Gå til innhold

La mobilen kurere sykdommer mens du sover


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er kanskje mer vanlig å ha en smartmobil enn å ha et kraftig skjermkort, og som nevnt i artikkelen overgår den totale beregningskapasiteten til den milliarden android-enheter som allerede deltar de aller største konvensjonelle superdatamaskinene. Det blir vel en "sammen er vi sterke" greie. :)

Lenke til kommentar

Om jeg skal bruke dette over natten uten å stikke i laderen er vel batteriet tomt neste morgen.

 

De har tenkt på dette. Fra artikkelen:

 

En app som dette bruker enormt med strøm, derfor kjører den kun når laderen er plugget i ? og barenår batteriet er ladet over et gitt nivå (standard er 90 prosent)
Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men hvordan blir temperaturen på batteriet da (og resten av telefonen)? Lithium batterier skal jo ikke bli varme, og blir de varme dannes det en giftig og svært brannfarlig gass. Punkterer battericella da som følge av gassdannelsen, vil dette mest sannsynlig føre til brann, i verste fall en eksplosjon. Om ikke noe så dramatisk skjer, så vil vel dette uansett være med på å redusere batteriets levetid en god del om dette står på hver natt.

Lenke til kommentar

Er det ikke sånn at Litiumbatterier ikke bør lades når man sover på grunn av brannfare? Både batterier og ladere har vært brannårsaker.Jeg kjører Boinc på GPU i PCen, men telefoner kan vel ikke gi noe i nærheten av den ytelsen?

 

"Alle monner drar", sa musa og pissa i havet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men hvordan blir temperaturen på batteriet da (og resten av telefonen)? Lithium batterier skal jo ikke bli varme, og blir de varme dannes det en giftig og svært brannfarlig gass. Punkterer battericella da som følge av gassdannelsen, vil dette mest sannsynlig føre til brann, i verste fall en eksplosjon. Om ikke noe så dramatisk skjer, så vil vel dette uansett være med på å redusere batteriets levetid en god del om dette står på hver natt.

 

Under "advanced" i innstillinger er det satt at beregningene skal pauses ved batteritemperatur over 40 grader. Det kan endres, men anbefales ikke, står det.

Lenke til kommentar
Er det ikke sånn at Litiumbatterier ikke bør lades når man sover på grunn av brannfare? Både batterier og ladere har vært brannårsaker.Jeg kjører Boinc på GPU i PCen, men telefoner kan vel ikke gi noe i nærheten av den ytelsen?
"Alle monner drar", sa musa og pissa i havet.

 

"Alle monner drar", sa bakern å dreit i ovnen

Lenke til kommentar
Dette vil vel føre til at batterikapasiteten til mobilene blir enda verre. Om jeg skal bruke dette over natten uten å stikke i laderen er vel batteriet tomt neste morgen.
Står vel ganske tydelig at denne kun kjører når mobilen lades...

 

Nettopp, Claymanx referer vel til at når man har telefonen i laderen hele natta så blir batterikapasiteten gradvis dårligere. Jeg lader telefonen konsekvent bare opp til ca 90% og lar den aldri stå i laderen når den er fulladet. Den forrige telefonen gjorde jeg ikke dette med og forskjellen på batterikapasitet over tid er enorm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha brukt den noen timer merker jeg klar forskjell på når mobilen blir brukt og ikke. Om appen står på og jeg bruker telefonen er det stor merkbar forskjell i ytelse. Mobilen blir tregere, men ikke slik at den ikke kan brukes. (4 prosjekt somg år samtidig).

 

Kjører dette på note 2

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...