Gå til innhold

Anbefaling: Hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg stusser litt her. Jeg er i ferd med å sette sammen en ny, rimelig Haswell-maskin for naboen, og hadde egentlig sett meg ut et hovedkort til 7-800 kroner. Her står det at jeg absolutt bør velge et til dobbel pris (og dermed kutte ned på budsjett for prosessor og skjermkort) uten noen annen forklaring enn at man må ha det for å overklokke. Vel, det skal jeg jo ikke.

Lenke til kommentar

Veldig enkelt - da velger du et hovedkort til 7-800 kr. Ser Komplett har 20 Haswell-hk til under 1000-lappen - valget er ditt og naboens.

 

Aye, det er jo det jeg tenkte. Jeg tror slike artikler kan forvirre folk, og få dem til å kjøpe produkter de strengt tatt kunne spart litt på. "Masse funksjonalitet" er ikke spesielt nyttig info med mindre man vet at man faktisk trenger funksjonaliteten det hintes til. HW burde vært mer spesifikke og mindre bastante her, egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Voldsomt så aggresive folk er i ferien da?

For lite sol?

 

Bør vel gå ann å lage ei annbefalingsliste utan att dei sjølv har testa alle korta?

 

Det fins stort sett plenty bra reviews både av kjente nettstader og vanlege brukarar som dei kan basere vala sine på i kombinasjon med generelle erfaringar med produsent og nytta chipset, utan å måtte like til kvar enkelt test/review av dei?

 

Det kunne fort blitt ei side eller to berre med refferansar i såfall...

 

 

Lenke til kommentar

Jeg tror det kunne vært nyttig med en artikkel av typen "slik velger du hovedkort". Å bare anbefale ett, sånn helt uten kontekst, virker litt teit. Erjo fint med ørten SATA-, USB- og DVI-kontakter, men det er jo ikke nødvendig å bruke penger på slikt om man trenger få til ingen. Chipset er også en ting det kunne være nyttig med en gjennomgang på, som ikke er så lett å lese seg til på Komplott.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...