Gå til innhold

Test: Corsair Raptor K50


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig tastaturet bruker for mye strøm til at det klarer å drive andre enheter med det en USB port leverer, og dermed trenger en ekstra for å sikre at den ekstra USB porten leverer nok.

 

Er uansett en rar ting å lure på. Flere lett tilgjengelige USB porter er aldri en dum ting. Å slippe å ha en USB hub på bordet er en fin ting i mine øyne. Ikke alle skjermer har innebygde hubber heller.

Endret av MrLee
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mulig tastaturet bruker for mye strøm til at det klarer å drive andre enheter med det en USB port leverer, og dermed trenger en ekstra for å sikre at den ekstra USB porten leverer nok.

 

Er uansett en rar ting å lure på. Flere lett tilgjengelige USB porter er aldri en dum ting. Å slippe å ha en USB hub på bordet er en fin ting i mine øyne. Ikke alle skjermer har innebygde hubber heller.

 

Nå lurte jeg på hvorfor det var 2 kabler , ikke hvorfor det var ekstra usb porter på tastaturet.

 

ja det finnes skjermer med USB hub , men det er ikke mange

 

Kanskje en ide å koble skjermen til en USB-port , tastaturet til skjermen og så musen til tastaturet

ville det ikke fungere for spillere ?

Lenke til kommentar

Jeg stusser litt på formuleringen om "Gammel teknologi": Er ikke strengt tatt membrantastaturer nyere teknologi enn mekaniske tastaturer?

 

Det blir forsåvidt riktig, men innføringen av mekaniske tastaturer som vi kjenner de i dag, regnes for å være "det nyeste og hotteste" på markedet. Membran-teknologien er nå liksom forbeholdt kontor- og budsjett-PCer.

Lenke til kommentar

Jeg merker jeg blir litt frustrert over denne mekanisk tastatur trenden. Dette er en gammel teknologi som kostet nada for 10 år siden. Likevell lar folk seg lure og betaler 1000 kr for mekaniske tastaturer i dag. Tror virkelig ikke at det er noen stor forskjell for en gamer om det er et vellaget membran eller mekanisk tastatur. Dette argumentet om at man kan registrere flere enn 6 trykk samtidig på mekanisk har ikke en dritt å si for de fleste. At tastene gir bedre feedback kan man få til på et membran tastatur lett. Dette med dårlig levetid på membran tastatur er også overdrevet. Mitt forige tastatur fungerte like fint etter 5 år, men bokstavene ble slitt vekk.

Lenke til kommentar

jeg lure forsat på hva er poenget med 2 usbe kabler til tastauret , når det finnes huber ?Har man for få USB poeter så bruker man en hub Noen skjermenr har hubb innebygd Noen tastatur har bare en usbkabel , men likevle mulighten til å koble til mus eller andre til tastaturet

 

Kanskje på tide å slå på stavekontroll?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Samme fyren som skrev den håpløse testen av Corsair K95. Som forrige gang så er testen full av usakelige poeng og hele testen vitner om at fyren virkelig ikke har peiling på tastatur. La stakkar en få teste noe han faktisk kan i stedet for dette.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg lure forsat på hva er poenget med 2 usbe kabler til tastauret , når det finnes huber ?Har man for få USB poeter så bruker man en hub Noen skjermenr har hubb innebygd Noen tastatur har bare en usbkabel , men likevle mulighten til å koble til mus eller andre til tastaturet

 

2 USB porter har man ofte grunnet strømforbruket på enhetene som du setter i enden. Mitt G110 fra Logitech har ikke nok strøm til en av USB harddiskene mine og blir da veldig treg/reagerer ikke.

Dette er fordi en USB port gir ofte nok strøm for en enhet, men ikke flere.

Endret av MiiX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå lurte jeg på hvorfor det var 2 kabler , ikke hvorfor det var ekstra usb porter på tastaturet.

 

ja det finnes skjermer med USB hub , men det er ikke mange

 

Kanskje en ide å koble skjermen til en USB-port , tastaturet til skjermen og så musen til tastaturet

ville det ikke fungere for spillere ?

 

Og jeg svarte på hvorfor det var to usb plugger (etter beste evne, da jeg ikke har noen spesifikk kjenskap til hvor mye strøm K serien tastaturer trenger).

 

Om daisychaining ville fungere? sikkert, men det hadde vært rotete. Og den ekstra USB kabelen ser jeg på som en ekstra "hendig" og ledig port, ikke en jeg vil ha opptatt hele tiden med musa. Plugg inn de enhetene som alltid kommer til å være koblet til uansett der det er vanskelig å komme til (som regel bak på PCen), så har du de andre ledige til minnepinner o.l. som ikke så ofter er i bruk. Det er i allefall slik jeg har brukt den ekstra USBen på K90'en min.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Poenget ved å koble tastaturet til en hub i en skjermen er at man da får ekstra strøm tilgjengelig.

Det er da ikke bare USB splitter

 

jeg ser forsatt ikke hele poenget med 2 USB kabler på en slikt tastatur , da man normal ikke vill koble til noe som trenger mye strøm.

siden Apple hadde en løsning der musen kunne kobles til tastaturet så må det være en ok løsning

man slipper jo også en ekstra kabel.

Hvorfor skal man da ha den på tastaturet i stedet

 

jeg ville heller ha brukt en HUB med ekstra strømforsyning

Lenke til kommentar

Poenget ved å koble tastaturet til en hub i en skjermen er at man da får ekstra strøm tilgjengelig.

Det er da ikke bare USB splitter

 

jeg ser forsatt ikke hele poenget med 2 USB kabler på en slikt tastatur , da man normal ikke vill koble til noe som trenger mye strøm.

siden Apple hadde en løsning der musen kunne kobles til tastaturet så må det være en ok løsning

man slipper jo også en ekstra kabel.

Hvorfor skal man da ha den på tastaturet i stedet

 

jeg ville heller ha brukt en HUB med ekstra strømforsyning

Så du vil heller ha:

USB til tastatur

USB til Hub

Strøm til Hub

Istedet for

 

USB til Tastatur

USB til USB på tastatur

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...