Gå til innhold

Denne kan drive nye Galaxy-toppmodeller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig flott med oppgradering fra PowerVR SGX544MP3 til Mali-T628 blant annet på grunn av bedre frie drivere som gjør det lettere/mulig å installere og få grafikkaksellerasjon på Ubuntu touch for Android på slike enheter.

 

Men jeg hadde håpet de skulle komme med 64-bit støtte, altså ARM-kjerner basert på A53 og A57 i stedet for A7 og A15. Men det kommer vel i neste omgang.

Lenke til kommentar

Veldig flott med oppgradering fra PowerVR SGX544MP3 til Mali-T628 blant annet på grunn av bedre frie drivere som gjør det lettere/mulig å installere og få grafikkaksellerasjon på Ubuntu touch for Android på slike enheter.Men jeg hadde håpet de skulle komme med 64-bit støtte, altså ARM-kjerner basert på A53 og A57 i stedet for A7 og A15. Men det kommer vel i neste omgang.

 

Mali T628 har også støtte for openGL ES 3.0, noe SGX 544 (og tegra 4) ikke har.

 

Med en slik stor GPU og med mye minnebåndbredde tilgjengelig, tror jeg det er mulig å håpe på en ny high end 10 tommer tablet fra Samsung, noe jeg vil påstå at de ikke har sluppet siden første tab 10.1 (regner ikke med nexus 10, siden den kun selges gjennom google). Derimot er jeg redd for at denne vil ha for høyt strømforbruk til å brukes i vanlige smarttelefoner.

 

a53 og a57 tror jeg nok er nermere et år unna å være tilgjengelig for forbrukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1080p@60fps er et etterlengtet skritt i riktig retning, men nå er det på tide de kommer med hardwarestøtte for HEVC/H.265 også så allmennheten kan få tatt i bruk dette formatet snart.

 

Ser også fram til at Youtube, NRK/Sumo og andre videoportaler legger om fra 25/30 til 50/60fps så det blir et fullgodt alternativ til å se på TV.

Endret av KAS
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...