Gå til innhold

Dette gjør deg upopulær på Facebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Kunne ikke vært mer enig.

 

- Enorme mengde bilder av hvor tilsynelatende moro man har det, uavhengig av om man er det eller ikke

- Fyllesjuk klaging (hvem i all verden bryr seg! slutt å drikk davel)

- Ting som har med hvor sjønne unger er, og spesielt mange bilder. Ingen bryr seg om det lille skrukketrollet du nettopp ble tante til.

 

Og så spør folk hvorfor jeg ikke poster så ofte på facebook..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kunne ikke vært mer enig.- Enorme mengde bilder av hvor tilsynelatende moro man har det, uavhengig av om man er det eller ikke- Fyllesjuk klaging (hvem i all verden bryr seg! slutt å drikk davel)- Ting som har med hvor sjønne unger er, og spesielt mange bilder. Ingen bryr seg om det lille skrukketrollet du nettopp ble tante til.Og så spør folk hvorfor jeg ikke poster så ofte på facebook..

 

Spot on!

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at FB fremdeles har aktive brukere etter PRISM/NSA avsløringene. Hadde selv aldri turt å legge ut flere personlige bilder/annet når jeg visste at det er sikkert/sannsynlig at alt av det blir lagret for alltid, og jeg ikke har noen mulighet til å få det fjernet el.

 

Har selv en dummy konto, da flere og flere klubber osv legger ned gode gamle forum, og bytter over til FB. Og må visst logge inn for å se masse, da de på død og liv gir info i kommentarer og ikke vanlige post-greier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Skjønner ikke at FB fremdeles har aktive brukere etter PRISM/NSA avsløringene. Hadde selv aldri turt å legge ut flere personlige bilder/annet når jeg visste at det er sikkert/sannsynlig at alt av det blir lagret for alltid, og jeg ikke har noen mulighet til å få det fjernet el.

 

Antakeligvis fordi de fleste, inkludert meg selv, egentlig ikke bryr seg. Bilder som ikke tåler almennheten havner uansett ikke på nettet.. (men her er det vel mange hederlige unntak på FB :))

Lenke til kommentar

Ser at med en gang jeg poster noe som er SERIØST, og som man BØR bry seg om, så får man verken likes eller kommentarer ;) det er mitt tips for å bli upopulær ;)

 

eksempel:

bilde av min mors 17 år gamle katt: 32 likes, 6 kommentarer (urelevant og uviktig for alle)

 

bilde+lenke av kriminelle bankpersoner som ødelegger/slavebinder vesten med banklån: 0 likes, 0 kommentarer (relevant og viktig for alle)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer enig.- Enorme mengde bilder av hvor tilsynelatende moro man har det, uavhengig av om man er det eller ikke- Fyllesjuk klaging (hvem i all verden bryr seg! slutt å drikk davel)- Ting som har med hvor sjønne unger er, og spesielt mange bilder. Ingen bryr seg om det lille skrukketrollet du nettopp ble tante til.Og så spør folk hvorfor jeg ikke poster så ofte på facebook..

 

Takk for denne. Godt å vite at det ikke bare er meg som føler slik.

Lenke til kommentar

Fyllebilder og meldinger som hinter om fest plager meg mest. Ikke fordi jeg ikke er der. Men hvem trenger å vite at du er på fylla hver helg?

 

Det hele koker ned til ett av livets eksistensielle spørsmål som har gitt filosofer hodebry i årtusener: "Hvis du er på fylla og du ikke poster det på Facebook slik at alle får vite om det, har du virkelig vært på fylla?"

 

;)

Endret av MartinGM
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+61342

Får selv god respons på bilder jeg legger ut men jeg deler kun bilder jeg har tatt fra diverse fjellturer eller naturbilder tatt fra nærområdet så det blir kanskje lettere for venner og

kjente på facebook å relatere seg til? Ellers enig at det ikke så veldig interessant med baby- og festbilder på newsfeeden hver dag

Lenke til kommentar

Uansett hvor man legger ut ting på nettet så blir det lagret ett eller annet sted for evig tid uansett hva man gjør. Finnes jo for eksempel en timemachine side hvor man kan se hvordan forskjellige nettsider så ut for mange år siden. Bilder som ikke tåler å bli sett av folk på nettet burde aldri lagres der, hverken på FB eller andre tjenester. F. Eks. Dropbox lever jo etter amerikanske lover, dermed er det mye av det såkalt passordbeskyttet materialet som kan bli utgitt til myndighetene ved fremvisning av riktig dokumentasjon.

Lenke til kommentar

Det som irriterte meg mest når jeg brukte FB sist for 2 år siden var folk som skulle skrive om absolutt alt.

Jeg gir nå vel blanke i hva du spiser til middag og hva annet du foretar deg.

Men det er også sant som andre sier, du har en "FB" venn som du kanskje ikke egentlig kjenner, men bare har møtt en gang før. Da får du opp en lang liste med bilder og informasjon fra en person du ikke vet hvem er.

Og så har vi folk som må trykke Like på alt og ikke minst være førstemann ut med å kommentere på sin egen status, helst med en "hahaa" kommentar.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...