Gå til innhold

Podkast: De første Need for Speed-spillene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg kjøpte det originale Need For Speed på CD-ROM ved lansering, for den nette pris av 699,-. Til å ha vært i 1995 var det en helt grusom pris, men den ble rettferdiggjort av de sykt fete filmene som tilhørte hver bil.

 

Dette fikk meg til å kreme mine prepubertale bukser på midten av 90-tallet:

 

Ellers brukte jeg mye tid på dette spillet, og jeg synes også NFS3: Hot Pursuit var en høydare. Helt fantastisk gøy i multiplayer.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte det originale Need For Speed på CD-ROM ved lansering, for den nette pris av 699,-. Til å ha vært i 1995 var det en helt grusom pris, men den ble rettferdiggjort av de sykt fete filmene som tilhørte hver bil.Dette fikk meg til å kreme mine prepubertale bukser på midten av 90-tallet:http://www.youtube.com/watch?v=lFiNLuuIDlsEllers brukte jeg mye tid på dette spillet, og jeg synes også NFS3: Hot Pursuit var en høydare. Helt fantastisk gøy i multiplayer.

 

Jeg husker denne videoen veldig godt.

Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt der at jeg synes Need for speed 2 SE er det morsomste bilspille jeg har spilt. Banene var fasinerende og kunne oppdage mange skjulte detaljer. savner fortsatt et bilspill med like bra "baner". Skulle gjerne sett dette spillet bli relansert i oppusset versjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1982kims: Om ikke dette er tilfelle i NFS-serien, så er jeg 100% sikker på at denne koden funker til Monster Truck Madness. Kan det være den du tenker på?

 

Den beste juksekoden jeg husker var til High Stakes: Den var slik at når du, tuta så fikk plutselig alle bilene foran deg punktering på alle hjul. Dermed var det veldig lett å slå et felt med Mercedes CLK-GTR og McLaren F1 med en skarve liten BMW Z3 :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aahh, Need for Speed ja

 

Var vel også "runde" baner der ? Rusty Springs og Autumn Valley. Men point to point var jo absolutt de beste.

 

Husket vi mekket litt på koden , slik at politibilen ble en Suburban. Skrekkblandet fryd når det beistet dukket opp i speilet :)

 

Fikk også tak i hjemmemekkede baner til The Need for Speed, bla. a. en lang nedoverbakke. Man måtte makse femte gir, så sette den i fri slik at bilen ikke bremset på turtallet. Fikk en enorm fart i "fritt fall"

Lenke til kommentar

Så nettopp en 20 minutter lang video om Need For Speed 1.

 

Digget og kjøre politi og røver med pappa når jeg var mindre.

Husket man kunne få Helikopter og en insane bil i NFS 3 til PS1.

 

Mye harry cutscenes fra Need For Speed 1 3DO

(edit ) hører dere har lagt de videoene ut allerede i podcasten

Genialt!

http://www.youtube.com/watch?v=0w6JrGiW0Y0

 

Mange som hadde lyst og drepe denne B kjendisen.

http://www.youtube.com/watch?v=HlQmrej3mLo

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

1982kims: Om ikke dette er tilfelle i NFS-serien, så er jeg 100% sikker på at denne koden funker til Monster Truck Madness. Kan det være den du tenker på?

 

Den beste juksekoden jeg husker var til High Stakes: Den var slik at når du, tuta så fikk plutselig alle bilene foran deg punktering på alle hjul. Dermed var det veldig lett å slå et felt med Mercedes CLK-GTR og McLaren F1 med en skarve liten BMW Z3 :p

Mener å huske det var et NFS spill jeg hadde til min Pentium 90. Kan være jeg husker helt feil her nå. Begynner trossalt å bli noen år siden :)
Lenke til kommentar

Husker jeg hadde fått meg et force feedback-ratt fra Microsoft som jeg brukte på Porsche Unleashed, det var helt sykt å kjenne hvordan hjulene løsnet over bakketopper og så bet seg fast når man landet igjen, eller hvordan motstanden og grepet endret seg om det var snø eller is.

 

Kult! For akkurat det husker jeg og! SideWinder ratt, utrolig kult spill med ratt og pedaler :-) Porsche Unøeashed var en perfekt blanding av realisme og arkade, et av de første spillene med skikkelig kupélyd inni +++.

Lenke til kommentar

+1 for Porsche Unleashed, det var episk bra! Etter det har det stort sett vært nedoverbakke, som toppet seg med de ubrukelige Fast'n'Furious-wannabe-spillene. Funny story: Coveret til Porsche Unleashed prydes av en 996 Turbo, som er bilen jeg eier i dag. :p

 

Forsåvidt har jeg brukt masse tid på originalen og 2ern, 2ern kom senere i en special edition-utgave med støtte for Glide, som var ene og alene årsak til at jeg kjøpte et 3DFX Voodoo-kort. Verd hver ei krone! :D

Endret av thklinge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...