Gå til innhold

Se nøye på denne Apple TV-menyen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vell litt misvisende å skrive iPhone, iPad or iPod running iOS 7.0 om det er snakk om NFC da ikke alle iOS 7 enheter vil ha NFC. Her er det nok snakk om vanlig bluetooth vil jeg tro, at neste generasjon iPhone, iPad og iPod får NFC ser jeg ikke bort ifra men teksten er jo svært dårlig formulert om det kun gjelder 2013 modeller av enhetene og ikke alle iOS 7.0 enheter som NFC eventuelt vil bety.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tviler på det blir noe NFC, da apple mer eller mindre gjorde narr av Samsung sin bruk av NFC. "No need to go bumping your phones" men er vel kanskje ikke god nok grunn til at dem ikke kommer til å gjøre det men viser vel kanskje litt holdningen deres til nfc muligens?

Endret av toffensko
Lenke til kommentar

Nå kan jo NFC brukes til mye annet enn akkurat det bruker, tror neppe Apple vil implementere eller ha noe fokus på gimmicks som at du kan bumpe telefonene dine sammen, eller bruke NFC til å samkjøre et par telefoner for "surround" musikk avspilling fra flere mobilenheter som Samsung drev å reklamerte med ved lansering av Galaxy S4.

 

 

NFC kan Apple bruke med tanke på rask, enkelt og effektiv oppkobling mot Apple Time Capsule, AirPort Exrpess og AirPort Extreme om det kommer nye versjoner der med NFC hvor du enkelt og greit bare toucher telefonen din bortom routeren og vips var du automatisk koblet opp og det hele. Det er jo ingen som helst tvil om at det vil komme mer og mer bruk av NFC som betalingsløsning i årene som kommer, er vell bare spørsmål om tid før du kan ha busskortet ditt osv digital på telefonen og bruke NFC for scanning når du går av og på bussen osv..

 

Er noen endel år igjen før dette er spesielt utbredt og praktisk, men jeg tror at det å få Apple med iPhone med på lasset vil få utviklingen til å gå i et langt større tempo og Apple kommer nok med NFC i løpet av de neste årene. De har nok ikke noe bråhast, for bruken og nytteverdien av NFC per i dag er temmelig minimal og Apple har jo aldri vært et selskap som utvider funksjonaliteten og teknologien uten at det er noen visjon og mål bak det hele.

Lenke til kommentar

Isåfall bruker de NFC på en elendig måte hvis man faktisk må skru på bluetooth.

 

Du har ikke tenkt på at bluetoothen er det man parer for å bruke iOS-dingsen som fjernkontroll? Men i stedet for å skrive PIN-kode så bruker man NFC for å pare 2 bluetooth-enheter. Hva er så elendig med det?

 

Tviler på det blir noe NFC, da apple mer eller mindre gjorde narr av Samsung sin bruk av NFC. "No need to go bumping your phones" men er vel kanskje ikke god nok grunn til at dem ikke kommer til å gjøre det men viser vel kanskje litt holdningen deres til nfc muligens?

 

Det blir NFC. En eller annen gang. Apple har uttalt hele veien at NFC legger de til når de føler det er sikkert nok og når de mener det har en praktisk betydning. Hverken før eller senere enn det. "Bumping" er jo en av tingene som i følge Apple er en gimmick og jeg skal ikke si meg uenig i det. Wi-Fi Direct fungerer bedre til å dele ting med venner.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Joda, når ting blir en smule mer utbredt. Hvor mange tror du det er som faktisk bruker NFC på mobilen sin i dag? Og i så tilfelle til hva?

 

Jeg vil tippe kanskje 10%? Dog tipper jeg mange av de bruker det til det som oss mer teknisk anlagte kaller "gimmicks". Jeg har ikke NFC på min nåværende telefon, men jeg hadde brukt den til avlesning av tags om jeg hadde det.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...