Gå til innhold

- Bevis at vi spionerer, eller hold kjeft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Huawei-toppen ber amerikanske og britiske myndigheter om å bevise påstandene sine, eller å holde kjeft.

Jeg går ut i fra at Huawei tilbyr åpenhet og transparens for å bevise sin uskyld, samt åpner for uvarslede kontroller. Det er sånt som gir tillitt, ikke at noen slenger med leppa.

Lenke til kommentar

Hehe, ja dette går selvsagt begge veier. Som 11.09.2001 initsierte voldsomme sikkerhetstiltak verden over håper jeg Prism initsierer mye kraftigere fokus på personvern og avlyttingssikker kommunikasjon verden over. Deriblant innsyn i kildekoden til firmware i Huawei-produkter.

Lenke til kommentar

Det er vel faktisk ulovlig å komme med slike spesifikke påstander uten grunnlag, så jeg skjønner godt at et firma som Huawei reagerer, både i media og eventuelt med å saksøke.

 

Vi er vel alle kjent med at amerikanerne spionerer på oss. Men å trekke det derfra til å si "Heller kinesisk enn amerikansk..." vil jeg si tyder på enten dårlig forståelse av prinsipper som demokrati, menneskerettigheter eller dårlig evne til vekting av viktige saker. Amerikanske dissidenter blir ikke dradd inn på et fotballstadium og skutt foran publikum.

Lenke til kommentar

Hehe, ja dette går selvsagt begge veier. Som 11.09.2001 initsierte voldsomme sikkerhetstiltak verden over håper jeg Prism initsierer mye kraftigere fokus på personvern og avlyttingssikker kommunikasjon verden over. Deriblant innsyn i kildekoden til firmware i Huawei-produkter.

Enig i det. Bedre at land åpner seg litt og øker samarbeid, enn å stenge seg inne og se på alle som potensielle fiender.

 

Nå bør det ikke kun være Huawei-produkter andre land bør få innsyn i. Hva med Siemens, Cisco, og andre leverandører?

 

Den paranoide kampen mot terror kan fort ende opp med å bli en større frykt for personer som bor i diverse land, en et terrorangrep selv.

 

Angående PRISM. Er forsåvidt spend på hva annet som står i de ikke-utgitte dokumentene som kun er sendt til en rekke personer som vil bli publisert om noe skulle skje med han.

Lenke til kommentar

Den paranoide kampen mot terror kan fort ende opp med å bli en større frykt for personer som bor i diverse land, en et terrorangrep selv.

 

Det skjedde vel med en gang. Har ingen frykt for terrorister, er derimot ganske så redd for at våre egne politikere og store internasjonale firma over den neste femtiårsperioden ødelegger de demokratiske modellene for å få tilfredsstilt egne behov for makt og kontroll. Da er terrorisme bare et påskudd, ikke en stor trussel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...