Gå til innhold

Helt vanlige nettsider er de farligste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk noe snusk på maskina etter at jeg prøvde å spore en pakke for ikke så lenge siden. Heldigvis fant jeg en måte å fjerne trojaneren på Youtube. Har nå installert WoT igjen for å sikre meg mot sånt drit.

 

Bruk bedre software mot slikt snusk xD

Personlig foretrekker jeg Bitdefender 2013 siden den er høyest rangert av AVlabs. I tilleg kjører jeg advanced system care pro av og til for å forsikre meg at alt er på plass.

Lenke til kommentar

Reklamenettverk som kommer fra 3 parter og trenden med cascade scripting er ett stygghetstegn som kan lett misbrukes.

Løsningen er å holde de i sjakk med Noscript, Flashblock og annet og kun tillate det som trengs.

Det betyr tapte inntekter for nettsteder, men når reklame er en populær smittefaktor, så sier det seg selv at det hjelper å blokkere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er alltid noen storkjeftede her og andre plasser som påstår at de ikke trenger antivirus-program til å beskytte seg siden de har peiling på data og vet hva de gjør. Det er fristende å overse dem, men problemet er at deres aktive uvitenhet kan spre seg og øke virusproblemet i Norge.

Selv om jeg vanligvis klarer å styre unna problemene selv må jeg hjelpe andre til å rydde opp i problemene deres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er alltid noen storkjeftede her og andre plasser som påstår at de ikke trenger antivirus-program til å beskytte seg siden de har peiling på data og vet hva de gjør. Det er fristende å overse dem, men problemet er at deres aktive uvitenhet kan spre seg og øke virusproblemet i Norge.

Selv om jeg vanligvis klarer å styre unna problemene selv må jeg hjelpe andre til å rydde opp i problemene deres.

 

Det er jo stort sett sant, ihvertfall i prinsippet, om man har oppdatert software, os og ikke ekseverer filer, hva får man av slikt?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva er det disse trojanerne gjør med PC'en?

 

Hva gjør de "snilleste" av dem?

Hva gjør de "slemmeste" av dem?

 

Jeg har IT utdannelse og bruker ikke antivirus og scannere selv, men jeg anbefaler ALLTID andre om å ha det :p Ja jeg vet at jeg er teit, men så lenge maskinen min funker så skiter jeg i det. Jeg har fått virus 2 ganger (som jeg har merket) da har jeg installert tvilsomme programmer som jeg har visst at jeg kanskje burde holde meg unna :)

 

Til alle andre som ikke er like dumme som meg; INSTALLER ANTIVIRUS og SCANN MASKINEN REGELMESSIG :) :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor noen ikke gidder å installere antivirus og spyware programmer. Det er jo mange gratis løsninger der ute, samt at noen er veldig lite ressurskrevende. Jeg er også forsiktig med hvor jeg laster filer ned fra, men kan jo fort bli lurt når det dukker opp at Firefox, Winamp å sånt trenger en oppdatering som laster ned spyware istede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virus og trojaner har gått fra å være ødeleggende til å bli key loggere (fange opp nettbank og kort info), gjøre maskinen din til en del av ett bot nett osv. Felles for de er at de prøver å ikke gjøre noe ut av seg slik at man legger merke til dem.

Dette er basert på hva jeg husker fra ymse artikler i media i løpet av det siste 10-året eller så.

Lenke til kommentar

Jeg har It Utdannelse selv og litt over gjennomsnitt peiling.

Men, jeg bruker virus program selv. Det er ikke så lenge siden jeg tror jeg fikk noe snusk på maskina i allefall hylte antivirus ut når jeg besøkte siden og google sa den var bad.

