Gå til innhold

Har laget en fungerende 3D-skrevet rifle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor tenker bare på negative sider av ting og viser dem frem?

 

Hvorfor kan ikke dere skrive om hvor mye nyttig kan det være å ha en 3D printer?

 

Det er alltid to sider av bilder. Ting kan brukes for noe gode formål også...

 

De politikere som har null peiling av IT og digitale verden bare går imot thing bare ved å lese deres skumle artikkel på nett. Slik har det skjedd med fildeling også... :(

 

Enig

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i alle dager er det liksom som er skummelt med noe slikt. Har den ikke en gang tennstift som kan kopieres, eller mulighet til å skyte rett, eller mulighet til å bli brukt på vanlig måte, så er den rimelig ubrukelig.

 

Faktisk så fortjente ikke et så dårlig produkt å bli publisert på forsiden av HW.no eller noe annet sted en gang.

 

Nå kan du altså NESTEN printe ut noe som kan avfyre EN kule. Hvor er nyheten der? En treplanke med hull i seg, og en lighter klarer også dette. Eller 100 papir brettet slik at det blir en hul vei... Det kunne til og med 2D printeren min klare.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvorfor tenker bare på negative sider av ting og viser dem frem?Hvorfor kan ikke dere skrive om hvor mye nyttig kan det være å ha en 3D printer?Det er alltid to sider av bilder. Ting kan brukes for noe gode formål også...De politikere som har null peiling av IT og digitale verden bare går imot thing bare ved å lese deres skumle artikkel på nett. Slik har det skjedd med fildeling også... :(

 

Kunne ikke sakt det bedre selv

Lenke til kommentar

Hvorfor tenker bare på negative sider av ting og viser dem frem?Hvorfor kan ikke dere skrive om hvor mye nyttig kan det være å ha en 3D printer?

 

Hva prater du om? Hw.no har jo skrevet flere positive artikler om 3d printing. Jeg kan nevne printing av rakettdeler som kan gjøre romfart mye billigere, Kina som printer enkelte deler til fly og batteri som er laget med en 3d printer.

 

 

 

Lenke til kommentar

jeg kom til å tenke på alle avgiftene som er innført enten her i landet elelr i sevrige fordi de skal dekk for noe man ulovlig , slik at det likevell blir lovlig

jeg sikter selvfølgelig til maset fra musikk og filmbransjen om hvor mye de taper og må derfor kompanseres

 

Ville man da ikke kunne finne på noe lignede som enten gjør 3D skrivere ulovlig , eller at man må betale svære avgifter for bruke ellr eie dem bare fordi noen kunne finne på å lage farlige ting med dem ?

 

staten kunne nokl finne på å ha lisens på disse , gjerne etter NRK modellen .

 

Lenke til kommentar

Det er jo en enorm omvei å gå via 3D-skriver for å lage en "rifle" når alt du trenger er et stålrør og en hammer.

 

Men du glemmer dette kan være nyttig under et attentat av personer som er beskytet av ting som metaldetektor og leting av større ting. Da trenger du kun ett skudd for å klare å utføre "oppdraget"

Endret av bigggan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forstår virkelig ikke at folk bagatelliserer dette. Det handler jo ikke om disse halvveis ubrukelige dingsene, det handler om hvilken vei dette går; at det ikke er langt unna at fullt brukbare skytevåpen vil kunne snekres sammen ved et innfall av hvem som helst, hvor som helst, når som helst, i en ikke altfor fjern fremtid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forstår virkelig ikke at folk bagatelliserer dette. Det handler jo ikke om disse halvveis ubrukelige dingsene, det handler om hvilken vei dette går; at det ikke er langt unna at fullt brukbare skytevåpen vil kunne snekres sammen ved et innfall av hvem som helst, hvor som helst, når som helst, i en ikke altfor fjern fremtid.

 

Trenger fremdeles kuler da, de er litt verre å printe ut.

Lenke til kommentar

Forstår virkelig ikke at folk bagatelliserer dette. Det handler jo ikke om disse halvveis ubrukelige dingsene, det handler om hvilken vei dette går; at det ikke er langt unna at fullt brukbare skytevåpen vil kunne snekres sammen ved et innfall av hvem som helst, hvor som helst, når som helst, i en ikke altfor fjern fremtid.

Veien dette går?

 

Hvis dette er veien, så er den i så fall bakover. Det er langt lettere, billigere, og krever mindre innsats og kunnskap for alle å lage et mer pålitelig våpen med gode gamle måter.

 

Det er ammunisjonen som er det farlige, dødelige og kompliserte i et våpen.

 

Jeg (og antar alle andre som ønsker) kan klare å lære opp en 5-åring til å lage en "rifle" som tåler flere avfyringer på under 30 sekunder. Og det med en total pris på under 120,-kr. (gitt at man har ammunisjon fra før av)

 

BIltema->Kobberrør->bøy 180 grader med knekk->putt i passende ammo->Tenn med ett støt/lighter etc..

 

Hvor lang tid hadde jeg brukt på å forklare hvor og hvordan man laster ned en 3D-modell, kjøper 3D-printer til tusener av kroner, kobler opp, laster opp, printer ut? Ikke 30 sekunder i hvert fall.

 

Uansett hvor mye du gjør med plastikk, så vil det ikke funke særlig bra som våpen. Og et våpen som ikke fungerer særlig bra, vel, det finner du over alt. Et effektivt, pålitelig med mulighet for å skyte gjentatte ganger i "rask" repetisjon derimot, er værre å finne.

 

Når jeg var liten så lagde jeg verre våpen enn dette, og det var da uten hjelp fra noe ferdig ammunisjon, som egentlig er selve våpenet i denne saken. Resten er bare en klump plastikk med et hull i. Ikke særlig fryktinngytende i hvert fall.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det farlige her blir jo når man kan skrive ut egne kuler av metall.Eller andre deler for dens saks skyldDa er det bare kruttet som mangler

 

Det er vel "litt" mer som skal til enn metall.. Krutt og tennhette er vel det som driver metallklumpen mot et mål, og det skal vel godt gjøre å printe ut med dagens teknologi ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...