Gå til innhold

Apples nettbrettandel nesten halvert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At anroid selger emr er ingen overaskelse, men iOS er fremdeles en mer lønnsom platform, og har mye høeyre web presence enn Android. det tyder jo på at det er to helt forksjellige brukergrupper som kjøper produktene.

 

iOS står fremdeles for nesten 60% av webtrafikken fra mobile platformer, mens android ligger på svake 25%. Dette rimer svært lite med tallene som blir presentert for "salg".

 

Altså selger Android mer, men færre bruker dem.

 

http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=8&qpcustomd=1

Lenke til kommentar

At anroid selger emr er ingen overaskelse, men iOS er fremdeles en mer lønnsom platform, og har mye høeyre web presence enn Android. det tyder jo på at det er to helt forksjellige brukergrupper som kjøper produktene.iOS står fremdeles for nesten 60% av webtrafikken fra mobile platformer, mens android ligger på svake 25%. Dette rimer svært lite med tallene som blir presentert for "salg".Altså selger Android mer, men færre bruker dem.http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=8&qpcustomd=1

 

Man skal være forsiktig med å være for bastant på bakgrunn av denne typen tellere. Problemet med disse er at det er nettopp det de er, tellere. De teller antall enheter på helt spesielle steder.

 

Golf er Norges mest solgte bil, men la oss si at du setter deg på en veistrekning og teller biler. Burde ikke da golf være den bilen som passerer oftest? Kanskje ikke om du sitter utenfor rikmannsboligene på Skøyen, eller ved en grusvei på Voss.

 

På samme måte kan man få svært forskjellige resultater basert på hvilke nettsider man har tellere på, samt hvor i verden man har disse.

 

http://gs.statcounter.com/?PHPSESSID=j2juf5bil673j4vrso39eijui6#mobile_os-ww-monthly-201207-201307-bar

 

Her ser vi at Android er klart størst.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

tja, apple er jo fremdeles nesten dobbelt så store som sin nærmeste konkurrent. kjenner jeg er litt lei av den iphone vs android da iphone er en leverandør mens android er hvor mange hundre?

Lenke til kommentar

Man skal være forsiktig med å være for bastant på bakgrunn av denne typen tellere. Problemet med disse er at det er nettopp det de er, tellere. De teller antall enheter på helt spesielle steder.

 

Golf er Norges mest solgte bil, men la oss si at du setter deg på en veistrekning og teller biler. Burde ikke da golf være den bilen som passerer oftest? Kanskje ikke om du sitter utenfor rikmannsboligene på Skøyen, eller ved en grusvei på Voss.

 

På samme måte kan man få svært forskjellige resultater basert på hvilke nettsider man har tellere på, samt hvor i verden man har disse.

 

http://gs.statcounte...1207-201307-bar

 

Her ser vi at Android er klart størst.

 

Ja, i tillegg går mange i fellen å tro "android solgte 60% forrige kvartal, deres andel bør være 60%", når det som teller er andelen av tablets blant brukerene som faktisk er android. Folk bytter ikke tablet en gang i kvartalet, så voksene plattformer vil ha lavere andel av alle tableter i bruk, enn de har av salget siste kvartal.

 

AtW

 

tja, apple er jo fremdeles nesten dobbelt så store som sin nærmeste konkurrent. kjenner jeg er litt lei av den iphone vs android da iphone er en leverandør mens android er hvor mange hundre?

 

Og? Ios kunne også vært åpent, de har valgt å la være. Det er den strategien de tror de tjener mest på. De tror ikke at de ville hatt markedsandeler som var totalt dominerende om de hadde flere leverandører, hvorfor skulle vi tro det?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og? Ios kunne også vært åpent, de har valgt å la være. Det er den strategien de tror de tjener mest på. De tror ikke at de ville hatt markedsandeler som var totalt dominerende om de hadde flere leverandører, hvorfor skulle vi tro det?

Min utheving. Hva de tror om eventuelle markedsandeler vet vi strengt tatt ikke. Men Apple har jo prøvd å lisensiere ut MacOS tidligere, og det fristet tydeligvis ikke til gjentagelse.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Min utheving. Hva de tror om eventuelle markedsandeler vet vi strengt tatt ikke. Men Apple har jo prøvd å lisensiere ut MacOS tidligere, og det fristet tydeligvis ikke til gjentagelse.

