Gå til innhold

Politiet har raidet svensk nettsted for hobby-undertekster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer til å bli like ille her, og resten av landene vil følge etter.

 

Internettet sin ville vesten tid er over og alt vil heretter blir kontrollert og alt du foretar deg vil bli lagret for å senere kunne bli brukt i mot deg.

 

Den nye åndsverkloven åpner også store muligheter for utpressing, svindel og videre korrupsjon.

 

Sånn her går det altså når folk blir griske og grådige å skal holde seg til gamle vaner og produkter istedenfor å presse ut noe forbrukerne vil ha.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Det det skrives om i artikkelen er "teksting" som ikke har noe å gjøre med "undertekster".

Undertekster er noe helt annet:

http://www.teaternett.no/leksikon/u/undertekst.htm

 

"Skuespillerteknisk begrep, særlig innenfor psykologisk-realistisk spillestil. Det skuespilleren egentlig mener eller tenker når han sier en replikk og der betydningen framkommer gjennom situasjonens kontekst, skuespillerens tonefall eller hennes kroppsspråk. Undertekstens innhold kan stå i direkte strid med betydningen av teksten: For eksempel er det mulig å si "jeg elsker deg" på en slik måte at den oppfattes som "jeg hater deg"."

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det det skrives om i artikkelen er "teksting" som ikke har noe å gjøre med "undertekster".Undertekster er noe helt annet:http://www.teaternett.no/leksikon/u/undertekst.htm"Skuespillerteknisk begrep, særlig innenfor psykologisk-realistisk spillestil. Det skuespilleren egentlig mener eller tenker når han sier en replikk og der betydningen framkommer gjennom situasjonens kontekst, skuespillerens tonefall eller hennes kroppsspråk. Undertekstens innhold kan stå i direkte strid med betydningen av teksten: For eksempel er det mulig å si "jeg elsker deg" på en slik måte at den oppfattes som "jeg hater deg"."

 

Også kalt ?subtekst?. Som skuespillerteknisk begrep er underteksten det en

skuespillers rollefigur egentlig mener eller tenker når hun sier en replikk, og som

publikum aner gjennom måten det sies på eller konteksten for øvrig. Publikum kan

forstå at en person på scenen er sjalu, uansett om personen forsikrer sin elskede om

at han ikke er det.

Ordet ?undertekst? brukes også om tekstlinjer på skjermen eller filmlerretet,

vanligvis med oversettelse av det som personene i filmen sier.

?I psykologien omtales undertekst som det implisitte, det som ligger mellom

linjene og som ikke er skrevet i ren tekst.? (Fagerlund 2010 s. 65) Undertekst er det

motsatte av klartekst (å si/skrive noe i klartekst). Underteksten i litteratur er noe

karakterene og/eller teksten ?fortrenger?. Det kan oppfattes som tekstens

?underbevissthet? i freudiansk betydning, dvs. det undertrykte i tekstens

underbevissthet (Jenkins 1992 s. 227-228). Underteksten kan også sammenlignes

med en lett gjennomskuelig ?hemmelig? kode som finnes inne i teksten. Det dreier

seg om et latent, ikke åpenbart meningsnivå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

He, he... galskap i praksis. Sikkert stolte av jobben disse politifolka, nyttige saker de bedriver i arbeidstida gitt.

 

Slikt som dette setter jo film/musikk industrien i et stadig bedre lys. Mye fornuftige folk der tydeligvis. Folk som ser verdien av kunstnerisk innhold og nøye vurderer den kulturelle arv de bringer folket. Folk som gjør sitt ytterste for å skape en bedre verden og ved å spre glede og fornuftig veiledning i sosial oppførsel. Folk som enhver annen person har respekt for og står som naturlige forbilder for oss alle.

 

Det er over 4 år siden jeg sist kjøpe noe fra dette trollet. Jeg gjør mitt beste for å sulte monsteret til døde og oppfordrer alle andre til å bidra. Trollet må bort slik at kulturen igjen kan få luft.

Lenke til kommentar

Det det skrives om i artikkelen er "teksting" som ikke har noe å gjøre med "undertekster".Undertekster er noe helt annet:http://www.teaternett.no/leksikon/u/undertekst.htm"Skuespillerteknisk begrep, særlig innenfor psykologisk-realistisk spillestil. Det skuespilleren egentlig mener eller tenker når han sier en replikk og der betydningen framkommer gjennom situasjonens kontekst, skuespillerens tonefall eller hennes kroppsspråk. Undertekstens innhold kan stå i direkte strid med betydningen av teksten: For eksempel er det mulig å si "jeg elsker deg" på en slik måte at den oppfattes som "jeg hater deg"."

 

ja det var det jeg mistenkte uten å faktisk vite,men uansett, med den mentaliteten så er det vist ikke lenger lov i sverige til å tolke noen form for kultur son du ikke selv eier og dele denne tolkningen, slik som analyse som vi gjorde på barne og ungdomsskolen av noveller, romaner og dikt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Skal bli interessant å se resultatet av dette, det er vel første gangen man prøver seg på en side som leverer subtitles som er laget av brukerne. Helt greit at man tar for seg sider som deler subtitles som er rippet fra produktet, som ett eller annet selskap står bak, men dette er jo ganske så annerledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...