Gå til innhold

Test: Corsair Vengeance K95


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv dette tastaturet. Valgte dette framfor K70 pga hvit backlight. (Kan høres litt dumt ut men hvit backlight er smexy). Et veldig fint tastatur.

 

Når man kjøper et mekanisk tastatur kan man ikke tenke på om det er stille. I så fall bør du da gå for brown, eller holde deg til membran. Lyden de lager er litt av sjarmen.

 

Om man anvender dette tastaturet på en normal måte, kommer det ikke til å skli, selv ved intensive økter. Man har som regel press ned på tastaturet, eller håndleddstøtten, og det skal faktisk litt til før det sklir.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
de ekstra knappene til en ekstra kostnad på rundt 100 kroner, opp til omtrent 1100 kroner. Det er ikke store økningen, men totalt sett blir det i overkant mye

 

Hva faen?

 

Overkant mye for skarve 100 kroner ekstra for 18 makroknapper samt tilgang til 3 profiler der brukstaster i 3 forskjellige programmer kan lyse!? Hvis du har råd til et tastatur til 1000 lappen driter du vel langt faen i den ekstra 100 lappen! For meg var det ikke en eneste tvil om jeg heller tok dette tastaturet, ser ingen problem med å ha makroknappene til venstre om jeg så ikke hadde brukt dem, de oppleves ikke som å være i veien.

 

Eneste jeg har å utsette på dette tastaturet er nettopp det at det ikke står stødig, men setter man på henslene bak står det stødig som fjell, og da er det er herlig tastatur, beste jeg noensinne har skrevet på.

Endret av MrLG
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ble dere overrasket av at et mekanisk tastatur som bråker...? LOL

 

...

 

Røde Cherry MX-brytere "bråker" når man dunker tasten ned så hard at den slår mot bunnplaten; altså brukerfeil. Dette tar riktignok litt tid å venne seg til hvis man er vant med slitne membrantastatur. Bordtypen kan gjøre denne lyden verre.

 

Jeg klarte ikke helt å legge av meg utbunning av tastene før CM Quickfire-fjøla mi døde på seg, men selv da var lyden langt lavere enn de andre membrantastaturene jeg har brukt nylig (gode gamle Keytronic KT2001 og et generisk fælt ett). Spilling kan fort bli bråkete, litt avhengig av brukeren og hva slags spill.

 

Brytertypene som er laget for å gi brukerfeedback i form av klikking (blå Cherry og "Buckling Spring", typisk. Mange kjenner muligens sistnevnte fra litt eldre IBM-tastatur på gamle datarom) "bråker" samme hvordan du bruker dem, dog ved design, ikke brukerfeil. Denne lyden kan likedan gjøres verre ved å bruke for mye kraft, selv om det skal godt gjøres å få mer lyd ut av IBM Model M.

 

Det finnes flust av videoer med lydsammenligninger på YT, eksempelvis:

http://www.youtube.c...r/wasdkeyboards (selger o-ringer til bruk i Cherry-brytere, lydeksempler med og uten)

 

 

 

Jeg hadde en link til en kar som sammenlignet diverse tastatur ved "vanlig" bruk og ved utbunning, men jeg fant den ikke her og nå.

Endret av Lch
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...