Gå til innhold

Slik hjalp Microsoft NSA med å overvåke deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men, hvor er disse dokumentene da? Mulig jeg har lett for dårlig, men det eneste jeg har sett så langt er noen vage PPT-slicer med firmanavn.

 

Snowden burde i lys av sin stilling klare å poste noe teknisk, noe som beviser påstandene. Er det noen som har sett noe slikt?

 

Jeg sier ikke dette ikke har skjedd, men jeg skulle gjerne sett bevisene... For alt jeg vet kan dette være en kar som er ute etter oppmerksomhet, og kanskje ville ødelegge for sin tidligere arbeidsgiver. Han hadde jo angivelig sakt opp eller blitt sakt opp rett før dette skjedde (ref. hans kjæreste).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes dette er passende i disse tider :

Fascism should more properly be called corporatism, since it is the merger of state and corporate power.

 

Hvor er dette sitatet fra?

I hverken Tyskland eller Italia kan det sies å være kapitalister som stod bak fascismen. Og heller ikke i artikkel eksempelet er det bedriftene som er syndebukkene. De er basert i USA og må følge amerikanske rettsorde. Jeg ser ærlig talt ikke annet enn potensiell skade for bedriftene i dette. Ingen som helst opptur for dem.

 

Jeg blir så oppgitt over våpenfanatikerne i USA. Det går noen sitater rundt om at ingen stat vil kunne dominere befolkningen eller noen kunne invadere USA pga "hver hus har et våpen". Bah, humbug. Dette er i stor grad de samme som har støttet denne amerikasnke politistaten vi nå ser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men, hvor er disse dokumentene da? Mulig jeg har lett for dårlig, men det eneste jeg har sett så langt er noen vage PPT-slicer med firmanavn.

 

Snowden burde i lys av sin stilling klare å poste noe teknisk, noe som beviser påstandene. Er det noen som har sett noe slikt?

 

Jeg sier ikke dette ikke har skjedd, men jeg skulle gjerne sett bevisene... For alt jeg vet kan dette være en kar som er ute etter oppmerksomhet, og kanskje ville ødelegge for sin tidligere arbeidsgiver. Han hadde jo angivelig sakt opp eller blitt sakt opp rett før dette skjedde (ref. hans kjæreste).

Hva med at USA har inndratt passet hans og kalt han en forræder? Eventuelt kan du jo bare lese hva Dick Cheney selv sier her:

 

http://www.guardian.co.uk/world/2013/jun/16/nsa-whistleblower-edward-snowden-traitor-cheney

 

Dick Cheney, vice-president under George W Bush and a key figure in the post-September 11 revamping of US national security, also defended the system. He told Fox News Sunday that it was needed to "gather intelligence on your enemies and stop the attack before it is launched". He went on to condemn the man behind the series of explosive leaks regarding. Having described Edward Snowden as a "traitor", Cheney went on to cast aspersions over the 29-year-old's decision to travel to Hong Kong, suggesting that he could be a spy for China.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

må gjerne ha et representativt bilde av en 'bad guy' fra Microsoft, men det er ikke passende å bruke Bill Gates lenger. Han ga seg CEO for 13 år siden, hadde sin siste fulle arbeidsdag for 5 år siden og er nå en non-executive chairman.

 

Da er det bedre å bruke et bilde av Steve Ballmer, feks.

http://static.guim.co.uk/sys-images/Observer/Columnist/Columnists/2011/5/27/1306523017094/Steve-Ballmer-007.jpg

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men, hvor er disse dokumentene da? Mulig jeg har lett for dårlig, men det eneste jeg har sett så langt er noen vage PPT-slicer med firmanavn.

 

Snowden burde i lys av sin stilling klare å poste noe teknisk, noe som beviser påstandene. Er det noen som har sett noe slikt?

 

Jeg sier ikke dette ikke har skjedd, men jeg skulle gjerne sett bevisene... For alt jeg vet kan dette være en kar som er ute etter oppmerksomhet, og kanskje ville ødelegge for sin tidligere arbeidsgiver. Han hadde jo angivelig sakt opp eller blitt sakt opp rett før dette skjedde (ref. hans kjæreste).

 

Nok engang, det kan vel hende det er en fyr som er villig til å ødelegge livet sitt for å "få oppmerksomhet", eller være slem mot arbeidsigiveren, det er lite sannsynlig, men kan vel alltids hende, men hvorfor er det relevant? Snowdens grunner for lekkasjen er irrelevante.

 

NSA hadde jo følgende å si "Til The Guardian forteller en talsperson for NSA og sjefen for National Intelligence at det eneste den nye avsløringen viser, er at et amerikansk selskap prøver å etterleve lovpålagte krav."

