storfornøyd med den og kan bekrefte at det er ikke fordi surface er et dårlig produkt at microsoft har lidd slik et tap på produktet. Markedsføringsavdelingen til microsoft derimot, der skulle samtlige hatt sparken!

 

Surface RT er et kjempeprodukt, perfekt til enhver student!

Lenke til kommentar

Surface RT er et kjempeprodukt, perfekt til enhver student!

Surface RT har sine sterke sider, men Microsoft har valgt en strategi hvor de ønsker å skille mellom RT og Pro hvor de har sperret for mange av mulighetene som i utgangspunktet ligger i Windows. Manglende Outlook nevnes i artikkelen og det betyr sikkert noe, men hadde det vært så enkelt kunne Micrsoft rekompilert Outlook og kjørt det ut i oppdateringene sine (som man ikke kan skru av).

 

Remote desktop klient er en annen applikasjon som mangler, men det store problemet er at ingen tredjeparts levernadører får lage desktop applikasjoner. For mange ville det være en minimal jobb å kompilere eksisterende produkter for RT. Derfor er det masse programmer som heller ikke finnes for RT og RT's største potenisiell fordel i forhold til andre nettbrett blir ikke utnyttet - med unntak av Office som i seg selv er et viktig produkt.

Lenke til kommentar

Jeg sitter på gjerdet og venter på "neste generasjon" av laptop/nettbretthybrid med Windows 8 pro. Som arbeidende mann ser jeg ingen spesiell grunn til å gå for RT når man får en fullverdig PC med nettbrettfunksjonalitet for en liten sum ekstra.

Det spørs hvor mye du verdsetter lydløs bruk, vekt og batterilevetid. RT gir deg en brukbar PC+Nettbrett til under en kilo inklusiv tastatur, men med begrensigner i ytelse og program som er tilgjengelig. Er vifte og en drøy kilo vekt OK så er en liten PC bedre til det meste.

Lenke til kommentar

Jeg sitter på gjerdet og venter på "neste generasjon" av laptop/nettbretthybrid med Windows 8 pro. Som arbeidende mann ser jeg ingen spesiell grunn til å gå for RT når man får en fullverdig PC med nettbrettfunksjonalitet for en liten sum ekstra.

 

Enig. Ser frem til neste generasjon Surface Pro med Haswell, forhåpentligvis 8gb ram og vesentlig bedre batterilevetid. Da doneres min nuværende Pro til min studerende sønn :-)

Lenke til kommentar
Surface RT er et kjempeprodukt, perfekt til enhver student!
Surface RT har sine sterke sider, men Microsoft har valgt en strategi hvor de ønsker å skille mellom RT og Pro hvor de har sperret for mange av mulighetene som i utgangspunktet ligger i Windows. Manglende Outlook nevnes i artikkelen og det betyr sikkert noe, men hadde det vært så enkelt kunne Micrsoft rekompilert Outlook og kjørt det ut i oppdateringene sine (som man ikke kan skru av).Remote desktop klient er en annen applikasjon som mangler, men det store problemet er at ingen tredjeparts levernadører får lage desktop applikasjoner. For mange ville det være en minimal jobb å kompilere eksisterende produkter for RT. Derfor er det masse programmer som heller ikke finnes for RT og RT's største potenisiell fordel i forhold til andre nettbrett blir ikke utnyttet - med unntak av Office som i seg selv er et viktig produkt.

 

Hele poenget med RT er at det er et lukket system tilsvarende iOS hvilket betyr at Microsoft kan føre streng kontroll for hva som kan installeres, dermed får du et mer stabilt OS med tilsvarende 0 muligheter for å få virus. Outlook kommer, og ikke glem at operativsystemet bare er ett år gammelt.

 

Jeg synes min Surface RT utklasserer alle iOS- og android-produkter på alle områder. Særlig innen produktivitet, multitasking og arbeidsmiljø. Men det er nå min mening.

Lenke til kommentar

sitter selv med RT brett. Nydelig i bruk. Bruker mitt mest i skrivebordmodus, jobber på samme måte som jeg gjør på PC

Bruker Remote desktop en hel del, er så nydelig enkelt å plugge f.eks kamera i USB porten å overføre direkte til server, via RT`en, evt. skrive ut på nettverksprinter uten noe om og men.

 

Surface RT er ett missforstått produkt, og mange går glipp av ett nydelig brett!!

