Gå til innhold

Seks av ti fjerner Ask etter å ha gått i Java-fellen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ja. Useriøst makkverk.

 

Tror de fikk meg en gang, men det ble raskt fjernet gitt.

 

De har fått meg flere ganger når jeg har vært lite oppmerksom, og det er jo direkte svindel når jeg tenker på det..

Lenke til kommentar

ASK-toolbaren og babylon er bare søppel, som daglig sniker seg inn på en eller flere PC-er på jobben fordi noen godtroende "fjols" tror det beste er å trykke OK når noe dukker opp på skjermen.

Og så lurer folk på hvorfor jeg som IKT-ansvarlig sier at KUN jeg skal legge inn programvare på PC-ene :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Også har du de som nærmest inntar fosterstilling når de får slike spørsmål, og må håndleies gjennom enhver oppdatering av Java. Selv om det i perioder er under ei uke siden forrige gang.

 

Sun skyter seg selv i foten ved å gi ut sikkerhetsoppdateringer som folk ikke tør å installere da de ikke vet hva en toolbar er, eller om de skal installere slikt eller ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg får så jævla fnatt hver gang jeg ser den jævla ASK baren. Hadde alle egentlig lest setupen når de installerer JAVA hadde faen meg 99% valgt å skippe dritten.

De belager seg på uvitenhet, og de vet det så jævla godt...

 

Sier seg hvor usakelig Java er. Banken min har bytta til BankID på mobil, det er tyngre men faen meg verdt det. Eneste som holder meg igjen nå er den silly Minecraften...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Statistikk som Soluto har samlet inn viser nemlig at 40 prosent av alle Ask-installasjonene kommer gjennom Java-installasjonen."

 

Vær så snill, si at de restende 60% er gjennom andre lignende "hull", og at folk ikkje installerer det frivillig ._.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Enda en grunn til at å installere programvare via en pakkebehandler er den beste løsningen (les: Linux).
Ja, å bytte til Linux er definitivt løsningen for de som allerede har store nok problemer med å bruke PC til at de ikke klarer å legge inn siste javaoppdatering uten å få med denne dritten.

 

Skal ikke se bort ifra at det er enklere :p

Er faktisk enkelte som har med suksess rullet ut Linux til foreldre og det har blitt brukt knirkefritt.

Du må jo huske at 98% av det de gjør er allerede i e nettleser, og som oftest bruker de Firefox på Windows, og den samme er å få i Linux også.

 

Uansett, denne Ask skiten er noe forbanna herk, heldigvis har du løsninger som lar deg installere den "silent" og da uten Ask toolbar skit.

Tror også at Java i nettleser markedet for Oracle er størst i Norge også grunnet BankID.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skulle vel tro at alle de selskaper som lager programvare hvor Java er påkrevet ville kunne legge såpass press på Oracle at de i hvert fall kunne sørge for at installasjonsvalget for Ask ikke var valgt som default. Det er så mange ikke-datakyndige brukere som stadig er nødt til å kjøre gjennom oppgradering av Java, og som ikke tør å slå av dette valget fordi de ikke vet hva det er. Forbukerorganisasjoner burde også kunne legge press på Oracle når så mange får installert programvare som egentlig er både unødvendig og uønsket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, å bytte til Linux er definitivt løsningen for de som allerede har store nok problemer med å bruke PC til at de ikke klarer å legge inn siste javaoppdatering uten å få med denne dritten.

 

sånne ting kan kun smelle fra folk som ikke har testet desktop-linux distroer de 2 siste åra. når noen opplever problemer med windows er det ikke lettere å fikse dem der en de som dukker opp i linux(der løsningen i mange av tilfellene kan fikses med en ny linux kernel). best av alt, du trenger ikke sun-java for å få nettbanken til å fungere i linux =)

Lenke til kommentar
Ja, å bytte til Linux er definitivt løsningen for de som allerede har store nok problemer med å bruke PC til at de ikke klarer å legge inn siste javaoppdatering uten å få med denne dritten.
sånne ting kan kun smelle fra folk som ikke har testet desktop-linux distroer de 2 siste åra. når noen opplever problemer med windows er det ikke lettere å fikse dem der en de som dukker opp i linux(der løsningen i mange av tilfellene kan fikses med en ny linux kernel). best av alt, du trenger ikke sun-java for å få nettbanken til å fungere i linux =)

 

Ta det opp med sjefen min. Sikkert stor vilje for å bytte til linux for kontorfolket. Og det er jo alltid lett for meg å si at "det er enklere for deg å bytte linuxkernel på hjemme-PC-en din enn å huske å ikke krysse av for Ask Toolbar, som jeg viser deg her.".

Endret av Dummst
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når det er så mange andre programvarer som legger inn toolbars, og annet dritt på Windows, så kommer nok Oracle selv til å fortsette med dette. Microsoft gjør jo dette selv, vil legge inn sin irriterende Bing-verktøylinje og sette Bing som startside og søkemotor.

Crapware på Windows er nesten et like stort problem som spyware og trojanere/virus.

 

Heldigvis slipper man dette på Mac OS X og Linux :-)

Endret av havarhen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...