Gå til innhold

HBO prøvde å fjerne VLC fra Google


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

... uh, og så?

 

De burde jo heller brukt resursene på å lage en skikkelig streamingtjeneste á la spotify. ;)

 

Forskjellen er at HBO i USA har allerede en bra streamingtjeneste.

 

Det er ikke selve HBO som står for satsingen i Europa, det er bare rike tv-folk fra Skandinavia og sentrale deler av Europa som har sagt de kan ta seg av HBO i Europa.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Så var dette et automatisk system som gjorde en feil eller var det HBO som med viten og vilje prøvde å få fjernet VLC?

 

Platebransjen operer stort sett med skyldig til det motsatte er bevist, så frem til vi hører noe annet kan vi anta det var et bevisst forsøk på å fjerne VLC.

Endret av Zlatzman
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Såvidt jeg kan skjønne utifra artikkelen er det her snakk om to forskjellige automatiserte systemer som gjorde en bommert. Hvis dette er første gang disse systemene gjør en feil av denne typen vil jeg påstå det er ganske god statistikk. HBO er jo ellers langt fra de verste hva gjelder streamingtilbud.

 

Med andre ord; nothing to see here.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Så var dette et automatisk system som gjorde en feil eller var det HBO som med viten og vilje prøvde å få fjernet VLC?

 

Jeg tror de rett og slett bruker automatiske systemer, og teppebomber innholdsleverandører.

 

Fra artikkelen: "Selskapene som sender inn disse søknadene baserer seg i stor grad på selvdrevne systemer."

 

Her kan de altså spamme Google og andre med DMCA-rapporter, men siden det er mer eller mindre automatisk så vil nok en god del innhold de ikke faktisk eier gå med i dragsuget.

 

Det er derfor nødvendig med en lovendring der man innfører gigantbøter for å ta ned andres innhold. Det skal ikke lønne seg å misbruke DMCA eller ødelegge for andre fordi man ikke gidder å kvalitetssikre det man sender ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror HBO og andre kopirettighets-aktører burde ta mer konkrete tiltak her. Jeg foreslår brille med øreplugger som man setter på alle personer med tvang, som blir fjernstyrt av RIAA og MPAA, som da lukker og åpner seg ettersom personen ser på lovlig eller ulovlig innhold. Sånn i hverdagen hvis personen våkner opp og kikker i taket, burde brillene være stengt og øreproppene lukket automatisk inntil vedkommende kan dokumentere at det han ser ikke er ulovlig piratkopiert materiale. Samtidig bør disse brillene ha et krav at brukere har en Facebook konto med NSA som en "venn" i vennelisten, da kan disse brillene ta opptak av alt personen ser, slik at vedkommende er da beskyttet fra flere farlige situasjoner. Tross alt, ingen ærlige mennesker har noe å skjule, det vet vi alle.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Får det noen gang konsekvenser når noen misbruker DMCA og fjerner innhold de ikke eier? Hvis ikke er det jo fritt frem for hvem som helst å misbruke ordningen.

Vel om de aktivt misbruker ordningen vil google kreve at de manuelt sjekker alle linkene de sender inn.

Tror ikke google vil bruke mer en en ansatt til dette så de vil fort få en seriøs backlog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...