Gå til innhold

Gjenoppliver Samsung klapptelefonen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Mest sannsynlig vanskelig å betjene touchskjermen, og til mitt bruk ser jeg ikke helt behovet for fysiske taster (utenom volum og av/på knapp).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Var jo derfor jeg skrev, at det kan være vanskelig å betjene touchskjermen (dette vil nok de fleste ha problemer med), og at JEG ikke har behov for fysiske taster.........

 

Edit: LoveAmiga

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Hvorfor må den være vanskligere og betjene enn andre tastetelefoner?

 

Android kan jo fint betjenes uten og bruke touch-skjermen, Doro f.eks selger jo tastetelefon med Android, og Doro har jo som regel fokus på at telefonene dems skal være nettopp enklte og bruke.

 

For alle har jo samme mening som deg........

Hva slags meninger er det du snakker om?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Du bruker argumentet "ikke alle er enige" mot en person som sier "ikke alle er enige"?

 

Good going..

 

Jupp, er bare litt lei fyren.

 

Hvorfor må den være vanskligere og betjene enn andre tastetelefoner?

 

Android kan jo fint betjenes uten og bruke touch-skjermen, Doro f.eks selger jo tastetelefon med Android, og Doro har jo som regel fokus på at telefonene dems skal være nettopp enklte og bruke.

 

 

Hva slags meninger er det du snakker om?

 

^

Lenke til kommentar

Trenger ikke være så dumt dette. Jeg tror det er mange som fremdeles foretrekker fysiske taster, og som er racere på å skrive meldinger med vanlig tastatur. Nå har du mulighet til å få dette, samtidig som du har en fullkommen Android-implementasjon med tilgang på alt av apper og funksjonalitet som andre smart telefoner har tilgang på.

Lenke til kommentar

På høy tid å få noe annet å velge blant enn kun rektangulære skjermer i nesten samme design fra alle produsenter. Det var MYE mer spennende å lese f.eks Amobil for noen år siden da mobiler kom i alle mulige slags former og design. For en normalbruker er deg i dag nærmest helt likegyldig hvilken glassflate man trykker på. Håper dette kan vekke til liv nye ideer innen mobil-design.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror lett at denne telefonen finner sin plass på markedet. Spesielt blant "jenter i Japan", ja.

 

Det er mange som foretrekker taster for tasting. De har den fordelen at de er laget spesifikt for å taste på. De kan til og med være rasende gode til det, dersom de er laget bra.

 

I motsetning til f.eks. skjermer som er laget for å vise ting på. Det motvirker primæroppgaven til en skjerm å ha fingre foran den, å dekke den til med virtuelle taster, eller å smøre den inn med fett fra fingrene.

 

Så at det finnes NOEN som skulle ønske at også deres neste telefon skal ha en fin og ren skjerm som primært viser andre ting enn virtuelle taster og fettmerker, og samtidig er ekstra beskyttet i lomma, kan jeg lett se for meg.

 

Hvordan den skal være vanskeligere å benytte enn f.eks. en S IV med flippcover, eller en annen telefon i pouch, sliter jeg med å se. Skjermen vil vel fortsatt være berøringsskjerm.

 

Dette er tydeligvis ikke en modell i toppskiktet, oppløsningen og Android-versjonsnummeret antyder vel såpass. Selv kunne jeg tenkt meg en modell med fysisk QWERTY med hardware som i alle fall konkurrerte med andre modeller i prisklassen 2000-3000, der man finner modeller som har god oppløsning og fire kjerner. Men ser da ikke for meg at dette ville vært en flipp, QWERTY er gjerne sliders. Som ikke har alle de samme fordelene.

 

Omtrent da Nokia dreiv og pusha sine første Windows-phones hadde de en spørreundersøkelse på ett av sine forum. De spurte sine egne brukere hvilket input-format de foretrakk. Det desidert mest foretrukne input-formatet av alle, med over 40% av stemmene, var QWERTY.

 

På det tidspunktet var QWERTY allerede forsvunnet helt fra Nokias smarttelefoner og stort sett alle andre selskap også. Jeg sjekket det opp den gang da og det var bare to modeller med Android til salgs, begge var to år gamle modeller.

 

Uavhengig av mine egne preferanser, så er det tydelig at alle Android-modellene på markedet i dag er for like. Variasjon er bra, og dette er variasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

Tror det kan være et smart trekk av Samsung.

 

Jobber i telesjappe, og ser hele tiden at eldre mennesker ikke klarer å slutte bruke telefoner med knapper, "kommer ikke på tale!"

 

Dette kunne vært et godt alternativ for å lokke de inn i touch-verdenen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...