 

Og ikke minst må man kunne gi litt skyld til enkelte nettsiders elendige journalistikk, de forventer å se det sanme som på en iPad eller Android Tab, når de ikke gjør det slakter de produktet, i stedet for å se de gode mulighetene brettet gir.

Når det kommer til apper og programvare er jo dette som stadig er under utvikling, og blir bedre.

 

Men når man går i butikker, så er det sjelden man ser MS produkt, så de blir plassert langt bak i køen, dessverre. Og selgerene på butikkene aner lite om MS produkt, også Windows Phone sliter med dette

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

sitter selv med RT brett. Nydelig i bruk. Bruker mitt mest i skrivebordmodus, jobber på samme måte som jeg gjør på PCBruker Remote desktop en hel del, er så nydelig enkelt å plugge f.eks kamera i USB porten å overføre direkte til server, via RT`en, evt. skrive ut på nettverksprinter uten noe om og men.Surface RT er ett missforstått produkt, og mange går glipp av ett nydelig brett!!Og ikke minst må man kunne gi litt skyld til enkelte nettsiders elendige journalistikk, de forventer å se det sanme som på en iPad eller Android Tab, når de ikke gjør det slakter de produktet, i stedet for å se de gode mulighetene brettet gir.Når det kommer til apper og programvare er jo dette som stadig er under utvikling, og blir bedre.Men når man går i butikker, så er det sjelden man ser MS produkt, så de blir plassert langt bak i køen, dessverre. Og selgerene på butikkene aner lite om MS produkt, også Windows Phone sliter med dette

 

Helt enig. Problemet et som jeg nevner i den første kommentaren min. Markedsføringsteamet til MS skulle hatt sparken hele gjengen, folk vet jo faen ikke forskjellen på RT og W8. RT skulle vært markedsført fra dag en som et stabilt, virusfritt app-OS. Dessuten skulle det ikke hett RT i det hele tatt fordi Ola Normann vet ikke hva RT tilsier. Det burde hett Windows 8 Locked Envirornment eller hva som helst som hadde gitt noe mening for ikke IT-personell...

 

Men OSet er knall <3

Lenke til kommentar

Interessen for Windows Phone og Windows RT er dessverre laber, nå er jeg ikke spesielt dreven eller noen videre fan av Windows RT men er en ganske så stor fan av Windows Phone tross dets mange mangler.

 

Men det å overbevise, eller overhode få folk interessert i det hele tatt å teste ut Windows Phone i butikk i Oslo området er nærmest umulig, folk vil rett og slett ikke ha det og gidder overhode ikke å ta seg bryet med å sette seg inn i det. Mange har fått en ganske så stor bismak av "Modern UI" grensesnittet / flisene fra Windows 8 etter at Microsoft har påtvunget brukere det i såpass stor grad, noe som gjør at mange nå rett og slett ser flisene og forbinder det med noe negativt.

 

 

Windows Phone salget har begynt å ta seg opp sakte men sikkert mye takket være at Nokia har levert en god del solide budsjettmodeller som rett og slett er langt mer solide, føles raskere og mer gjennomførte sammenlignet med Android modeller i samme prisklassen som har ført til litt økende markedsandeler, dette skyldes jo like mye at Android modeller i de lavere prisklassene stort sett er temmelig elendig hva ytelse og det hele angår så Windows Phone trumfer dette segmentet med glans takket være dette og det faktum at det ikke finnes noen budsjettmodeller av iOS.

 

 

Toppmodellene derimot går det fint lite av, uansett hvor mye jeg forsøker å pushe disse og til stadighet forsøker å overbevise kunder om at dette er veldig solide og gode modeller, spesielt nå som de fleste gir temmelig mye for pengene da så godt som samtlige Windows Phone 8 toppmodeller selges grisebillig for tiden i påvente av nye modeller senere i år så finnes det knapt noen som helst interesse for det. Folk går heller for en Samsung Galaxy et eller annet, eller iPhone, det er disse modellene som rett og slett eier markedet og de andre modellene selger ikke i nærheten.

Lenke til kommentar

Kjære MS, om dere sliter så med salget av RT, hvor i helvete er de 3 brettene jeg bestilte direkte av dere for snart to måneder siden. Det skulle vel ikke være så jækla vanskelig å sette frimerke på en eske.

