Gå til innhold

Koreansk dominans i DreamHack Valencia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler at Goswser sin prestasjon burde påpekes for å være ærlig, å sloss seg opp til Semifinale med den moptstanden han hadde føler jeg er en større prestasjon enn at Hyun vant.

 

Synes fortsatt det er trist at Koreanere dominerer så hardt da dem har en forferdelig kjedelig spillestil, der man så å si til enhver tid vet hva som vil skje.

 

Satser på at EU og NA blir bedre og bedre etterhvert så det blir litt mer spenning og ikke minst litt vekst i SC2 miljøet(det er bare å se hvor høye seer tall det er når det er EU/NA spillere som spiller å se hvor mye dem faktisk synker med en gang det er Korea vs Korea).

 

All in all en meget underholdende turnering, god produksjon, gode casters, stor koste meg :)

Lenke til kommentar

...

 

What? Ingen logikk i det du sier. På personlig nivå er det en større prestasjon fra Goswser enn HyuN -JA-, men ettersom Goswswer generelt sett er dårligere kan det ikke sammenlignes å havne top4 og vinne når det gjelder samme turnering. Jeg syntes det ikke brude nevnes ettersom han er Amerikansk og underdogs stadig overrasker. I så fall burde heller YugioHs prestasjon vært nevnt.

 

Kan være enig at det er trist at koreanere dominerer fremdeles i så stor grad. Men hvordan du kan generalisere spillestilen til å være kjedelig viser jo bare at du enten er svært subjektiv, ser lite starcraft eller i det hele tatt ikke aner hva du snakker om. Jeg tror ikke jeg så en eneste Koreaner spille så kjedelig som Stephano i første game mot Stardust hvor vi så 40 minutter med free units brenne opp i varmen av Thermal Lance. Koreanerne viser jo game etter game at de har best multitasking og klarer og angripe flere steder på mappet samtidig - noe som fører til et langt ifra kjedelig game. Det er hovedsaklig oss foregners som må gjøre All Ins eller Timing attacks for å kunne konkurrere med multitaskingen til Koreanere generelt - og det er denne forutsigbare spillestilen som blir kjedelig å se - og ikke en macrostil fylt av multitasking.

 

Korea/Asia har sine egne servere og streamere de følger når det kommer til store events ettersom de generelt er dårlige i engelsk - så det forklarer droppet i viewers på Twitch du legger merke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...