Gå til innhold

Test: PNY XLR8 GeForce GTX 770 OC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror grunnen til at de ikke har det er på grunn av at det er veldig vanskelig å måle, de fleste har jo ikke med noe støymåling selv om det er viktig.

 

Ser ut som et veldig bra kort ja, men når de har overklokket det så mye, og tom. overklokket minnefrekvensen burde de solgt det med 4 GB VRAM. Foretrekker da Gigabyte sin, med 3X Windforce kjøler (Dere kan se at Windforce kjølerene er minst like gode) Det er og overklokket til 1137 mhz. Minnefrekvensen derimot ligge jo fortsatt på samme nivå.

Lenke til kommentar

Prisen er ukjent.. men den har altså både en "Fornuftig pris" (konklusjon) og "grei pris" (overskrift)..

 

Siden de fleste GeForce GTX 770-modeller koster i overkant av 3000 kroner, og det finnes et GeForce GTX 770 fra Zotac med tilsvarende spesifikasjoner som ikke er stort dyrere, antar vi imidlertid at også PNY XLR8 GeForce GTX 770 OC kommer til å legge seg på dette nivået.

Lenke til kommentar

Dette gjør meg bare enda mer overbevist om at kjøpet av 7790 til noen hundrelapper ekstra for halvannet år siden var perfekt, har tatt alt av spill jeg har kastet på det til nå, og ser i følge benchmarks i denne testen til å henge greit med fortsatt.

Endret av Saftis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Da vi testet Asus' overklokkede GeForce GTX 770 ble vi gledelig overrasket over de 39 FPS det klarte å levere i gjennomsnitt i Full HD. Dermed er PNY-kortets resultat på drøyt 42 FPS, virkelig imponerende – hele 75 prosent raskere enn den gamle toppmodellen GeForce GTX 680, som vi ser igjen helt på bunnen av tabellen.

 

Her må da være noe SERIØST galt med testen av GTX 680! Eller så er det brukt forskjellige drivere...

 

Mener ikkje å klage, men her burde dere ha sjekket ut litt nøyere.

 

Hadde også vært morro å se hvor langt dere kunne klare å overklokke videre denne modellen. :)

 

Tror ikkje jeg er den eneste i Norge som liker å se hvor langt man kan overklokke ting. Send gjerne hardwaren til meg, så kan jeg overklokke for dere gratis :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Værsåsnill å få fiksa noe ang. støy......... Hvis dere ikke har noe å måle støynivået med så får dere jammen ta dere sammen og beskrive det mye bedre.

Helt utrolig slapt at dere enda ikke har noe system for det.

helt enig

side 5 – Effektforbruk, temperatur og støy:

 

Viftene på PNY XLR8 GeForce GTX 770 OC er nemlig ikke fullt så stillegående som de vi fant på Asus-varianten – men de er likevel ikke plagsomt bråkete.

 

og det var alt som stod om støy.. det er alt for dårlig

Lenke til kommentar

Allerede skjønt meg på det store styret som gjøres over overclocking nå til dags. Nå skal jeg ikke gå inn på produktets levetid osv., da jeg ikke kan så mye om det. Det jeg derimot vet er at overclocking gir nærmest ubetydelige resultater. 5-10 mer FPS er virkelig ikke noe å hoppe i taket for. Likevel er mange villige til å betale masse ekstra penger for overclockingsvennlige GPUer osv. Det gir rett og slett ingen mening.

 

Lenke til kommentar

Det gir rett og slett ingen mening.

 

Gir det mening å tune bilen sånn at du kan kjøre ekstra fort?

Overklokking er som en hobby , tidsfordriv og det at man får tynet litt ekstra ut av kortet.

Når det er sagt så finnes det tilfeller der overklokking gir opp til 50-60% ytelseøkning (som regel cpu'er) men også en del skjermkort har mye å hente på dette.

Et eksempel er jo både 7950 og 7970 Serien til Amd (ikke Ghz serien) , der kan man oppnå å øke hastigheten fra ca 800 til 1000+ Mhz noe som gir en god økning i ytelsen.