 

Det var en helt fult lovlig side..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det disse trojanerne gjør med PC'en?Hva gjør de "snilleste" av dem?Hva gjør de "slemmeste" av dem?Jeg har IT utdannelse og bruker ikke antivirus og scannere selv, men jeg anbefaler ALLTID andre om å ha det :p Ja jeg vet at jeg er teit, men så lenge maskinen min funker så skiter jeg i det. Jeg har fått virus 2 ganger (som jeg har merket) da har jeg installert tvilsomme programmer som jeg har visst at jeg kanskje burde holde meg unna :)Til alle andre som ikke er like dumme som meg; INSTALLER ANTIVIRUS og SCANN MASKINEN REGELMESSIG :) :)

 

Selv om du ikke har testa deg for HIV, betyr det ikke at du ikke har det. Hvis du aldri ekseverer filer vil din maskin ei heller aldri starte opp sitt operativ system. Problem solved. Trykker du dermed enter når maskina spør om å laste boot loadern, da er du rimelig fucked uten rett programvare og beskyttelse. Eller har du egenhendig patcha alle fuckings sikkerhetshåla i OS'et ditt sjøl eller? Hvor naiv får man lov å være som nyutdanna IT spesialist? HÆH?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hva er det disse trojanerne gjør med PC'en?Hva gjør de "snilleste" av dem?Hva gjør de "slemmeste" av dem?Jeg har IT utdannelse og bruker ikke antivirus og scannere selv, men jeg anbefaler ALLTID andre om å ha det :p Ja jeg vet at jeg er teit, men så lenge maskinen min funker så skiter jeg i det. Jeg har fått virus 2 ganger (som jeg har merket) da har jeg installert tvilsomme programmer som jeg har visst at jeg kanskje burde holde meg unna :)Til alle andre som ikke er like dumme som meg; INSTALLER ANTIVIRUS og SCANN MASKINEN REGELMESSIG :) :)
Selv om du ikke har testa deg for HIV, betyr det ikke at du ikke har det. Hvis du aldri ekseverer filer vil din maskin ei heller aldri starte opp sitt operativ system. Problem solved. Trykker du dermed enter når maskina spør om å laste boot loadern, da er du rimelig fucked uten rett programvare og beskyttelse. Eller har du egenhendig patcha alle fuckings sikkerhetshåla i OS'et ditt sjøl eller? Hvor naiv får man lov å være som nyutdanna IT spesialist? HÆH?

 

Jeg er ikke IT spesialist, har bare IKT-Driftsfag... Ikke så veldig bra utdannelse, men jeg kan noe mer enn grunnlegende kunnskaper. Jeg er ikke naiv, bare gir litt faen (er lat) i hva som skjer på min egen maskin :p Som jeg skrev så vet jeg hvor viktig det er og jeg fikser aldri noen sin PC uten å installere antivirus og malware scannere. Jeg har personlig aldri hatt noe problem (ikke som jeg har merket hvertfall :p ) med skit, men jeg skjønner meget godt poenget ditt med HIV, jeg vet selvfølgelig ikke hva som er på maskinen når jeg ikke sjekker. Kommentaren din er egentlig unødvendig da du sier akkurat det jeg sa bare at du er "sur" på meg :)

Lenke til kommentar

Jeg har It Utdannelse selv og litt over gjennomsnitt peiling.Men, jeg bruker virus program selv. Det er ikke så lenge siden jeg tror jeg fikk noe snusk på maskina i allefall hylte antivirus ut når jeg besøkte siden og google sa den var bad.Det var en helt fult lovlig side..

 

Sikkert langt bedre å bruke antivirusprogramvare, framfor virusprogramvare, som er det en vil unngå å få på maskina si...

 

Ja, jeg vet hva du mente, men blir likevel for dumt å skrive at du har IT-utdannelse, og så gjøre slike blemmer, at på til skriftlig.

 

Det er hva man er vandt til å høre fra noobs, ikke nerds. For meg så faller det i samme gata som å kalle pc-en for boksen eller harddisken, og å peke på skjermen å kalle den for pc'en, med mindre man sitter med en iMac eller tilsvarende alt-i-ett-maskiner.

 

Peace out!

 

;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...