Gå til innhold

Se appene som ble for drøye for Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle disse programmene er helt unyttige, og savnes neppe av noen mobiltelefonbrukere. De eneste som dette har interesse for er de som såkalte antifanboys, mennesker som bruker store ressurser på å fortelle omverdenen hvor inderlig de hater Apple og Apple-produkter. Og muligens noen Androidbrukere, som oppfatter telefonen sin mer som et leketøy enn et kommunikasjons- og arbeidsverktøy.

 

Når skal amobil fortelle om alle de nyttige programmene man kan få tak i på App Store? Det er dette som er interessant for iPhone-brukerne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alle disse programmene er helt unyttige, og savnes neppe av noen mobiltelefonbrukere. De eneste som dette har interesse for er de som såkalte antifanboys, mennesker som bruker store ressurser på å fortelle omverdenen hvor inderlig de hater Apple og Apple-produkter. Og muligens noen Androidbrukere, som oppfatter telefonen sin mer som et leketøy enn et kommunikasjons- og arbeidsverktøy.Når skal amobil fortelle om alle de nyttige programmene man kan få tak i på App Store? Det er dette som er interessant for iPhone-brukerne.

 

Når skal amobil fortelle om de? Det gjør de da støtt å stadig, har du levd under en stein kansje? hehe ;-)

 

Dette var en artikkel om apples sensur. Du mener kansje at de også måtte fått med seg alle de positive tingene med apple? Men jeg registrerer at du har holdt på med mac siden 1988, da kan jeg anta du er mere en litt over gjennomsnittet interisert, når du da også fyrer deg opp over en artikkel som dette så er du nok ikke helt objektiv rundt mobilteknologi tenker jeg,hehe

 

http://www.mobilen.no/artikler/iphone-er-den-darligste-telefonen-vi-har-hatt/136122

 

Har du sett du

Endret av Ruarcs
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Alle apper, om det måtte være Wikileaks eller Google Maps, blir automatisk helt unyttige og ikke savnet av noen, dersom Apple ikke vil ha det på sin plattform. Så streng er internjustisen.

Haha!

 

Jeg må bare påpeke at det er ganske mange blinde android brukere også, men jeg skal vel innrømme at phonen fansen tar helt av. Dog finnes det fornuftige iphone brukere også, det er bare litt lengere mellom dem

 

Flott vi har brukere her som forsvarer middelaldersk sensur :) Kanskje ikke fordi de er spesielt pripne, men fordi de er iReligiøse..

 

:rofl: Sånn hadde jeg ikke sett på det. Det er kansje passende da det for noen grenser til å bli religion

Endret av Ruarcs
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle disse programmene er helt unyttige, og savnes neppe av noen mobiltelefonbrukere. De eneste som dette har interesse for er de som såkalte antifanboys, mennesker som bruker store ressurser på å fortelle omverdenen hvor inderlig de hater Apple og Apple-produkter. Og muligens noen Androidbrukere, som oppfatter telefonen sin mer som et leketøy enn et kommunikasjons- og arbeidsverktøy.

 

Når skal amobil fortelle om alle de nyttige programmene man kan få tak i på App Store? Det er dette som er interessant for iPhone-brukerne.

 

Unyttige for hvem? Wikileaks-appen er lastet ned av mellom 10 000 og 50 000 ifølge google play. Er alle disse "antifanboys", det er faktisk litt latterlig å se folk argumentere for at slike programmer er unyttige og at det er så bra at apple tar de bort. Det er ganske prinsippløst, og dessuten framstår sensurering av noe ingen vil ha som ganske meningsløst.

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Men jeg registrerer at du har holdt på med mac siden 1988, da kan jeg anta du er mere en litt over gjennomsnittet interisert,

Hmm, så fordi jeg hadde min første erfaring med Mac i 1988, så bør jeg holde kjeft på hardware.no-nettet? Da er jeg en vaskeekte fanboy? Eller noe sånt? Jeg har en mobiltelefon fra Sony-Ericsson, hva slags mobiltelefon har du? Jeg har brukt Windows i mange år, hos ulike arbeidsgivere, men i den jobben jeg har nå fikk jeg velge selv (jeg valgte Mac). Hvor mye erfaring har du med Mac? Prøvd det såvidt på en utstillingsmaskin på El-kjøp?

 

De mest entustiastiske Mac-brukerne er forbausende ofte nylig konverterte Windows-brukere, noe som jeg ser ofte på bl.a Mac1.no-forumet. Noen av de har vært utpregete antifanboys mens de brukte Windows. Men så traff de noen som kunne vise de hvor bra en Mac faktisk er. Det blir litt slik nyblitte eks-røykere ofte blir de mest innbitte anti-røyk-forkjemperne.

 

De som har brukt Mac lenge har som oftest også brukt Windows, kanskje også Linux. De vet at ulike operativsystem har sine plusser og sine minuser. Verden er ikke svart-hvit, heller ikke dataverdenen.

 

Jeg vil derfor ha meg frabedt at du antar noe som helst om mitt forhold til ulike operativsystem og datamaskinprodusenter.

Lenke til kommentar
Why? Du antar jo i hytt og gevær selv.

