Gå til innhold

Lagar andeleg oppfølgjar til Syndicate (Linux, Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Starbreeze's Syndicate fikk alt for hard medfart. Det er helt klart et av de aller beste samarbeidsspillene denne generasjonen. Man må ta det for hva det er, ikke hva det ikke er.

 

Man lager ikke en FPS reboot av noe de fleste gamere holder kjært.

Om de hadde gitt det ett annet navn ville de høyst sannsynlig ikke fått en like hard omgang, men av grunner utenfor min forståelse valgte de å trampe over Syndicate serien med tilnærmet lik null hensyn til de originale spillene(foruten om settingen).

 

Bare for å sette det på spissen, la oss lage "Super Mario" alla 2013. Ikke noe "Super Mario 2013" alså, men kun "Super Mario".

Spillet er en cover based shooter i full Gears of War stil, med motorsag, executions og det som følger med. Spillet kan mulig være godt det, men det passer ikke til merkenavnet det har dratt over hodet.

 

Når man lager "remakes" av eldre serier må man passe på å ikke drite på draget, og spesielt når det gjelder sjangeren. Man har mange nostalgiske øyne festet på seg og hver minste feil man gjør vil få store konsekvenser for den endelige vurderingen av spillet.

 

Edit: Skriveleif

Endret av NiXXeN
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hadde forventet hylende eldre menn komme og kommentere men det var ikke mange.

 

Trudde Syndicate skulle være (The game) tidlig 90 tall. var bare baby da så har ikke testet det.

 

Dersom du med "eldre menn" mener voksne, representative spillere, er det godt mulig flere kommer på banen etterhvert ;)

 

Syndicate var et av de virkelig fantastiske spillene i en gylden tidsalder, absolutt, dog er jeg generell skeptisk til remakes, uansett hva.

 

Krysser fingrene for at dette blir bra, men tillater meg å tvile...

Endret av Tan28
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Starbreeze's Syndicate fikk alt for hard medfart. Det er helt klart et av de aller beste samarbeidsspillene denne generasjonen. Man må ta det for hva det er, ikke hva det ikke er.

 

Velger man å bruke navnet til gamle klassikere, så får man ta konsekvensen av det, negative som positive, det er bra de fikk hard medfart.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Starbreeze's Syndicate fikk alt for hard medfart. Det er helt klart et av de aller beste samarbeidsspillene denne generasjonen. Man må ta det for hva det er, ikke hva det ikke er.

 

Syndicate Wars var en spill som var dritfett multiplayer. Dessverre funket multiplayeren helt sinnsykt dårlig, noe som var felles for alle Bullfrogspill med multiplayer. Når de ga ut en reboot håpet jeg på noe lignende bare at det faktisk fungerte. Det var gameplay som gjorde syndicate spesielt, ikke setting. Cyberpunk har vi sett både før og etter.

Lenke til kommentar

*snip*

 

En barnslig holdning etter min mening. Det kan komme mye godt ut av en spin-off, se bare på Heroes og , ja, Super Mario. Kan tenke meg det er en del der ute som gjerne skulle sett en videreutvkling av M&M fremfor enda mer Heroes.

 

Det er lov å være skuffet over at en kjær serie ikke får en oppfølger i samme stil, men å skulle la det gå utover et annet spill som også har potensiale til å være bra er tullete og barnslig.

 

Starbreeze sitt Syndicate er et godt eksempel på en spin-off. Spillet var ikke uten mangler, men var heller ikke noe dårlig spill. Jeg er en sucker etter cyberpunk og angrer ikke på at jeg brukte tid på spillet. Men jeg ser selvsagt fram til en "ordentlig" oppfølger, for det er mye potensiale i det konseptet. Et konsept som også kunne fungert som FPS. Noe ala Full Spectrum Warrior for eksempel.

Lenke til kommentar

En barnslig holdning etter min mening. Det kan komme mye godt ut av en spin-off, se bare på Heroes og , ja, Super Mario. Kan tenke meg det er en del der ute som gjerne skulle sett en videreutvkling av M&M fremfor enda mer Heroes.

 

Det er lov å være skuffet over at en kjær serie ikke får en oppfølger i samme stil, men å skulle la det gå utover et annet spill som også har potensiale til å være bra er tullete og barnslig.

 

Starbreeze sitt Syndicate er et godt eksempel på en spin-off. Spillet var ikke uten mangler, men var heller ikke noe dårlig spill. Jeg er en sucker etter cyberpunk og angrer ikke på at jeg brukte tid på spillet. Men jeg ser selvsagt fram til en "ordentlig" oppfølger, for det er mye potensiale i det konseptet. Et konsept som også kunne fungert som FPS. Noe ala Full Spectrum Warrior for eksempel.

 

Nei, det er faktisk helt rasjonelt, om utgivere ikke straffes for slikt, så har de ingen insentiv til å ikke kalle ethvert spill de skal selge enn oppfølger til en gammel klassiker. Derfor bør den potensielle oppsiden følges av en potensiell nedside, så man slipper den slags uønsket utvikling.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, det er faktisk helt rasjonelt, om utgivere ikke straffes for slikt, så har de ingen insentiv til å ikke kalle ethvert spill de skal selge enn oppfølger til en gammel klassiker. Derfor bør den potensielle oppsiden følges av en potensiell nedside, så man slipper den slags uønsket utvikling.AtW

 

FarCry gjorde jo det samme. De kjøpte varemerket og laget et helt fullstendig urelatert spill og bare klistret FarCry 2 på utsiden. Lureri rett og slett.

Lenke til kommentar

Velger man å bruke navnet til gamle klassikere, så får man ta konsekvensen av det, negative som positive, det er bra de fikk hard medfart.

 

AtW

 

Nei, det er ikke bra. Syndicate var et fantastisk spill på mange områder, men ble ikke en suksess pågrunn av at konservative gamere ikke klarte å komme seg over at det ikke var det samme gamle. Synes det er sprekt å gjøre noe nytt med en serie, selv om sjangeren de valgte ikke nødvendigvis er den mest kreative. Men det funker, og det funker til dels veldig bra.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd FPS'et, men om det er bare middels bra så er det greit nok. Ikke ethvert klassisk spill trenger å ha nye banebrytende spill tilegnet navnet sitt. Så lenge jeg klarer å svelge lore'n så er det greit at spillene blir midt på treet.

Endret av tankbug
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke bra. Syndicate var et fantastisk spill på mange områder, men ble ikke en suksess pågrunn av at konservative gamere ikke klarte å komme seg over at det ikke var det samme gamle. Synes det er sprekt å gjøre noe nytt med en serie, selv om sjangeren de valgte ikke nødvendigvis er den mest kreative. Men det funker, og det funker til dels veldig bra.

 

De valgte selv å kalle det syndicate, å kalle opp etter gamle klassikere skaper gratis reklame, men også forpliktelser.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ah! Med suksessen til Xcom friskt i minne håper vi at oppfølgeren til Syndicate også blir like bra/bedre! :-) Jeg gleder meg ihvertfall!

 

Suksess? Spillet var en katastrofe uten like!

 

Xenonauts blir en vakker reboot av Xcom. "XCOM" som de kalte spillet burde gå i skammekroken og begå aktivt selvmord.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...