Gå til innhold

? iPhone ikke verre enn andre mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er dette? Må operatørene gå ut og forsvare manglene ved produktene til produsentene? Erfaring fra venner og kjente er at iPhone5 sliter mer enn andre produsenter med dekningen. Der jeg bor er det solid dekning i sentrum,mens man ikke skal så langt unna før dekningen er dårligere i nettet. Det er i disse områdene iPhone5 er elendig i forhold til Samsung, HTC osv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg hadde også store problemer med min iPhone 5 helt til jeg fant ut at operatørinnstillingene fra Telenor manglet muligheten til å slå av 3G manuelt. Jeg lastet inn en eldre versjon av operatørinnstillingene. Null problemer etter det. Se link: http://www.dinside.no/918663/slik-faar-du-tilbake-3g-knappen

 

Helt enig, har selv problem med dekning med min S3 om jeg har aktivert 3G. Dette er en av grunnene til at jeg nesten aldri har 3G aktivert i tillegg til at den sluker strøm. Jeg vil heller ha en telefon med brukbar batterilevetid og god samatalekvalitet enn mobildata på farten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har både en S3 (jobb) og en iphone5 privat, iphone viser 3 dbm dårligere dekning enn s3 med 3G, og nøyaktig samme differanse (vel og merke ligger begge på høyere verdier) med 3G slått på. Dette er marginale forskjellger som kun i ekstreme tilfeller vil kunne bryte samtalen på den iphone foran s3. Det er gjort mange tester som viser det samme hvis en bare gidder google litt. Derfor er det nok en storm i vannglass rundt produkter fra Apple. Skjønner en ting, folk elsker å prate dritt basert på null testing, da spesielt om Apple. Syntes forresten selv at de fleste nye smarttelefonene er håpløse telefoner, men veldig ok til alt annet. Dessuten er et døgn batteritid håpløst, så denne styrelederen som uttaler seg kan umulig ha gjort jobben sin særlig bra. I felten er det enklere telefoner som tåler en støyt og som klarer 3-4 dager bruk uten å bukke under som gjelder. Han er bare gnien som går for "billigtelefoner". Da får han heller betale prisen for sine dårlige avgjørelser, og slutte å klage på noe som virker akkurat som det er designet for å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han er bare gnien som går for "billigtelefoner". Da får han heller betale prisen for sine dårlige avgjørelser, og slutte å klage på noe som virker akkurat som det er designet for å gjøre.

 

De hadde jo 40x iPhone 5.

Sist jeg sjekket så var iPhone en av de siste man kan kalle en "billigtelefon" ?

Om du da tenker på telefoner som tåler MYE og har GOD batterikapasitet så har jo CAT telefoner, men de er godt under halve prisen i forhold til iPhone 5.

 

Mulig jeg misforsto hva du mente da, men slik jeg leste det så mente du at styrelederen som sa at iPhone 5 var de dårligste telefonene de hadde hatt faktisk var gnien og bare kjøpte iPhone 5 istedet for å kjøpe noe dyrere som er bedre.

 

Er jo og forsåvidt mulig at det finnes smart-telefoner som er mye dyrere. Men det har jeg selv aldri sett snurten til, og jeg har jobbet i mobilbransjen i snart 10 år.

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at Iphone er en glimrende telefon. Desverre så er den ikke optimalisert for det norske mobilnettet, men dette skyldest av vi mangler internasjonale standarer og rettningslinjer for hvordan dette skal være. Håper mobilbransjen tar seg selv i nakken og samarbeider ilag med nettleverandører for å få dette på plass.

 

Hvorfor er det så mange mennesker som har behov for å rakke ned på hvilken telefon andre har valgt å kjøpe ? Hvorfor ikke være kritisk kunde ovenfor det produktet en selv eier og få igang diskusjoner om sitt eget produkt, fremfor å bruke tid på å kritisere andres preferanser.

 

Har selv prøvd mange forskjellige telefoner siden min første nokia for ca 15 år siden. Mange har fungert bra og andre har vært dårlige. Bygger mine preferanser på egne erfaringer. Det som funger best idag trenger ikke være det jeg vil ønske å bruke om noen år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så mange mennesker som har behov for å rakke ned på hvilken telefon andre har valgt å kjøpe ?

 

De fleste kommentarene man leser her er jo fra iPhone-brukere.

Og for min del så jobber jeg i mobil-bransjen og bruker alle merker av mobiltelefoner ukentlig.

 

Og de det gjald i artikkelen så var jo de og iPhone 5 brukere.

Siden det var de som klagde på iPhone 5.

 

Men skjønner forsåvidt hva du mener, men synes ikke det passet seg inn her, da det ikke var tilfellet.

Lenke til kommentar

Kan man ikke stenge 2G-nettet, da vi har både 3G og 4G? Verden går tross alt framover, og jeg synes det bør være mer akseptabelt å stenge noe sånn enn f.eks. FM-nettet for radio i 2017 eller hva det heter seg.

 

Mobiltelefoners utvikling løper ekstremt raskt i forhold til radioapparater, og det er folk gjerne innforstått med. Så en stenging av 2G-nettet er ønskelig ihvertfall fra min side, om det bidraget betyr noe.

Lenke til kommentar

Stenge 2G / Edge nettet sier du? Var en tur utenfor Oslo senest i går og det var det ikke stort annet enn 2G / Edge nett å spore mesteparten av strekningen... Så om du ikke vil rævkjøre store deler av landet så er nok det et høyst uaktuelt tema på mange, mange år.

 

 

Når det gjelder all denne synsingen om at den mobilen har bedre dekningen enn den mobilen så er jo alle kommentarene her ren svada inntil noen faktisk klarer å fremlegge noe som helst som underbygger slike banale og ganske så alvorlige anklager.

 

Om det er et så stort og kjent tema at iPhone mobiler har så ufattelig mye dårligere dekningen enn alle andre smarttelefoner så burde det vell være den letteste sak på jord for folk å fremlegge objektive og gjennomførte tester kan underbygge disse påstandene? For utenom iPhone 4 med sine kjente problemer med antenneløsningen om du holder den med "dødsgrep" som degraderte signalstyrken så har det vell aldri vært noe som helst som har indikert eller på noen måte kunne bekreftet slike bunnløse påstander annet enn diverse tilfeldige brukere med diverse suspekte innlegg og kommentarer på diverse nettfora.

 

 

Det å komme med diverse konspirasjonsteorier om at Apple liksom skal presse Telenor og Netcom til å gå ut å påstå at iPhone ikke er noe verre enn andre smarttelefoner er jo også helt absurd, det å komme med sånne tåpelige kommentarer uten noe som helst som underbygger det burde vært moderert vekk sporenstreks da det er rene vannvidd og noe helt idiotisk å skrive uten å ha noe konkret å bygge det på.

 

Hvordan har det seg at situasjonen rundt "dødsgrep" på iPhone 4 ble så viden kjent og blåst opp overalt i media verden over, men at den påståtte latterlige signalkvaliteten og styrken på iPhone 5 ikke står skrevet om eller er dokumentert noe sted? Har Apple noe på alle her i verden så de klarer å holde munnkurv på alt som kan krype og gå, så det er kun disse tilfeldige personene, med sine gjentatte suspekte innlegg og kommentarer på diverse nettfora som sitter på sannheten og er modige nok til å få den frem i lyset?

 

 

 

Alt folk ikke klarer å innse hvor smålig de fremstår når man holder på sånn er mildt sagt sjokkerende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...