Gå til innhold

Nasjonal fotovandring 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Flotte bilder nok en gang!! :) Synd at jeg ikke hadde tid til å bli med denne gangen (jobber turnus, og det er ikke alltid det passer..). Så jeg får forsøke igjen neste år da.. :) Men en ting er sikkert det er gøy å være med på fotovandringen.. :)

Lenke til kommentar

Er det sånn at det bare er å kjøre svarthvitbilde så er man automatisk i topp 6?

 

Er virkelig ikke noe fotograf og har null fotopeiling, men lusker en del rundt her på Akam og må si jeg begynner å bli jævlig lei svarthvitbilder/portrett med dype mørke linjer og rynker overalt. Wow så kunstnerisk. Bilde nr 2,5 og hederlig omtale gir meg ingenting.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Er det sånn at det bare er å kjøre svarthvitbilde så er man automatisk i topp 6?

 

Er virkelig ikke noe fotograf og har null fotopeiling, men lusker en del rundt her på Akam og må si jeg begynner å bli jævlig lei svarthvitbilder/portrett med dype mørke linjer og rynker overalt. Wow så kunstnerisk. Bilde nr 2,5 og hederlig omtale gir meg ingenting.

 

Det er vel det som er inne for tiden da.. :) Men det er typisk når man går tett på, så velger man sorthvitt, og gjerne en dyster variant av sorthvitt. Hovedgrunnen til at mange velger sorthvitt, tenker jeg, er at bildet blir gjerne mer ryddig enn med forstyrrende farger.. :) Det er lettere å isolere hovedmotivet.. :)

 

Men, jeg kan være enig, det var i overkant mye sorthvitt denne gangen.. :)

 

EDIT:Leif was here

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Gratulerer til vinneren, men kunne ikke vært mer uenig... Jeg er fornøyd for at jeg valgt å ikke delta. Bestemt for å gjøre det samme neste år.

 

Edit:

For meg er dette ganske så gjennomsnittlige bilder, som enn hver oppgående fotograf bør ikke ha noe problemer med å replikere. Ingen aha opplevelse, typisk "kameraklubb" stoff (merk kameraklubb og ikke fotoklubb). Begrunnelsen kunne være på flere A4 sider - hjelper ingenting når bilder holder seg flytende med effekter og ganske kjedelig virkemidler...

Endret av GCardinal
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det sånn at det bare er å kjøre svarthvitbilde så er man automatisk i topp 6? Er virkelig ikke noe fotograf og har null fotopeiling, men lusker en del rundt her på Akam og må si jeg begynner å bli jævlig lei svarthvitbilder/portrett med dype mørke linjer og rynker overalt. Wow så kunstnerisk. Bilde nr 2,5 og hederlig omtale gir meg ingenting.

 

Er veldig enig i dette! Var egentlig alt jeg tenkte på når jeg så de som lå på topp. Likte best bildet med sneglen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Likte best bildet med sneglen.

 

Er helt enig med deg i det.. kunne godt ha hengt snegle-bildet opp på veggen i et stort format om jeg hadde muligheten til det..! :)

Lenke til kommentar

Er det sånn at det bare er å kjøre svarthvitbilde så er man automatisk i topp 6? Er virkelig ikke noe fotograf og har null fotopeiling, men lusker en del rundt her på Akam og må si jeg begynner å bli jævlig lei svarthvitbilder/portrett med dype mørke linjer og rynker overalt. Wow så kunstnerisk. Bilde nr 2,5 og hederlig omtale gir meg ingenting.

 

Jeg er også enig med deg.

Lenke til kommentar

Unnskyld meg...

Dette er da ingen proff foto(graf)konkurranse.

Hele poenget med denne fotovandringen er å få folk med (les: alt for dyrt) fotoutstyr, opp fra rææva og ut å ta bilder.

 

Smaken er som baken og er du ikke fornøyd med resultatet så får du pokker meg gjøre det bedre selv neste år!!!

 

Gratulerer til alle vinnere! Og gi blanke i alle negative kommentarer og kos dere med seieren

Endret av macthomas
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Bilde nr 5 har fotografen fanget og publisert uten at dette er klarert med barnet eller barnets foreldre på forhånd. http://www.ht.no/inc...icle7831747.ece

 

Dette er faktisk forbudt og bildet burde derfor være diskvalifisert fra konkuransen.

 

Kan ikke skjønne at dette bildet skulle være et problem. Ungen er ikke identifiserbar, og bildet er tatt i det offentlige rom. For det andre står det at moren var tilstede og kunne evt protestert. Det var forresten flere som fotograferte ungen uten at moren protesterte.

Endret av brk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

 

Er det sånn at det bare er å kjøre svarthvitbilde så er man automatisk i topp 6?

 

Er virkelig ikke noe fotograf og har null fotopeiling, men lusker en del rundt her på Akam og må si jeg begynner å bli jævlig lei svarthvitbilder/portrett med dype mørke linjer og rynker overalt. Wow så kunstnerisk. Bilde nr 2,5 og hederlig omtale gir meg ingenting.

 

Det er vel det som er inne for tiden da.. https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png Men det er typisk når man går tett på, så velger man sorthvitt, og gjerne en dyster variant av sorthvitt. Hovedgrunnen til at mange velger sorthvitt, tenker jeg, er at bildet blir gjerne mer ryddig enn med forstyrrende farger.. https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png Det er lettere å isolere hovedmotivet.. https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png

 

Men, jeg kan være enig, det var i overkant mye sorthvitt denne gangen.. https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png

 

EDIT:Leif was here

Jeg lurer på: Blir det fotovandring i år også? Skulle også gjerne visst om man kan få kjøpt boka fra i fjor. (Ble det noen bok, da)?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...