Gå til innhold

Canon viser frem 70D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er veldig spent på autofokusytelsen i videomodus - sammen med Magic Lantern kan dette bli en vinner i videoverdenen. :)

 

Er også spent på om Canon har fått bedre dynamikk på lav ISO til stillbilder, men det er kanskje litt vel mye å håpe på.

Er også spent på om Canon har et ess i ermet angående de todelte pikslene - hvis de kan bruke forskjellig ISO på de forskjellige delpikslene har man mulighet for mye mer dynamikk...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er også spent på om Canon har fått bedre dynamikk på lav ISO til stillbilder, men det er kanskje litt vel mye å håpe på.

Jeg vil være overrasket om den ikke er forbedret. Det er ikke sikkert den når de aller beste; men en forbedring tror jeg det blir.

 

Er også spent på om Canon har et ess i ermet angående de todelte pikslene - hvis de kan bruke forskjellig ISO på de forskjellige delpikslene har man mulighet for mye mer dynamikk...

Det hadde jo vært en smart løsning.

Lenke til kommentar

130000kr for 70d med 18-135mm synst eg er i overkant mykje. Og den tar opp video på berre 1920x1080 30p, ikkje 60i eller p!!

 

Litt tålmodighet så så får du ML med 60p, raw-filer og mulighet til å bruke forskjellige iso på hver dobbelpiksel for bedre dynamikk :)

 

Over til noe viktig, kudos til redaksjon har tatt seg ad-nota og benevner hva artikkelen faktisk inneholder i headeline, håper at alle fremtidige artikler blir tilsvarende så man i etterkant kan finne riktig artikkel enkelt.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Er veldig spent på autofokusytelsen i videomodus - sammen med Magic Lantern kan dette bli en vinner i videoverdenen. :)Er også spent på om Canon har fått bedre dynamikk på lav ISO til stillbilder, men det er kanskje litt vel mye å håpe på.Er også spent på om Canon har et ess i ermet angående de todelte pikslene - hvis de kan bruke forskjellig ISO på de forskjellige delpikslene har man mulighet for mye mer dynamikk...

Veldig spennende autofokus...

 

Canon har ikke prioritert DR@lav ISO høyt i foregående modeller, og 70D later ikke til å være pitchet mot de som er mest opptatt av slikt (f.eks landskapsfotografer). Jeg tipper at de binner 2 og 2 sensler (som har samme fargefilter/mikrolinse) for å redusere read-noise.

 

Hvis jeg forstår optikken rett så vil uansett de to parene med sensler ta opp ett litt forskjellig bilde (hvordan ellers bruke dem til AF?) som ikke nødvendigvis lar seg kombinere til single-shot HDR så enkelt.

 

-k

Lenke til kommentar

Umiddelbart er jeg forundret over de "80%". Jeg troede at man med "BSI" teknologi var nået tættere på 100% areal-udnyttelse.

Vil antage, at man i kanten af sensoren ikke får fuldt så meget lys fra forskellige vinkler - og det er uanset mere i den midterste del af sensoren, at man ønsker at fokusere.

Lenke til kommentar
Integrert HDR-funksjon fjerner utfordringene med å fotografere motiver med høy kontrast ved at det tas tre bilder med ulik eksponering som så settes sammen til ett bilde der du får med flere av detaljene i både mørke og lyse områder. Med multieksponering kan du ta og sette sammen opptil ni eksponeringer til ett bilde.

 

Interessant for oss late som ikke gidder å gjøre dette i etterkant, og heller ikke gidder å drasse på et stativ :)

 

Mere snadder

 

EOS 70Ds integrerte blitssender som lar deg styre flere Canon Speedlite EX-blitser direkte fra kameraet.

 

I videomodus

Takket være nye Dual Pixel CMOS AF, følger Movie Servo AF nå motivene når de beveger seg, også når du rekomponerer, og sikrer at de alltid er i fokus. Du kan også velge ulike fokusområder i omlag 80 prosent av bildefeltet simpelthen ved å trykke på berøringsskjermen, også under opptak – det sikrer skarpe, fokuserte filmopptak selv om motivet beveger seg, eller du endrer komposisjonen for opptaket.

 

 

Hentet fra Canon Norge sin pressemelding.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Uten sammenlikning forøvrig, men hadde ikke Fujifilm en teknologi (EXR?) hvor man kunne velge om 2 pixler skulle binnes for å oppnå større dynamisk omfang mot at oppløsningen halveres? Var vel slik at to fotosites pr pixel hadde ulik sensitivitet, ikke ulikt slik noen har nevt ovenfor.

Lenke til kommentar

Uten sammenlikning forøvrig, men hadde ikke Fujifilm en teknologi (EXR?) hvor man kunne velge om 2 pixler skulle binnes for å oppnå større dynamisk omfang mot at oppløsningen halveres? Var vel slik at to fotosites pr pixel hadde ulik sensitivitet, ikke ulikt slik noen har nevt ovenfor.

Det stemmer; i noen av versjonene så var det en liten og en stor piksel, i andre hadde alle pikslene lik størrelse.

Lenke til kommentar

Ser at 70D i likhet med 60D og 6D ikke har joystick. Det er et designvalg jeg ikke helt forstår, ihvertfall syns jeg det er langt mer intuitivt manøvrere fokuspunkter med joystick ala 7D og 5Dmk2 enn de indre knappene på kontrollhjulet som er på 60D og 6D. Spesielt når en har kameraet trykket opp i fjeset/trynet og opererer kanppene blindt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett noe sted at dette er en BSI sensor. Det er vel Sony RX100II som har den største BSI sensoren foreløpig (1") ?

Åh ja, det er rigtigt, glemte at den teknologi kun er nået til de mindre sensorer.

Gad vide hvorfor det er sværere med de store egentligt, det plejer jo at være at lave ny teknologi mindre der er svært, ikke at lave dem større??

Lenke til kommentar

Åh ja, det er rigtigt, glemte at den teknologi kun er nået til de mindre sensorer.

Gad vide hvorfor det er sværere med de store egentligt, det plejer jo at være at lave ny teknologi mindre der er svært, ikke at lave dem større??

Jeg vil tro at at yield* er såpass dårlig at det ikke lønner seg store sensorer enda.

 

*) Med yield så tenker jeg på hvor mange av sensorene på en silkon-wafer som er uten feil. Er det mange feil på waferen, så er sjansen for at det e feil på alle sensorene hvis de blir store; Med små sensorer, så er det alltid noen uten feil.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...