 

Geir :)

 

Jada, men det er liten grunn til å tro at det ikke er korrelert, man kan selvfølgelig selge noe mindre og tjene noe mer er enhet, men det virker ikke spesielt realistisk at de skulle tjene så mye mindre at de ikke hadde tjent på feks dobbel markedsandel.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

og har mye høeyre web presence enn Android. det tyder jo på at det er to helt forksjellige brukergrupper som kjøper produktene.iOS står fremdeles for nesten 60% av webtrafikken fra mobile platformer, mens android ligger på svake 25%. Dette rimer svært lite med tallene som blir presentert for "salg".Altså selger Android mer, men færre bruker dem.http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=8&qpcustomd=1

 

Dette har noe med at enormt mange som bruker Android har nettlesere som kan brukes i 'Desktop' modus. Og gjett hva som skjer når man bruker 'Desktop' modus?

 

Jo, Android enhetene blir registrert som en vanlig nettleser under en vanlig datamaskin da.

 

Så egentlig, så er det MYE mere Android brukere som bruker nettet enn det iOS brukere gjør.

 

 

Lenke til kommentar

Dette har noe med at enormt mange som bruker Android har nettlesere som kan brukes i 'Desktop' modus. Og gjett hva som skjer når man bruker 'Desktop' modus?

 

Jo, Android enhetene blir registrert som en vanlig nettleser under en vanlig datamaskin da.

 

Så egentlig, så er det MYE mere Android brukere som bruker nettet enn det iOS brukere gjør.

Man kan registrere OS utenom nettleseren :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Man kan registrere OS utenom nettleseren :p

Hvordan? Tradisjonelt har man lest ut OS/nettleser ut fra headeren til HTTP-forespørselen sendt fra enheten, men dette er bare "villkårlig tekst" og kan være hva som helst.

 

Fra linken du postet står det "This report lists the market share of the top operating systems in use for browsing". Spørsmålet blir da naturlig nok: Hvordan får man ut OS-type fra en enkel HTTP-forespørsel til en server (som sikrer mot at nettleser ikke oppgir falsk informasjon)? Det kan være jeg misforstår deg, men såvidt jeg vet er det du påstår ikke mulig?

 

EDIT: Fant artikkel om TCP/IP stack fingerprinting rett etter jeg postet dette. Det er en mulighet antar jeg? Uansett er jeg ikke helt overbevist om at det er denne metoden netmarketshare har brukt. Ville nok heller tro at de leser ut header-data direkte.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Hvordan?

Det jeg mente var at man i nettleseren må spesifisere "lat som om jeg er en desktop maskin".

Og at dersom dette ikke er spesifisert som brukeren, så vil uansett nettleser si at den kjører på Android/iOS.

 

Og så er påstanden at "enormt mange" gjør dette. Og det er regelrett bullshit, og viser abre hvor liten kunnskap Bowers & Wilkins har om demografien til androidbrukerne. Flesteparten av dem er IKKE teknisk anlagt i det hele tatt, og en brøkdel av dem vet at det i det hele tatt er mulig å gjøre dette.

 

Technerds er ikke en majoritet blandt androidbrukere, langt derifra. Den store økningen som platformen har sett de siste årene er utelukkende "late adopters" som ikke gidder, trenger eller er villig til å bruke særlig penger på en smartphone eller tablet. Mannen i gata som ikke har råd til, eller vil bruke penger på, en iPhone/iPad. Technerds, dukket opp på statistikken for 2-3 år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det jeg mente var at man i nettleseren må spesifisere "lat som om jeg er en desktop maskin".

Og at dersom dette ikke er spesifisert som brukeren, så vil uansett nettleser si at den kjører på Android/iOS.

Da misforsto jeg deg helt, beklager. :)
Lenke til kommentar
Og så er påstanden at "enormt mange" gjør dette. Og det er regelrett bullshit, og viser abre hvor liten kunnskap Bowers & Wilkins har om demografien til androidbrukerne. Flesteparten av dem er IKKE teknisk anlagt i det hele tatt, og en brøkdel av dem vet at det i det hele tatt er mulig å gjøre dette.Technerds er ikke en majoritet blandt androidbrukere, langt derifra.

Så alle som bruker en Android mobil er technerds med å kun trykke på 'Menu' knappen og velge 'Skrivebordsvisning' som de fleste nettlesere tilbyr i dag?

 

Wow, visste ikke at folk i dag var så stokk dumme. Om folk er så vanvittig dumme at dem ikke klarer dette, så må jeg jo spørre på hva dem egentlig gjør på en smarttelefon til å begynne med?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...