Gå til innhold

Dell har avslørt sin nye, massive 4K-skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg irriterer meg over at det kalles for 4K nå oppløsningen er 3840 x 2160. Det samme som å betale 800$ for 1000$.

 

Kall en spade for spade, kall det 3.8k.

 

Suckers always pay a premium for disse såkalte 4k skjermene. Mao. de blir ikke aktuelt for oss vanlige arbeidstakere før slutten av 2014.

Endret av Labia
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over at det kalles for 4K nå oppløsningen er 3840 x 2160. Det samme som å betaler 800$ for 1000$.Kall en spade for spade, kall det 3.8k.

Det er ikke god markedsføring å kalle det for 3.8k. Samma opplegget med HDDer når det kommer til faktisk lagringsplass vs. hva som står på pakken. Vitenskapelige korrekte ting selger faktisk ikke.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over at det kalles for 4K nå oppløsningen er 3840 x 2160. Det samme som å betaler 800$ for 1000$.

 

Kall en spade for spade, kall det 3.8k.

 

Suckers always pay a premium for disse såkalte 4k skjermene. Mao. de blir ikke aktuelt for oss vanlige arbeidstakere før slutten av 2014.

 

Hvorfor er de som kjøper det, "suckers"?

 

AtW

 

Det er ikke god markedsføring å kalle det for 3.8k. Samma opplegget med HDDer når det kommer til faktisk lagringsplass vs. hva som står på pakken. Vitenskapelige korrekte ting selger faktisk ikke.

 

Sånn rent bortsett fra at det som står på HDDen faktisk er vitenskapelig korrekt da.

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Støtter den 120hz på full oppløsning? Det er vel en del av UHD standarden men såvidt jeg vet er det lansert flere "4K" tv'er som bare støtter 30hz, så det gjelder å passe seg.

 

Nei, DisplayPort støtter foreløpig kun 60 Hz på den oppløsningen.

 

Jeg irriterer meg over at det kalles for 4K nå oppløsningen er 3840 x 2160. Det samme som å betaler 800$ for 1000$.

Kall en spade for spade, kall det 3.8k.

Suckers always pay a premium for disse såkalte 4k skjermene. Mao. de blir ikke aktuelt for oss vanlige arbeidstakere før slutten av 2014.

 

What is 4K Ultra HD?

4K Ultra HD can generally refer to one of two high definition resolutions. Most commonly 4K Ultra HD refers to 3840 x 2160 pixels (referring to the approximately 4000 pixel wide display), which has exactly twice as many pixel rows and columns as 1080p (1920×1080 pixels), and four times the overall pixel count, with the same 16:9 aspect ratio. 4K Ultra HD can also refer to the currently less common 4096 x 2160 pixel resolution.

http://www.displaypo...u-need-to-know/

Endret av gorpium
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over at det kalles for 4K nå oppløsningen er 3840 x 2160. Det samme som å betaler 800$ for 1000$.Kall en spade for spade, kall det 3.8k. Suckers always pay a premium for disse såkalte 4k skjermene. Mao. de blir ikke aktuelt for oss vanlige arbeidstakere før slutten av 2014.

 

Litt av grunnen til at det kalles 4K er vel at oppløsningen er 4 ganger så stor som Full-HD-oppløsning. Uansett, K-en er jo misvisende i denne sammenheng.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over at det kalles for 4K nå oppløsningen er 3840 x 2160. Det samme som å betale 800$ for 1000$.Kall en spade for spade, kall det 3.8k.Suckers always pay a premium for disse såkalte 4k skjermene. Mao. de blir ikke aktuelt for oss vanlige arbeidstakere før slutten av 2014.

 

Var da veldig til et utbrudd av barnslige påstander. Slike kommentarer hører ikke hjemme på dette forumet (eller på nettet generelt), så hold disse unødvendige ordene til deg selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Støtter den 120hz på full oppløsning? Det er vel en del av UHD standarden men såvidt jeg vet er det lansert flere "4K" tv'er som bare støtter 30hz, så det gjelder å passe seg.
Kilde på at det er et krav? Jeg var av den oppfatning av at 120Hz oppdateringsfrekvens var mer et godkjent alternativ.

 

Jeg sa ikke at det var et krav, men mener å huske at jeg leste at 120hz var en del av standarden selv på 8K oppløsningen. Jeg ser på det som en stor ulempe når en ny og dyr skjerm med fremtidens oppløsning ikke støtter 120hz.

Lenke til kommentar

Dette er samme panel som på Asus skjermen. Laget av Sharp som også har denne 32" for salg.

 

Det er visse problemer med nVidia drivere for å kjøre denne i 60Hz fordi skjermen er produsert av to paneler så Windows oppfatter skjermen som to skjermer.

Dette lager litt kluss under visse forhold.

Spørsmålet er om Dell har funnet et fiks for dette.

 

Les ASUS PQ321Q 31.5-in 4K 60 Hz Tiled Monitor Review og spesielt gå til side 3 for mer detaljer om problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var da veldig til et utbrudd av barnslige påstander. Slike kommentarer hører ikke hjemme på dette forumet (eller på nettet generelt), så hold disse unødvendige ordene til deg selv.

Sist jeg sjekket retningslinjene var ikke slike påstander forbud. Tydelig er du imot frie meninger og fritt ord? Det var da voldsomt av et barn jeg vekket i deg.

Endret av Labia
Lenke til kommentar

Det er bare å puste med magen. Markedsapparatet er de som bestemmer hva det skal kalles. De legger seg på,det som de mener er ok, og forholder seg ikke til fakta.

Har du en 1TB harddisk, så er den ikke på 1TB. En gammel CRT skjerm på 26" var aldri 26" fordi de målte glasset og ikke område som ble eksponert.

Sånn er det bare. Det finnes ikke Asperger i markedsavdelingen! Bare kule tullinger.

Dette skjønner de fleste etter å ha leve noen år.

Hva er en LED TV? Det er en LCD TV med LED belysning i bakkant eller på sidene.

Så pust med magen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over at det kalles for 4K nå oppløsningen er 3840 x 2160. Det samme som å betale 800$ for 1000$.Kall en spade for spade, kall det 3.8k.Suckers always pay a premium for disse såkalte 4k skjermene. Mao. de blir ikke aktuelt for oss vanlige arbeidstakere før slutten av 2014.

 

Hvorvidt den kan holde dampen oppe i forhold til modeller som kommer til å bli lansert; for spilelre så KAN det da bli et ganske bra kjøp uansett; den har 120hz også så om responstiden kan holde seg bra i forhold til nylanseringer også og slikts, så er det faktisk verdt det i lengden.

MEN... jeg kan ikke se i fremtiden, så det er vel ingen "big deal" da.

Lenke til kommentar
Hvorvidt den kan holde dampen oppe i forhold til modeller som kommer til å bli lansert; for spilelre så KAN det da bli et ganske bra kjøp uansett; den har 120hz også så om responstiden kan holde seg bra i forhold til nylanseringer også og slikts, så er det faktisk verdt det i lengden.MEN... jeg kan ikke se i fremtiden, så det er vel ingen "big deal" da.

 

Jeg finner ingenting om 120hz, så jeg tviler på det. Hvor ser du det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...