 

Høres ut som de mer eller mindre bekrefter at det er riktig for meg.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde å lete litt, men fant ikke noe, finnes det noen guider på forumet for hvordan man enklest krypterer all mail, og krypterer alle filer på dropbox, skydrive osv? Tilogmed krypterer chat osv? Noe plugins man kan bruke eller liknende? Snyes tiden begynner å nærmes seg for å beskytte privatlivet, om ikke annet, av prinsipielle grunner.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Men, hvor er disse dokumentene da? Mulig jeg har lett for dårlig, men det eneste jeg har sett så langt er noen vage PPT-slicer med firmanavn.Snowden burde i lys av sin stilling klare å poste noe teknisk, noe som beviser påstandene. Er det noen som har sett noe slikt?Jeg sier ikke dette ikke har skjedd, men jeg skulle gjerne sett bevisene... For alt jeg vet kan dette være en kar som er ute etter oppmerksomhet, og kanskje ville ødelegge for sin tidligere arbeidsgiver. Han hadde jo angivelig sakt opp eller blitt sakt opp rett før dette skjedde (ref. hans kjæreste).
Nok engang, det kan vel hende det er en fyr som er villig til å ødelegge livet sitt for å "få oppmerksomhet", eller være slem mot arbeidsigiveren, det er lite sannsynlig, men kan vel alltids hende, men hvorfor er det relevant? Snowdens grunner for lekkasjen er irrelevante.NSA hadde jo følgende å si "Til The Guardian forteller en talsperson for NSA og sjefen for National Intelligence at det eneste den nye avsløringen viser, er at et amerikansk selskap prøver å etterleve lovpålagte krav."Høres ut som de mer eller mindre bekrefter at det er riktig for meg.AtW

 

Grunnene for lekkasjene er ikke relevante så lenge de er vell dokumentert, men enn så lenge kan jeg ikke se at det har skjedd. Dermed sitter vi her, enn så lenge, med en mengde udokumenterte påstander. Hva vi enn anser som sannsynlig, så er dette faktum så langt. Når en påstand ikke kan dokumenteres, så ser jeg etter mulige forklaringer til og bakgrunnen for en påstand.

 

Uttalelsen om at selskapet forsøker å etterleve pålagte krav kan like gjerne gjelde de faktum at selskapene så langt har hevdet at det de gjør er å utlevere data i henhold til amerikanske lov. Selskapene påstår at en NSA bakdør ikke eksisterer, og at et PRISM der de har gitt full tilgang heller ikke eksisterer.

 

I Wikileaks sakene ble dokumenter, bilder, videoer og annet materiale publisert, men i denne saken er det ingen ting. Hvorfor det? Å publisere rått alt av materiale i Wikileaks sakene hadde stor, bred og direkte ødeleggende effekter. I denne saken er det kun snakk om å publisere data som bygger opp under en ganske betydelig anklage...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal uttalelsen handle om det? Om den er riktig gjengitt så sier den følgende: "Til The Guardian forteller en talsperson for NSA og sjefen for National Intelligence at det eneste den nye avsløringen viser, er at et amerikansk selskap prøver å etterleve lovpålagte krav." Noe som åpenbart henviser til denne konkrete avsløringen som artikkelen omhandler.

 

Jeg er enig i at det hadde vært bedre med dokumentasjon, jeg savner også et. Men jeg vil si din fokus på Snowden allikevel er ganske søkt. Din leten etter forklaringer er ganske overflatisk om den består i ren spekulasjon som Snowdens motiv (som til alt overmål er lite sannsynlige), hva med reaksjonen til de forskjellige landene?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Men, hvor er disse dokumentene da? Mulig jeg har lett for dårlig, men det eneste jeg har sett så langt er noen vage PPT-slicer med firmanavn.Snowden burde i lys av sin stilling klare å poste noe teknisk, noe som beviser påstandene. Er det noen som har sett noe slikt?Jeg sier ikke dette ikke har skjedd, men jeg skulle gjerne sett bevisene... For alt jeg vet kan dette være en kar som er ute etter oppmerksomhet, og kanskje ville ødelegge for sin tidligere arbeidsgiver. Han hadde jo angivelig sakt opp eller blitt sakt opp rett før dette skjedde (ref. hans kjæreste).

 

Zhe pruuuf ish in zhe pødding! Tror du USA hadde tiltet så infernalsk i vinkel om det IKKE var hold i Snowden sine avsløringer?

Lenke til kommentar

Prøvde å lete litt, men fant ikke noe, finnes det noen guider på forumet for hvordan man enklest krypterer all mail, og krypterer alle filer på dropbox, skydrive osv? Tilogmed krypterer chat osv? Noe plugins man kan bruke eller liknende? Snyes tiden begynner å nærmes seg for å beskytte privatlivet, om ikke annet, av prinsipielle grunner.

 

AtW

 

Host din egen mail-server, bruk VPN og HTTPS Everywhere, unngå Facebook og annet fjas. Det finnes alltid alternativer som sikrer privatlivet ditt, men dette innebærer muligens tap av funksjonalitet, slik som DDG over Google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...