Gå til innhold

Analyse: Kan FN redde Big Data?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+12983741234

Det er veldig mulig man kan unngå terror ved å overvåke hele folket. Problemet her er at dette utfordrer friheten til folk. Frihet fremfor sikkerhet any day

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Det er veldig mulig man kan unngå terror ved å overvåke hele folket. Problemet her er at dette utfordrer friheten til folk. Frihet fremfor sikkerhet any day

 

Jeg regner med du sier det samme den dagen en tulling sprenger huset ditt i filler ?

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Det amerikanske folk er neddopet ved hjelp av genmodifisert mat og kjemikalier i drikkevannet, derfor reagerer de ikke på avsløringer som PRISM og de få som reagerer blir flagget av NSA og CIA som konspirasjonsteoretikere og trakasseres offentlig til de enten mister jobben eller holder tyst. En bør være svært på vakt når FN sier de ønsker å benytte samme prosedyre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det er veldig mulig man kan unngå terror ved å overvåke hele folket. Problemet her er at dette utfordrer friheten til folk. Frihet fremfor sikkerhet any day
Jeg regner med du sier det samme den dagen en tulling sprenger huset ditt i filler ?

Hva om det aldri skjer? Hva om en banan tar fyr og løper inn i huset hans og brenner det ned FØR en potensiell terrorist finner ut at nettopp hans hus er sprengeverdig?

Hva hvis om atte deratte skjer? JA HVA DA? TEnK pÅ BarnA da!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Det er veldig mulig man kan unngå terror ved å overvåke hele folket. Problemet her er at dette utfordrer friheten til folk. Frihet fremfor sikkerhet any day
Jeg regner med du sier det samme den dagen en tulling sprenger huset ditt i filler ?

Den risikoen der tar jeg gjerne. Den kommer laaaaaangt ned på listen over potensielle farer som kan skade eller drepe meg og mine.

 

Tror jeg heller sikrer meg ved å legge sklisikkert underlag i badekaret, bruke sykkelhjelm og ta på meg refleks når jeg går langs veien. Det er langt mer sansynlige farer enn den neste Breivik.

 

Hvor er milliardene de bruker på å bekjempe vepsestikk? Veps dreper langt flere enn terrorister gjør hvert år.

 

Desverre er folk koblet opp slik at de går rundt og er redde for svært lite sansynlige ting som terroristbomber, asteroider, øksemordere og kidnappere med voldtekstkammer i kjelleren, ting som får store oppslag i media og dermed virker som noe som er et stort problem.

Mens de egentlig burde engste seg mer for den bussen de ikke så mens de gikk rundt og grublet over all skremselen. *SPLATT!*...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

*snip*

 

Det er altfor mange idioter i verden til at jeg stoler på at den friheten går bra. At det statistisk sett er andre ting man dør av oftere er da ingen unnskyldning til å nedprioritere ?

 

Terrorister og anna pakk av samme kaliber må da være det mest unødvendige og irriterende som finnes.

 

Jeg har ingen problemer med å akseptere økt overvåkning og innskrenket frihet hvis det kan hjelpe med å luke bort skrotnisser uten livets rett.

 

Dere er selvsagt i deres fulle rett til å være uenig, og jeg gjør heller ikke noe forsøk på å overbevise andre om mitt syn på den saken, så ikke kritiser meg for det ihvertfall ;-)

Lenke til kommentar
Det er veldig mulig man kan unngå terror ved å overvåke hele folket. Problemet her er at dette utfordrer friheten til folk. Frihet fremfor sikkerhet any day
Jeg regner med du sier det samme den dagen en tulling sprenger huset ditt i filler ?
Den risikoen der tar jeg gjerne. Den kommer laaaaaangt ned på listen over potensielle farer som kan skade eller drepe meg og mine.Tror jeg heller sikrer meg ved å legge sklisikkert underlag i badekaret, bruke sykkelhjelm og ta på meg refleks når jeg går langs veien. Det er langt mer sansynlige farer enn den neste Breivik.Hvor er milliardene de bruker på å bekjempe vepsestikk? Veps dreper langt flere enn terrorister gjør hvert år.Desverre er folk koblet opp slik at de går rundt og er redde for svært lite sansynlige ting som terroristbomber, asteroider, øksemordere og kidnappere med voldtekstkammer i kjelleren, ting som får store oppslag i media og dermed virker som noe som er et stort problem.Mens de egentlig burde engste seg mer for den bussen de ikke så mens de gikk rundt og grublet over all skremselen. *SPLATT!*...

 

Hahaha, utrolig bra innlegg. Sant at hvis de hadde brukt mer penger på "normale" ting så hadde det blitt tryggere for folk flest, terror dreper MEGET få hvert år.

 

Men det de skrev om ABB; I USA hadde han alikevel klart å gjøre det han gjorde. Ikke bestill kjemikalier over nett eller med kort. Bruk kontanter slik at det ikke blir registrert. Han leide en gård for å ikke bli flagget for å kjøpe store mengder kunstgjødsel, og ja vi reagerte på store kunstgjødsel innkjøp lenge før Breivik. Han gikk til veldig mange forskjellige apotek for å kjøpe aspirin til primærladningen. Hvis dette hadde vært i USA (som liksom er så gode på å avverge slike ting) så kunne han bare ha tatt ett par tre ekstra forhåndsregler og han hadde LETT klart det han gjorde i USA også. Disse systemene fungerer for hobbybasis bombelagere (som gjør dette fordi de liker kraftige kinaputter), de har ikke noen tanker om å drive terror. Vil du sprenge noe så klarer du det om du er smart og har litt tålmodighet!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
tja er du en oppegående person så har du ingen problemer med å unngå overvåking
Er du opptatt av å unngå overvåking, så er det suspekt i seg selv!

 

Hvorfor er det suspekt? Jeg bruker en VPN på stasjonæren, på laptopen og på mobilen. Jeg støtter ikke et overråkningssamfunn. Jeg vil ha mitt privatliv i den grad jeg kan få det, men det er ikke dermed sagt jeg gjør det fordi jeg bryter loven hele tiden. DLD kan brenne. Bortkasta bruk av penger, som kunne vært brukt på andre ting. DLD blir ikke noe bedre i Norge enn i de andre land som har prøvd det før, men erfarte at det var ubrukelig og dyrt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Konseptet virker flott, men i enkelte tilfeller funker det ikke om brukeren går inn for å sabotere.

For eksempel, Google sin profil om meg så tror Google at jeg er ett 60 år gammelt kvinnfolk ut ifra dataene de har samlet om meg.

Nå har jeg ikke vært ærlig ovenfor Google og har bevisst tatt steg her og der for å stikke kjepper i hjulene på deres storslagene maskineri og det har funket.

Lenke til kommentar

Man kan alltid vise til eksempler der Big Data hadde fanget opp terrorister, men problemet er at det da alltid også vil være utrolig mange falske positive som får samme behandling som terroristen.

Spesielt er forskjellige sosiale, politiske og etniske minoriteter spesielt utsatt, samtidig som at det er de som virkelig sårt trenger personvernet.

 

- ESS

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...