Gå til innhold

Jakten på den beste spilloppgraderingen ? del 7 (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter fortsatt å lurer på hvilken den beste spilloppgraderingen jeg kan gjøre er.

 

Den beste oppgraderingen må vel være den som gir best totalytelse, uten at kostnaden ved å oppgradere overstiger (eller egentlig er i nærheten av) det å kjøpe en ny spillmaskin?

 

Så for å stille ett konkret spørsmål; hvilken oppgradering ville dere (redaksjonen) selv ha valgt, ut ifra ytelse og kostnad? Regner nesten bare med at dere på ett eller annet tidspunkt i testingen har tenkt "dæven dette var heftig, dette var det jeg hadde gjort hvis det var min egen maskin det stod om"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så for å stille ett konkret spørsmål; hvilken oppgradering ville dere (redaksjonen) selv ha valgt, ut ifra ytelse og kostnad? Regner nesten bare med at dere på ett eller annet tidspunkt i testingen har tenkt "dæven dette var heftig, dette var det jeg hadde gjort hvis det var min egen maskin det stod om"

 

Heisann,

det er litt både-óg, egentlig. Det aller største hoppet, som gjorde oss i stand til å spille ting skikkelig glatt, var som grafene viser å oppgradere skjermkortet. Dette ga god effekt selv på den gamle plattformen, men var også temmelig dyrt - og har du en svak nok prosessor vil du ikke få uttelling for det.

 

Vi fikk også en skikkelig «oh wow»-effekt da vi gikk fra Pentium-prosessorer til Core-prosessorer, og det viste seg jo at Pentium-seriene ikke klarte å utnytte et nytt skjermkort i noen særlig grad. Også innad i Core-serien fant vi store forskjeller - som da vi så mellom vår tokjerners Core 2 Duo og den omtrent like gamle firekjerneren, Core 2 Extreme.

 

Prosessoroppgraderingene på gammel plattform var også svært rimelige, så for å svare på det konkrete spørsmålet, med utgangspunkt i den spillmaskinen akkurat vi hadde helt i begynnelsen: Core 2 Extreme QX6700 med GeForce GTX 650Ti Boost; totalprisen burde bli trygt under 2000 kroner, og ytelsen vil bli svært mye bedre. Håper det hjelper :)

Endret av VargAamo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting. Hvordan vet dere om det er mengden minnebrikkene eller hastigheten på minnebrikkene som utgjør ytelsesforskjellen?

 

Det vet vi strengt tatt ikke sikkert, men kan kanskje være materiale for en liten sjekk senere? Det vi tok sikte på med minneoppgraderingene var å utføre noe som utvilsomt og udiskutabelt ville være en oppgradering, så da gikk vi for både mengde og hastighet (selv om "medium"-alternativet riktig nok var det med de raskeste tilgangstidene, noe som ikke slo oss før etter at testene var gjennomført første gang).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...