Har jeg antatt noe om deg? Eller andre navngitte brukere? Føler du deg truffet? ;)

 

Men jøss bevares, for alt jeg vet kan det være slike programmer som dette som opptar alminnelige smarttelefonbrukere? At noen her faktisk synes wikileaksnyheter side opp og side ned og lettkledde damer som pusser skjermen fra innsiden er nyttig høres likevel helt absurd ut for meg.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Hmm, så fordi jeg hadde min første erfaring med Mac i 1988, så bør jeg holde kjeft på hardware.no-nettet? Da er jeg en vaskeekte fanboy? Eller noe sånt? Jeg har en mobiltelefon fra Sony-Ericsson, hva slags mobiltelefon har du? Jeg har brukt Windows i mange år, hos ulike arbeidsgivere, men i den jobben jeg har nå fikk jeg velge selv (jeg valgte Mac). Hvor mye erfaring har du med Mac? Prøvd det såvidt på en utstillingsmaskin på El-kjøp?

 

De mest entustiastiske Mac-brukerne er forbausende ofte nylig konverterte Windows-brukere, noe som jeg ser ofte på bl.a Mac1.no-forumet. Noen av de har vært utpregete antifanboys mens de brukte Windows. Men så traff de noen som kunne vise de hvor bra en Mac faktisk er. Det blir litt slik nyblitte eks-røykere ofte blir de mest innbitte anti-røyk-forkjemperne.

 

De som har brukt Mac lenge har som oftest også brukt Windows, kanskje også Linux. De vet at ulike operativsystem har sine plusser og sine minuser. Verden er ikke svart-hvit, heller ikke dataverdenen.

 

Jeg vil derfor ha meg frabedt at du antar noe som helst om mitt forhold til ulike operativsystem og datamaskinprodusenter.

 

:rofl: Jeg tar det til etterettning. I mine øyne er det fortsatt rart og forsvare sensur og klage over at ikke det som er positivt også kommer frem når det åpenbart ikke er en artikkel om operativsystem,maskinvare men sensur. Du skjønner nok at du fremstår som en som ikke er objektiv da, du virker da oppegåendes nok.

 

Til opplysning har jeg gått andre veien. Jeg var mac bruker ganske mange år men har gått over til windows. Nå holder jeg på å konvertere til linux. Og alle har sine fordeler og ulemper, rart folk har så vanskelig for å forstå det

 

På mobilfronten har jeg holdt meg til symbian frem til for 6 måneder siden da jeg gikk over til android. Jeg kommer nok til å prøve meg på ios også men for øyeblikket leverer de ikke tlf med stor nok skjerm.

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Jeg forsvarer ikke sensur. Men samtidig synes jeg eksemplene i artikkelen er bagateller, programmer veldig få om noen kommer til å savne.

 

Jo, inndirekte så forsvarer du sensur? Slik tolker jeg det i allefall. Så du er ikke en prinsippfast man, det får jeg vel lov å annta? Syns du virkelig det er greit med slik sensur, bare fordi det er forholdsvis unyttige, i dine øyne, applikasjoner som sensureres? :nei:

 

Hva med å sensurere dette Miljøpartiet de grønne? De fører jo en helt ubrukelig politikk, så så å si ingen stemmer på dem, ergo de ville ikke blitt savnet. Det eneste de gjør er "å bruke rom" og gjøre politikken mere forvirrendes for noen. Er det greit? Kansje ikke det samme men søren ikke så langt unna

 

Kansje vi skal legge ballen død her,vi er tydeligvis ikke enige

Endret av Ruarcs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forsvarer verken at Apple eller Google eller noen bedriver sensur. Jeg bare sier at de nevnte eksemplene neppe blir savnet av særlig mange.

 

Som den franske filosofen, forfatteren og mennerettighetsforkjemperen Voltaire sa det: "Jeg forbeholder meg retten til å være uenig i det du sier, men jeg vil med mitt liv forsvare din rett til å si det."

Lenke til kommentar

I mine øyne forsvarer du sensur. Jeg tror de aller fleste andre også oppfatter det slik og vist du mener sensur er galt så burde du kansje ordlegge deg anderledes. Men viste du at sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig.

 

Som den franske filosofen, forfatteren og mennerettighetsforkjemperen Voltaire sa det: "Jeg forbeholder meg retten til å være uenig i det du sier, men jeg vil med mitt liv forsvare din rett til å si det."

 

Der kunne jeg ikke vært mere enig. Noe jeg savner er at de ekstreme både på høyre og venstre får lov å utale seg om sine meninger i det offentlige rom. Dette er et prinsipp. Desuten ville det føre til mindre galskap da mange hadde følt de ble hørt og dermed fikk roet seg noen hakk. Er sammfunnet virkelig så redd at vist noen med litt rasistiske holdninger får tale tid så skal det spre seg til folket? Ærlig talt....

 

Men vi sier oss enige om å være uenige da,hehe

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Denne artikkelen beskriver vel en av hovedgrunnene til at jeg ikke er så begeistret for Apple.

Jeg trenger ikke overformynderi eller beslutningstagere på vegne av meg og hva jeg skal/skal ikke med mine eiendeler. Selv om mange av de appene Apple sensurer bort aldri ville ha funnet plassen inn i telefonen min så vil jeg ha frihet til å velge selv.

Et firma som er tuftet på amerikansk forbrukerrett (eller mangel på), samt styrende frykt for søksmål hvis noen skulle finne på å kaste telefonen sin i veggen fordi en app ber dem om det eller fordi de blir støtt av pupper burde holde forretningsområdet sitt der de hører hjemme. Men det er sikkert nok av forbrukere ellers i verden som trenger å bli styrt på denne måten, derav et marked utenfor Apples hjemland også..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...