Gå til innhold

Jakten på den beste spilloppgraderingen ? del 2 (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svært misvisende overskrift. :( Ikke "Hvor mye bedre kan en steingammel PC bli?" for det var faktisk en bra overskrift, men "Jakten på den beste spilloppgraderingen ?".

 

I alle tilfeller er det bedre å bruke 2000 kr på ny prosessor, hovedkort og minne og 1500 kr på et grafikkort enn å knote med gamle komponenter. Dersom man ikke har greid å legge seg opp 3k5 i løpet av 5+ år så har man hatt en veldig rar livsførsel. Man bør også hive inn en Samsung 840 Series 250 GB SSD til 1100 kr etter hvert.

Endret av BadCat
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes det er en fin artikkel. Hvorfor skal man kaste ut hardware som duger hvis man kan oppgradere kun grafikkortet? Det er en gjengs misoppfattelse rundt om at man MÅ ha den raffeste cpuen i en spillmaskin men det er feil.

 

Jeg kjører selv en aldrende E8400 med ett GTX660 kort og det drar alt jeg kaster etter den.

Lenke til kommentar

Det var ikke myntet på deg BadCat, men en generell kommentar til at så fort noen ber om oppgraderingshjelp f.eks her inne så får de servert en komplett innkjøpsliste når det eneste de faktisk trenger er et nytt grafikkort og alternativt en SSD.

 

Vi forbruker alt for mye utstyr å vår tid og det er direkte miljøskadelig, så om man kan tyne litt ekstra på allerede eksisterende utstyr så er det bare gull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en Pc med Intel Core 2 Quad 6600 2.4 Ghz, 8 gb ram og en Nvidia GTX 550 ti.

Når jeg spilte BF3 på high/ultra var skjermkort bruk på 70 %. Men når jeg overclocket Prosessoren til 3.6 ghz så jeg stor forskjell fra 2.4 ghz. Skjermkort bruk ble til 90-99%. uten overclocking fikk jeg 20-40 fps med overclocking 30-55 fps. Overclocking = Mer Frames Per Second :)

Lenke til kommentar

jeg har en utfordring til dere .

Finn de deffinnes dårligstee pcene som klar å kjøre windows

 

hvis jeg husker riktig så klert noe på skolen , da ejg gikk på vidregående å kjøre windwos xp på en IBM AT selv om det gik i sirrup hele veien.

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.vintage-computer.com/images/ibmpcat.jpg&imgrefurl=http://www.vintage-computer.com/ibmpcat.shtml&h=600&w=564&sz=86&tbnid=tlE2WSVHArOm_M:&tbnh=90&tbnw=85&zoom=1&usg=__Kvgbeg_sXQT2Ms4fKVrvc07H4WY=&docid=4H1tRxQa3ltGeM&sa=X&ei=XfvWUZL6NeiK4gSAw4Fg&ved=0CEIQ9QEwAg&dur=434

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når jeg leste steingammel tenkte jeg maskin som i det minste har AGP skjermkort. Hehe. Jeg er en av de som oppgraderer maskinen jeg har. I fjor gikk jeg fra 4 til 16GB ram. Og skjermkortet ble byttet. Har en AMD Quadcore på 3ghz som jeg mener er rundt 4år gammel. Holder koken i massevis enda. Jeg forstår ikke hvorfor noen bruker 4000kr på ett skjermkort uansett. Detaljene blir sikkert bedre, men spillet er det samme :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...