Gå til innhold

Fra og med i dag er småpirater lett bytte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse IP-adressene kan svært enkelt spores til et land, og til en konkret internettleverandør.

Dermed er det en smal sak for overvåkerne å finne ut hvilken leverandør piratene har benyttet – og dermed hvem de skal gå til for å få tak i navnet på nevnte pirater.

 

HÆÆ?? Hva har dem røyka? Kan jeg få smake?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

jeg bor i et hus med to leietagere plus huseier. Vi deler en internet oppkobling. Hvis naboen laster ned noe, blir politiet å beslag legge alle i huset sin data? Tviler på at vi får datamaskinene tilbake, da de blir ansett som bevismateriale, enten du har lastet ned eller ikke.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Mange ignorerer de som prøver å si att dette er en dårlig ide. De avfeier det med at det er et fåtall som skriker mye høyere en minoriteten.

Dett er en grunn til at folk skriker og roper når det kommer til dette temaet. Folk er rede. Mange ser ikke piratkopiering som noe alvorlig og mange er blitt avhengige av denne muligheten pga mange grunner. ofte når folk laster ned er det 2 ting som står i fokus. 1 av og til har ikke man ikke så mye penger akkurat da men vill gjerne se en ny film. 2 Tilgang!!! Vis en film ikke er tilgjengelig så å si i løpet av noen timer etter at den blir sluppet på bluray eller dvd i et land så vill folk forteste å laste ned. Hær kan vi også lege inn at folk er ikke interessert i å betale 100 kr får en film og langt under 200. Men man må ikke glemmer de som laster ned uansett. Dette kan man ikke komme unna uansett hva man gjør. Eneste måtte er å total overvåke Internet. Men man må vurderte om dette faktisk hadde vært et stort problem vis innhold hadde vært tilgjengelig til en pris en 14-16 åring som ikke jobber kan ha råd til?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kanskje ett dumt spørsmål, men åssen ser "piratjegene" forskjeld på "ulovlig" nedlasta mtrl og streamet mtrl? Holder det med att man besøker en slik side som piratebay ved en "feil" for att dem ska jagte på en?

Du må laste ned en fil eller mer(kanskje en sesong av en TV serie) først. Så kommer de etter deg.

 

 

Btw, lasta ned Dexter i dag :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Du må laste ned en fil eller mer(kanskje en sesong av en TV serie) først. Så kommer de etter deg.

 

 

Btw, lasta ned Dexter i dag :)

 

Jo, jeg kan også lese artikkelen. Hvis det er antall GB dem går etter så vill alle med Netflix eller HBO få problemer, eller overvåker dem torrentsidene? Isf, må dem jo ha admin rettigheter på desse sidene, å d har dem vel ikke....? Nei, jeg lurer på åssen dem gjør i praktiken.

Lenke til kommentar

Tror nok mange vil bli anmeldt i nærmeste framtid. Tipper det blir bra rabalder av det her om en måneds tid. Skal vell ikke akuratt hjelpe rødgrønt mot en ny seier det tenker jeg.

 

Du må laste ned en fil eller mer(kanskje en sesong av en TV serie) først. Så kommer de etter deg.

 

 

Btw, lasta ned Dexter i dag :)

 

Noen som vet om det er mulig å se siste episode av dexter lovlig noe sted btw?

Lenke til kommentar
Du må laste ned en fil eller mer(kanskje en sesong av en TV serie) først. Så kommer de etter deg.Btw, lasta ned Dexter i dag :)
Jo, jeg kan også lese artikkelen. Hvis det er antall GB dem går etter så vill alle med Netflix eller HBO få problemer, eller overvåker dem torrentsidene? Isf, må dem jo ha admin rettigheter på desse sidene, å d har dem vel ikke....? Nei, jeg lurer på åssen dem gjør i praktiken.

 

Åpne utorrenten din og se under "peers" så skjønner du hvor de får IP-ene sine fra. Det er slettes ikke behov for å være administrator.

 

"Det er liten sjans for å bli tatt"

 

Det er ikke investert millioner i lobbyvirksomhet og overvåkningsutstyr for å la folk slippe unna Det her har blitt en bransje i seg selv, noe norske politikere desverre ikke har innsett. En bransje av utpressing som har investert store summer og som nå vil ha valuta for pengene. Hva tror du det har kostet å ha, si bare én av aktørene, Simonsen, engasjert over flere år med denne saken?

Endret av Dummst
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jo, jeg kan også lese artikkelen. Hvis det er antall GB dem går etter så vill alle med Netflix eller HBO få problemer, eller overvåker dem torrentsidene? Isf, må dem jo ha admin rettigheter på desse sidene, å d har dem vel ikke....? Nei, jeg lurer på åssen dem gjør i praktiken.

 

Når du laster ned/seeder en torrent, ser du jo hvilke IP-adresser du laster ned fra, og hvilke du seeder til.

Tipper det er så enkelt som at de bare seeder en fil selv og noterer IP-adresser til de blir blå i fjeset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Si at jeg laster ned en film og blir tatt for det. Så blir da Pcen min konfiskert.

har jeg da rett til å få penger for det iom. at de tar fra meg mine muligheter til å tjene penger? Da jeg lager (har bare lagd en til nå) "equipment" til DotA 2, som potensielt kan gi meg en del penger. Burde jeg da kunne få erstattet tapte potensielle inntekter? eller bare tar de den gir meg fingern og leverer PCen tilbake, kanskje, et halvt år etterpå....

 

Tenker da generelt for folk som enten på hobbybasis lager ting på PCen som de selger (f.eks. Apps) eller som gjør det proffesjonelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...