 

Så nå må de tre englebarna dele på en Galaxy 3 og/eller en Helix når vi nå reiser til syden, hvilket betyr;

1. Ingen devize på meg...

2. 14 dager krangling om hvem sin tur det er, med hovedtrykk på 4 timers flyreise hver vei...

 

Thank you Microsoft.

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar

Jeg sitter på gjerdet og venter på "neste generasjon" av laptop/nettbretthybrid med Windows 8 pro. Som arbeidende mann ser jeg ingen spesiell grunn til å gå for RT når man får en fullverdig PC med nettbrettfunksjonalitet for en liten sum ekstra.

XPS 11 er en verdig kandidat :)

http://www.dell.com/learn/us/en/19/campaigns/xps-11

 

Den deler likheter med Lenovos Yoga-serie, men har 4KHD, kraftigere innmat og er laget av karbonfiber og aluminium i tillegg til glass (som er en selvfølgelighet). Du får også med en Wacom-pen :D Den veier bare litt over én kilo.

Lenke til kommentar
Jeg sitter på gjerdet og venter på "neste generasjon" av laptop/nettbretthybrid med Windows 8 pro. Som arbeidende mann ser jeg ingen spesiell grunn til å gå for RT når man får en fullverdig PC med nettbrettfunksjonalitet for en liten sum ekstra.
XPS 11 er en verdig kandidat :)http://www.dell.com/learn/us/en/19/campaigns/xps-11Den deler likheter med Lenovos Yoga-serie, men har 4KHD, kraftigere innmat og er laget av karbonfiber og aluminium i tillegg til glass (som er en selvfølgelighet). Du får også med en Wacom-pen :D Den veier bare litt over én kilo.

 

Om du tørr å gå litt opp i vekt og størrelse så er Lenovo Twist et ypperlig valg, spessielt med tanke på pris. Jeg er iallefall veldig fornøyd med min.

 

Når det er snakk om RT og Pro her så må jeg bare henge meg på lasset å si at microsoft har gjort en elendig jobb i å markedsføre produktene sine. De burde gi bedre forklaring til massene om hva det faktisk er, og ikke minst burde de få informert et hopetall av selgere som åpenbart ikke vet en dritt. Kan hende det ble litt mye når de lanserte dette samtidig som Win 8.

 

Jeg har personlig brukt Windows 8 siden lanseringen og må si at på desktop så er jeg ikke begeistret for "modern UI", det er klomsete og unødvendig innviklet for normalt desktop oppsett (musu og tastatur uten touch skjerm). Det er faktisk ikke før jeg skaffet min nye laptop at jeg virkelig ser fordelene med brukergrensesnittet (Lenovo s230u Twist). Det flyter bedre enn noe annet jeg har brukt med fingertippene, og jeg kan nesten garantere at jeg finner ting kjappere med fingrene enn med mus. Det er derfor åveraskende å se så lave salgstall fra MS. Det må jo da være noe som svikter her. For eneste nedsiden jeg kan se med RT er et noenlunde mangelfult "App" marked, men dette slet Windows phone med en stund også.

Lenke til kommentar

Må bare få si en ting, sitter på surface rt nå som jeg kjøpte etter priskuttet. Jeg er storfornøyd med den og kan bekrefte at det er ikke fordi surface er et dårlig produkt at microsoft har lidd slik et tap på produktet. Markedsføringsavdelingen til microsoft derimot, der skulle samtlige hatt sparken!Surface RT er et kjempeprodukt, perfekt til enhver student!

 

Veldig enig med deg. Jeg elsker min Surface RT. Tror dessverre at mengden kritikk fra mannen i gata til det microsoft driver med for tidenhar hatt noe å si. Folk klager over manglende apps og start meny, uten å se at det kanskje er helt ok slik det er.

Lenke til kommentar

 

 

Veldig enig med deg. Jeg elsker min Surface RT. Tror dessverre at mengden kritikk fra mannen i gata til det microsoft driver med for tidenhar hatt noe å si. Folk klager over manglende apps og start meny, uten å se at det kanskje er helt ok slik det er.

 

jeg sitter heller med følelsen av at det er media som sutrer over modern ui, ikke folket. Folket vil ikke prøve siden media sier det er noe dritt. Er isllefall den følelsen jeg sitter med.

 

men for min egen del, bruker nesten ikke modern ui, skrivebordet fungerer utmerket

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...