Gå til innhold

Dette er verdens første 4K-TV med THX-sertifisering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"En sertifisering betyr altså at lyd- og bildekvaliteten skal samsvare godt med intensjonen til skaperen av innholdet."

 

Det kommer helt an på hva slags THX sertifisering TVen har fått. Jeg tipper denne THX sertifiseringen kun omhandler bildet og ikke lyd. Har tilgode å høre en TV som har GOD lyd når alt kommer til alt.

Lenke til kommentar

"En sertifisering betyr altså at lyd- og bildekvaliteten skal samsvare godt med intensjonen til skaperen av innholdet."

 

Det kommer helt an på hva slags THX sertifisering TVen har fått. Jeg tipper denne THX sertifiseringen kun omhandler bildet og ikke lyd. Har tilgode å høre en TV som har GOD lyd når alt kommer til alt.

 

Alt mulig oppsop av lyd er jo også "THX-sertifisert", så aldri si aldri.

 

AtW

Lenke til kommentar
"En sertifisering betyr altså at lyd- og bildekvaliteten skal samsvare godt med intensjonen til skaperen av innholdet."Det kommer helt an på hva slags THX sertifisering TVen har fått. Jeg tipper denne THX sertifiseringen kun omhandler bildet og ikke lyd. Har tilgode å høre en TV som har GOD lyd når alt kommer til alt.
Alt mulig oppsop av lyd er jo også "THX-sertifisert", så aldri si aldri.AtW

 

Sant nok, men nettopp derfor det er litt viktig å sjekke hva slags THX sertifisering det faktisk er, siden det også er forskjellige nivåer av sertifiseringer av lyd :D Nå sjekket jeg dette selv, og TVen er altså den første til å bli THX 4k certified, og den sertifiseringen gjelder kun bilde så langt jeg kunne forstå (pluss innstillinger relatert til bilde) :p

Endret av The Jackal
Lenke til kommentar

Jeg husker 1080p fra tidl. 2006. Da var det dill og datt. En 40" kostet 50 000kr.. Nå koster det 5000kr mao 1000% fall. Jeg sitter med min FULL HD uten 3d så lenge; sparer synet og lommeboken.

 

Suckers always pays premium.

 

Hvordan fikk du til det regnestykket?

 

Siden prisen gikk ned, så er det bare 90%. Hadde prisen gått fra 5 til 50 tusen så hadde det vært 1000%.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

THX och bild betyder i praktiken ingenting annat än att de har satt ett namn till ett user mode till THX. THX och ljud däremot har flera klasser och denna tv lär inte uppnå annat än THX Multimedia products.

 

"THX-certified video displays (plasma display and LCD flat panels and projectors) include a THX mode which allows users to see a program or movie as the creator intended"

 

Multimedia Products

THX Certified Multimedia Products are designed and engineered for PC gaming and multimedia on the desktop.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/THX

 

När det börjar stå ISF och/eller full CMS i specifikationen däremot...då börjar det bli intressant. Med ett brukbart panel kan man oftast få till referansebild.

Lenke til kommentar

THX och bild betyder i praktiken ingenting annat än att de har satt ett namn till ett user mode till THX. THX och ljud däremot har flera klasser och denna tv lär inte uppnå annat än THX Multimedia products.

 

"THX-certified video displays (plasma display and LCD flat panels and projectors) include a THX mode which allows users to see a program or movie as the creator intended"

 

Multimedia Products

THX Certified Multimedia Products are designed and engineered for PC gaming and multimedia on the desktop.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/THX

 

När det börjar stå ISF och/eller full CMS i specifikationen däremot...då börjar det bli intressant. Med ett brukbart panel kan man oftast få till referansebild.

Wikipediaartikkelen er ikke oppdatert nok. THX 4k er en ny standard fra THX, og denne TVen er den første som har fått den

Lenke til kommentar
THX och bild betyder i praktiken ingenting annat än att de har satt ett namn till ett user mode till THX. THX och ljud däremot har flera klasser och denna tv lär inte uppnå annat än THX Multimedia products."THX-certified video displays (plasma display and LCD flat panels and projectors) include a THX mode which allows users to see a program or movie as the creator intended"Multimedia ProductsTHX Certified Multimedia Products are designed and engineered for PC gaming and multimedia on the desktop.http://en.wikipedia.org/wiki/THXNär det börjar stå ISF och/eller full CMS i specifikationen däremot...då börjar det bli intressant. Med ett brukbart panel kan man oftast få till referansebild.
Wikipediaartikkelen er ikke oppdatert nok. THX 4k er en ny standard fra THX, og denne TVen er den første som har fått den

 

Det är fint. Men VAD är det som är THX på teven då? Bild eller ljud? Vilka kriterier har THX för 4K och tv-apparater?

Lenke til kommentar
THX och bild betyder i praktiken ingenting annat än att de har satt ett namn till ett user mode till THX. THX och ljud däremot har flera klasser och denna tv lär inte uppnå annat än THX Multimedia products."THX-certified video displays (plasma display and LCD flat panels and projectors) include a THX mode which allows users to see a program or movie as the creator intended"Multimedia ProductsTHX Certified Multimedia Products are designed and engineered for PC gaming and multimedia on the desktop.http://en.wikipedia.org/wiki/THXNär det börjar stå ISF och/eller full CMS i specifikationen däremot...då börjar det bli intressant. Med ett brukbart panel kan man oftast få till referansebild.
Wikipediaartikkelen er ikke oppdatert nok. THX 4k er en ny standard fra THX, og denne TVen er den første som har fått den
Det är fint. Men VAD är det som är THX på teven då? Bild eller ljud? Vilka kriterier har THX för 4K och tv-apparater?

 

Som jeg har nevnt tidligere, så er det kun bilde THX 4k omhandler. Det er også krav til THX User Mode som du nevner: Fra THX:

"The THX 4K Certification program is the only performance standard currently available for higher resolution displays. To be awarded this certification, displays must pass up to 600 rigorous tests and measurements to ensure HD and Ultra HD images are presented accurately and to the highest standard. THX evaluates color precision, clarity, uniformity and detail to analyze how well a 4K or Ultra HD display can depict a variety of critical image elements while minimizing the perceived effects of grain and other flaws. THX Certified displays will feature a new setting, the THX 4K Movie Mode, which delivers the best possible pre-calibrated video settings for viewing Ultra HD and reconstructed HD movies right out-of-the box."

 

Det er altså tydeligvis mange kriterer som skal oppfylles og den er vesentlig mer omfattende enn THX Multimedia som gjerne PC utstyr får, og bare gjelder lyd. TVer får dessuten ikke THX Multimedia sertifisering, men THX Display sertifisering som også naturlig nok kun omhandler bilde.

Endret av The Jackal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...