Gå til innhold

Slik tror vi Nvidias neste GeForce-skjermkort blir


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så litt færre kjerner enn 660Ti, litt bedre klokkefrekrekvens og båndbredde en 660Ti.

 

Ser nesten ut som en mindre forandring enn NVidia har gjort innad i seriene uten å skifte navn (GTX 460 192-256)

 

Tipper kanskje dette er chipper der de måtte slå av flere kjerner enn 660TI og som samlet seg opp hos Nvidia, putter dem derfor på en litt raskere buss og klokker litt opp. Voila, ny generasjon :)

Lenke til kommentar

Så litt færre kjerner enn 660Ti, litt bedre klokkefrekrekvens og båndbredde en 660Ti.

 

Ser nesten ut som en mindre forandring enn NVidia har gjort innad i seriene uten å skifte navn (GTX 460 192-256)

 

Tipper kanskje dette er chipper der de måtte slå av flere kjerner enn 660TI og som samlet seg opp hos Nvidia, putter dem derfor på en litt raskere buss og klokker litt opp. Voila, ny generasjon :)

Vanskelig å si om minnebuss/ROPs har oftere feil enn SMXene, uansett vil det være en rimelig solid ytelsesforbedring fra 660 Ti.

Lenke til kommentar
Hvor mye tror dere her på forumet at kortet vil koste? 2000?
Tipper nærmere 2,5k

 

Tror nok rundt 2k ja, ellers vil det vel ikke kunne konkurrere med radeon HD 7950?

 

Jeg sitter for tiden og snekrer sammen komponenter for min neste stasjonære, etter flere år med kun bærbar, og ser ut som hd 7950 gir mest for pengene til 1440p-spilling til tross for de nyeste lanseringene fra nvidia - om man godtar å spille enkelte titler litt under ultimate..

Lenke til kommentar

Tror nok rundt 2k ja, ellers vil det vel ikke kunne konkurrere med radeon HD 7950?

 

Jeg sitter for tiden og snekrer sammen komponenter for min neste stasjonære, etter flere år med kun bærbar, og ser ut som hd 7950 gir mest for pengene til 1440p-spilling til tross for de nyeste lanseringene fra nvidia - om man godtar å spille enkelte titler litt under ultimate..

Nesten komisk at et kort som er nesten 1.5 år gammelt fortsatt er greit konkurransedyktig, og som jeg selv har hatt snart et år. Er også tydelig at x60 serien til nVidia ikke er noe å satse på, x70 og x80 som gjelder. Man får jo noe som er strippet og utdatert ved lansering, mot at det koster noe mindre men som uansett utgjør lite av totalprisen på maskinen. Og som senker spillytelsen betraktelig.

Lenke til kommentar

Nesten komisk at et kort som er nesten 1.5 år gammelt fortsatt er greit konkurransedyktig, og som jeg selv har hatt snart et år. Er også tydelig at x60 serien til nVidia ikke er noe å satse på, x70 og x80 som gjelder. Man får jo noe som er strippet og utdatert ved lansering, mot at det koster noe mindre men som uansett utgjør lite av totalprisen på maskinen. Og som senker spillytelsen betraktelig.

Det er nesten alltid best å kjøpe når en ny produksjonsprosess tas i bruk, jeg har ingen grunn til å angre på mitt 7970-kjøp i januar 2012 :wee:det hjelper jo også at AMD har kommer med noen fenomenale ytelsesforbedringer på driversiden.

Lenke til kommentar
Nesten komisk at et kort som er nesten 1.5 år gammelt fortsatt er greit konkurransedyktig, og som jeg selv har hatt snart et år. Er også tydelig at x60 serien til nVidia ikke er noe å satse på, x70 og x80 som gjelder. Man får jo noe som er strippet og utdatert ved lansering, mot at det koster noe mindre men som uansett utgjør lite av totalprisen på maskinen. Og som senker spillytelsen betraktelig.
Det er nesten alltid best å kjøpe når en ny produksjonsprosess tas i bruk, jeg har ingen grunn til å angre på mitt 7970-kjøp i januar 2012 :wee:det hjelper jo også at AMD har kommer med noen fenomenale ytelsesforbedringer på driversiden.

 

fenomenal og fenomenal... hadde vel helt klart vært fordelaktig for AMD hvis driverne var bedre på lanseringstidspunktet....

Lenke til kommentar

fenomenal og fenomenal... hadde vel helt klart vært fordelaktig for AMD hvis driverne var bedre på lanseringstidspunktet....

 

Er jo ingen som hadde klaget på det, men man kjøpte jo produktet med det utgangspunktet som var den gang. Som i og for seg var latterlig dyrt, men har vist seg å være ett godt kjøp alikevel takket være den heller labre utvikling i ytelse på grafikksiden. Og heldigvis lot stort sett alle kort seg overklokke til ihvertfall 20% bedre ytelse som gjorde prisen lettere å akseptere.

 

Men hvis dette 760 kortet yter dårligere enn 670 til nesten samme pris blir jeg dypt skuffet.

Lenke til kommentar

Da er det bare dx 11.1 jeg mangler støtte for... Bare hoppe over til 650ti eller vente hvis det er mer ram på 750ti? Hvor mye vram trenger man? 2GB? Vet at det går til AA og AF og oppløsning, men kjører vanlig 1080p og en skjerm.

Ikke bytt fra et 560 Ti til et 650 Ti, dx11.1 er ikke noe som er fullt støttet av Kepler uansett

Lenke til kommentar

Ikke bytt fra et 560 Ti til et 650 Ti, dx11.1 er ikke noe som er fullt støttet av Kepler uansett

Trodde hele 6xx serien fikk full støtte for dx 11.1!? Var jo noe om at Win 8 brukte dx 11.1 for å tegne vinduer og at det gikk 500 ganger raskere(ikke at det har noe å si), men ikke på dx 11.0.

 

Vente til 760ti da? Har det mye å si i min verden? Jeg anser mid-range mer enn nok for meg. Rundt 1500. 660 GTX går for 1500 med 2GB vram.

 

Cpu og ram er nok ingen flaskehals. i7-3770 og 16gb ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...