Gå til innhold

Galaxy S3 går rett på Android 4.3 snart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tjah... i 2015? Jeg har hatt en rekke Samsung-telefoner og har nå en Note men er ekstremt misfornøyd på at merket henger voldsomt etter når det gjelder OS-oppdateringer. Sony neste?
Samsung er jo dem som er de aller raskeste til å gi ut nye updates.Sony er flinke dem også, men ikke like rask som det Samsung er.

 

Det stemmer nok ikke. Jeg mente jeg har en Note 2 (men har nok hatt Note 1 tidligere). Bare nå merker jeg at Sony og LG sine modeller allerede kjører. 4.2.x. Vi er fortsatt på 4.1.3. Og 4.2 kom ut i fjor(!), og 4.3 for ikke lenge siden... Det var nøyaktig samme problem med første Note: konkurrentene (og da mener jeg selvsagt ikke Google) hadde nyere versjoner av Android på samme tidspunkt.

Lenke til kommentar
Tjah... i 2015? Jeg har hatt en rekke Samsung-telefoner og har nå en Note men er ekstremt misfornøyd på at merket henger voldsomt etter når det gjelder OS-oppdateringer. Sony neste?
Samsung er jo dem som er de aller raskeste til å gi ut nye updates.Sony er flinke dem også, men ikke like rask som det Samsung er.
Det stemmer nok ikke. Jeg mente jeg har en Note 2 (men har nok hatt Note 1 tidligere). Bare nå merker jeg at Sony og LG sine modeller allerede kjører. 4.2.x. Vi er fortsatt på 4.1.3. Og 4.2 kom ut i fjor(!), og 4.3 for ikke lenge siden... Det var nøyaktig samme problem med første Note: konkurrentene (og da mener jeg selvsagt ikke Google) hadde nyere versjoner av Android på samme tidspunkt.

 

Det er en grunn til at Galaxy Note 2 ikke har Android 4.2.x nå. Er bare å lese dette så skjønner du: http://www.androidcentral.com/galaxy-note-2-skip-android-42-go-straight-newer-version-says-aussie-carrier

 

Men du får jo Android 4.2.2 / 4.3 til Galaxy Note 2 om du går til XDA-Developers.com siden da.

Lenke til kommentar
Tjah... i 2015? Jeg har hatt en rekke Samsung-telefoner og har nå en Note men er ekstremt misfornøyd på at merket henger voldsomt etter når det gjelder OS-oppdateringer. Sony neste?
Samsung er jo dem som er de aller raskeste til å gi ut nye updates.Sony er flinke dem også, men ikke like rask som det Samsung er.

 

De aller raskeste oppdateringene får man med googles egne nexus modeller, det er udiskutabelt.

 

Av andre leverandører er samsung helt klart blant de bedre, men jeg vil også trekke frem Asus, som har oppdatert mange av sine enheter til 4.2 for lenge siden.

 

 

Lenke til kommentar

Tjah... i 2015? Jeg har hatt en rekke Samsung-telefoner og har nå en Note men er ekstremt misfornøyd på at merket henger voldsomt etter når det gjelder OS-oppdateringer. Sony neste?

 

Vet ikke noe spesielt om hvor kjapp samsung er, men om du skal ha telefon som får oppdatering kjapt så er lg google nexus 4 raskest. Kjører 4.3 nå.

Lenke til kommentar

Samsung er jo dem som er de aller raskeste til å gi ut nye updates.

De er kanskje raskt ute i de første regionene, men gud bedre hvor lang tid de kan bruke på å rulle oppdateringen ut. Da tab 10.1 fikk ICS i fjor startet vel utrullingen i juni/juli mens Norge ikke fikk den før til jul. Da den kom var det fortsatt en bug som hindret brettet å gå skikkelig i deep sleep. På 3.2 kunne jeg, ved lite bruk, la det gå uker mellom hver lading. Nå dør batteriet på 3-4 dager selv når jeg ikke bruker brettet i det hele tatt.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Etter det som jeg har hørt er det mange grunner til trege oppdateringer, den ene er at ved oppgradering av tidligere telefoner kommer de i konflikt med de nyeste som kanskje vil føre til mindre salg av de nyeste. Den andre grunnen er at noen produsenter legger ved en hel del annen programvare som også må oppgraderes, og det tar tid. Som feks note modellene med pennen som er meget spesiell for samsung og galaxy s3 som har mange egene samsung ting under skallet. Og da blir det jo logist at nexus oppgraderes veldig raskt siden de har bare android og ingen egene produsent ting.

 

Og en liten digresjon cusom rom fungerer ikke til NOTE modellene, har prøvd (på min note 2 ) og måtte tilbakestille den til orginalen pga pennen som i beste fall virket 30% og knapt nok det. (Var veldig glad for at note brettet var litt vanskelig så jeg gav opp...)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...