 

Samme gjelder forsåvidt noen overklokkingsvennlige cpuer fra Amd og Intel og ikke minst skjermkortene til Nvidia.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Allerede skjønt meg på det store styret som gjøres over overclocking nå til dags. Nå skal jeg ikke gå inn på produktets levetid osv., da jeg ikke kan så mye om det. Det jeg derimot vet er at overclocking gir nærmest ubetydelige resultater. 5-10 mer FPS er virkelig ikke noe å hoppe i taket for. Likevel er mange villige til å betale masse ekstra penger for overclockingsvennlige GPUer osv. Det gir rett og slett ingen mening.

 

Eksempel:

 

Bf3 med ultrasettings i 1080p

 

Map: Sharki og man står på toppen av hotellet. Ser utover byen med cpu @ stock 3,8ghz med 3770k Da blir det ca 62 fps.

 

Samme plass og cpu er overklokka til 5GHZ. Jeg får nærmere 90 fps! Det var det samme om jeg kjørte 2 titan eller 2-3 GTX 680. Fps var lik på denne plassen. Her er det en fryktelig cpu flaskehals.

 

Generelt i BF3 multiplayer så er det stor flaskehals om man har "mesh" quality på max. Mesh quality er hvor bra kvaliteten på grafikken er utover. Altså er Mesh på fullt, så ser man mere detaljer utover.

 

Lønner det seg med overklokking? Ja i visse sammenhenger.

 

Et annet eksempel er å overklokke gpu i spill som krever mye gpu kraft. Overklokker man gpu med 20% , noe som ofte går greitt på dagens skjermkort, så vil man få ca 20% flere fps. Dette merkes veldig godt om man har f.eks har 120hz skjerm og man får 100fps før, og 120fps etter overklokking.

 

Jeg overklokker også fordi jeg synes det er gøy, men også for at det hjelper overraskende mye i noen spill.

 

Nå skal det sies at noen ikkje merker forskjell på 60hz skjerm og 120/144mhz skjerm også. Det samme gjelder god flyt i spill. Altså de som ikkje bryr seg/merker forsjell på 30fps på pc i bf3 eller 100fps i bf3. Dama er en av dem :D Ho ser knapt forskjell på DVD og blueray, og det er ikkje pga dårlig syn :green:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Det gir rett og slett ingen mening.
Gir det mening å tune bilen sånn at du kan kjøre ekstra fort?Overklokking er som en hobby , tidsfordriv og det at man får tynet litt ekstra ut av kortet.Når det er sagt så finnes det tilfeller der overklokking gir opp til 50-60% ytelseøkning (som regel cpu'er) men også en del skjermkort har mye å hente på dette.Et eksempel er jo både 7950 og 7970 Serien til Amd (ikke Ghz serien) , der kan man oppnå å øke hastigheten fra ca 800 til 1000+ Mhz noe som gir en god økning i ytelsen.Samme gjelder forsåvidt noen overklokkingsvennlige cpuer fra Amd og Intel og ikke minst skjermkortene til Nvidia.

 

50-60% ytelsesøkning? For noe vrøvl! Dvs. at jeg kan gå fra 50 FPS til 75 FPS, eller at jeg kan gå fra 100 FPS til 150 FPS, gjennom overclocking.

 

Lenke til kommentar

50-60% ytelsesøkning? For noe vrøvl! Dvs. at jeg kan gå fra 50 FPS til 75 FPS, eller at jeg kan gå fra 100 FPS til 150 FPS, gjennom overclocking.

 

Her er forsåvidt et eksempel på den økningen på 200Mhz som jeg påpekte for Amd kortene.

Her har du flere cpu'er som har blitt kraftig overklokket, ytelsen på hvert system varierer selvsagt.

 

Jeg overklokket en Barton Mobile 1.8Ghz til rundt 2.9 eller +3 for lenge lenge siden , og ja det var faktisk en enorm forskjell rent ytelsemessig på før og etter.

 

Cpu'en jeg bruker til daglig er en Phenom II X6 som har en topp på ca 3.6Ghz stabilt (fra 2.8 og 3.2 turbo) , Cpu nr 2 er en Fx 8350 som ikke er i bruk pga kjip retursak med forhandler men antar at denne også vil la seg overklokke noe (er ikke fan av å øke volt særlig). Ytelseøkningen som jeg har på å overklokke alle 6 kjernene på cpu'en er betydelig i programvare som lar deg utnytte dette , feks rundt 20s på større filer som komprimeres eller unzippes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...