Gå til innhold

Lei av irriterende LED-lys?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CLIWLovz

Kjøpte slike for ikke så veldig lenge siden. Tidligere brukte jeg eltape, men det legger dessverre ganske mye rester om man tar det av. Det som er greit med disse klistermerkene er forskjellig lysdemping for å kunne dempe led lysene, og ikke fjerne de helt.

Lenke til kommentar

På en del TVer kan du gå inn i menysystemet og slå av det irriterende lyset.

Elektrikerteip blir veldig stygt. Om du strekker elektrikerteipen for å gjøre den tynnere, så den ikke skal blokkere alt lyset, bør du være oppmerksom på at elektrikerteipen saaaaaaakte vil trekke seg sammen igjen, og etterlate slimspor på de områdene den ikke lengre dekker.

Standby-LED kan være irriterende. Men nye Smart-TVer har så bra sortnivå, at når du skrur av DVD-spilleren og TVen viser sort skjerm, er det lett å tro at TVen er av, selv om den bare står i videomodus.

LED forteller deg at den faktisk er i standby. Da slipper du at den står på i timevis og viser et svart bilde.

 

 

Det absolutt verste eksemplet på LED er en Sontech DVD-spiller fra Europris.

Fronten er sort, men hele DVD-luka er av gjennomsiktig plast med kraftige blå LED bak.

Når jeg prøver å se på film, trekkes oppmerksomheten ned mot DVD-spilleren som nesten lyser opp rommet... Makan til idioti.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Personlig har jeg ikke noe problem med slike lys, synes det er pent men vi er alle forskjellige. Ville ihvertfall ikke satt på en stygg teipbit over. Det burde kanskej vært en innstilling på flere apparater hvor man kunne velge LED enten på, ulike nivåer av på, eller av. Har et slikt valg på en blurayspiller, men har valgt å ha det på. Men jeg liker det sånn.

 

Greia med lyset for min del er at det indikerer om TV (og annet) har strøm, klar til aksjon. Min TV mister innstillingene om stømmen kuttes, så da er det greit å vite at støpselet står i, og sikringen ikke har gått.

 

Ser ikke helt problemet, med 50-60 tommer som lyser mot en så skulle ikke en liten LED spille noen rolle.

Lenke til kommentar

Før var det mange tver som hadde en skikkelig av/på knapp

Da slo man av strømmen slik at dette lyset var ikke noe problem

 

Nå er det liksom ikke helt "lov" lenger

uten at jeg trenger å nevne merke så er det fler som lar de selv bestemme om dette lyset skal være på eller av ved stand-by

 

Dekoderen jeg bruker til Altibox har denne muligheten men der er det de som har laget systemet som bestemmer bruken av dette lyset

Hos mag slåes det av når den er i stand-by.

 

På DVD opptakeren minn kan man selv bestemme styrke på displayet.

Den har ikke noe indikator lys

 

 

Litt pussig er det da at blå farge på dette lyset er så veldig inn

De som lager dette burde ha valgt en mindre dominerende farge

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Siste gang jeg hadde dette behovet var en 3 parts PS2 stikke som hadde ett blått skarpt LED lys for å vise om Analog var på eller av.

Problemet var jo at denne var distraherende og du kunne bli blendet om du tittet ned på kontrolleren, ikke en ideell situasjon.

Brun pakketeip over denne og problemet ble løst.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...